wtorek, 18 grudnia 2018

Z cyklu "Flota Petrobaltic" ... cz. 3 - KAMBR

KAMBR (IMO 9348223, MMSI: 210550000, Sygnał wywoławczy: C4GX2, bandera: Cypr) – holownik zaopatrzeniowy do obsługi platform wiertniczych zbudowany przez chińską stocznię Panyu Lingshan w Guangzhou jako SWISCO SUCCESS. Zakupiony przez Petrobaltic, w lutym 2006 roku przybył do Polski, gdzie w dniu 22 marca przy nabrzeżu Petrobalticu (Flisaków) otrzymał nazwę KAMBR (matka chrzestna Pani Maria Walkowiak). Właścicielem jednostki jest Miliana Shipping Company cypryjska spółka kapitałowa LOTOS PETROBALTIC S.A., zaś armatorem spółka Technical Ship Management Ltd.
Historia budowy:
  • numer budowy: LS122,
  • data zdania: 24.11.2005.
*     *     *

KAMBR (IMO 9348223, MMSI: 210550000, Call sign: C4GX2, flag: Cyprus) – supply tug built by the Chinese shipyard Panyu Lingshan in Guangzhou as SWISCO SUCCESS. Purchased by the LOTOS Petrobaltic S.A., in February 2006 tug came to Poland, where on March 22 at the Petrobaltic quay (Flisakow) he was given the name KAMBR (the godmother Mrs. Maria Walkowiak). The owner of the unit is Miliana Shipping Company a Cypriot equity company LOTOS Petrobaltic S.A., while the ship operator is Technical Ship Management Ltd.
Built history:
  • yard number: LS122, 
  • delivery date: 24.11.2005.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność / Displacement (GT / DWT): 299 t. / ---,
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 36,00 x 9,00 x 3,25 m,
  • Kadłub / Hull: 
    • materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy, podwójne dno / steel, single hull, double bottom,
    • przedziały wodoszczelne / watertight compartments: 4,
    • pokłady ciągłe / continuous decks: 1,
  • Napęd / propulsion: spalinowy / diesel,
    • dwa 4 suwowe 8 cylindrowe silniki diesla / two 4 stroke 8 cylinders diesel engines: Caterpillar 3508B – każdy o mocy / each with power 637,5 kW,
    • 2 śruby nastawne w dyszach Korta / 2 controllable pitch propellers in kort nozzles,
    • dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: HRP 3001TT - o mocy / with power: 150 kW,
  • Prędkość / Speed: 11,1 węzłów / knots,
  • Wyposażenie pokładowe / Deck equipment:
    • hydrauliczna wciągarka holownicza Thor Hydraulics & Eng. Pte. Ltd. - 35 t. SWL / hydraulic towing winch Thor Hydraulics & Eng. Pte. Ltd. - 35 t. SWL,
    • dźwig pokładowy / deck crane – Stromme Marine Cranes typ / type: NK 20 LE2,
  • Uciąg / Bollard Pull: 23,68 t.,
  • Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:
    • 2 monitory wodne umieszczone na dachu mostka, każde o wydajności 300 m3/h przy zasięgu 30 m / 2 water monitors placed on the top of bridge, each with efficiency 300 m3/h at a range of 30 m,
    • łódź robocza / work boat: Avon SR-4,
  • Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
    • radary / radars: Furuno 1834C, Furuno FAR 21x7,
    • DGPS: Furuno SC-50,
    • GPS: JRC J-NAV 500,
    • autopilot: ComNav Marine 2001,
    • echosonda / echo sounder: JRC FE-700, 
    • MF/HF: JRC JSB-196GM,
    • DSC/NBDP: JRC NCT-196N,
    • VHF: 2 x JRC JHS-32B
    • Inmarsat: NDZ-127C,
  • Przestrzeń ładunkowa / Cargo space:
    • rufowy pokład ładunkowy (powierzchnia) / stern cargo deck (space): 119 m2,
  • Pojemność pozostałych zbiorników / Other tanks capacities:
    • paliwo / fuel: 188 m3,
    • woda / water: 77 m3,
  • Załoga / Crew: 36 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography: 

*     *     *

Poniżej zdjęcia: holownika KAMBR, Gdańsk 11.03.2007, kolekcja Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug KAMBR, Gdansk 11.03.2007, a collection of Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia: holownika KAMBR, Gdańsk 14.04.2007, kolekcja Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug KAMBR, Gdansk 14.04.2007, a collection of Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie: holownika KAMBR, Gdańsk 10.06.018, autorstwa Pana Jerzego Makieły (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of tug KAMBR, Gdansk 10.06.2018, made by Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).

 
Poniżej zdjęcia: holownika KAMBR, Gdańsk 08.10.2018, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug KAMBR, Gdansk 08.10.2018, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


 




Poniżej zdjęcia: holownika KAMBR, Gdańsk 07.05.2019, autorstwa Pana Andrzeja Patro(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug KAMBR, Gdansk 07.05.2019, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcia: holownika KAMBR, Gdańsk 30.08.2019, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug KAMBR, Gdansk 30.08.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Aktualizacja 06.06.2020: Poniżej zdjęcie: holownika KAMBR, Gdańsk 23.05.2020, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 06.06.2020: Below photo of tug KAMBR, Gdansk 23.05.2020, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Aktualizacja 01.10.2021: Poniżej zdjęcie: holownika KAMBR, Gdańsk 05.09.2021, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021: Below photo of tug KAMBR, Gdansk 05.09.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 01.10.2021: Poniżej zdjęcia: holownika KAMBR, Gdańsk 14.09.2021, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021: Below photos of tug KAMBR, Gdansk 14.09.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Aktualizacja 22.01.2022: Poniżej zdjęcia: holownika KAMBR, Gdańsk 15.01.2022, autorstwa Pana Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.01.2022: Below photos of tug KAMBR, Gdansk 15.01.2022, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 15.07.2023: Poniżej zdjęcie: holownika KAMBR, Gdańsk 02.07.2023, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 15.07.2023: Below photo of tug KAMBR, Gdansk 02.07.2023, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 18.10.2023: Poniżej zdjęcie: holownika KAMBR, Gdańsk 08.10.2023, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 18.10.2023: Below photo of tug KAMBR, Gdansk 08.10.2023, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz