IKAR ex CRAIGDARRAGH (IMO 6519302, MMSI: 261000620, Sygnał
wywoławczy: SPG2521, bandera: Polska) – holownik portowy zbudowany przez
brytyjską stocznię Babock Marine Appledore Co. Ltd. z Appledore dla armatora John
Cooper z Belfastu jako CRAIGDARRAGH. W 1969 roku bez zmiany nazwy przejęty
przez armatora R & J Rea Ltd. z Londynu a roku później przez Cory Ship
Towage Ltd. także z Londynu. W maju 1994 zakupiony przez spółkę armatorską Jan
Stępniewski & Co. Ltd. z Gdyni i przemianowany na IKAR. Od tego momentu holownik
wykorzystywany jest w holowaniach morskich.
- Stoczniowy numer budowy: AS11.
* *
*
IKAR
ex CRAIGDARRAGH (IMO 6519302, MMSI:
261000620, Call sign: SPG252, flag: Poland) – harbor type tug built by the
British shipyard Babock Marine Appledore Co. Ltd. from Appledore for the
shipowner John Cooper from Belfast as CRAIGDARRAGH. In 1969, without the change
of name taken over by the shipowner R & J Rea Ltd. from London
and a year later by Cory Ship Towage Ltd. also from London. In May, 1994, purchased by the Polish
shipowner Jan Stępniewski & Co. Ltd. from Gdynia and renamed IKAR. From that moment,
the tug is used in sea towing.
- Yard number: AS11.
* *
*
Dane
techniczne / Technical data:
- Wyporność / Displacement (GT / DWT): 171 t. / 101 t.,
- Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 29,97 x 7,54 x 2,88 m,
- Kadłub / Hull:
- materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull,
- pokłady ciągłe / continious decks: 1,
- Napęd / propulsion: spalinowy / diesel,
- 1 x 4 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla / 1 x 4 stroke 8 cylinders diesel engine: MWM RHS348 – o mocy / with power: 882 kW (1.198 HP),
- 1 śruba nastawna / 1 controllable pitch propeller,
- Prędkość / Speed: 12,0 węzłów / knots,
- Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
- jednobębnowa wciągarka holownicza, pojemność bębna: 550 m liny stalowej o średnicy 30 mm / single drum towing winch, drum capacity: 550 m of 30 mm dia. steel wire,
- Uciąg / Bollard Pull: 14,5 t.,
- Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
- radar: 1,
- echosonda / echo sounder,
- kompas magnetyczny / magnetic compass,
- AIS, VHF,
- Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
- paliwo / fuel: 40 m3,
- świeża woda / fresh water: 16 m3,
- Załoga / Crew: 5 os. / pers.
*
* *
Bibliografia
/ Bibliography:
- www.fleetmon.com
- http://www.seatowage.com.pl/ikar.html
- http://www.scheepvaartwest.be/CMS/index.php/tugs/3226-ikar-imo-6519302
- http://www.zeeschepenophetharingvliet.nl/index.php?id=77
- https://www.prs.pl/__files/parent519/rejestr_mor_2017.pdf
- Danielewicz Waldemar – Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, POWR Porta Mare
*
* *
Poniżej
zdjęcia: holownika IKAR, Szczecin 16.05.2009 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below
photos of tug IKAR, Szczecin 16.05.2009 (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika IKAR, Gdynia 07.04.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug IKAR, Gdynia 07.04.2018 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcie: holownika IKAR, autor Pan Waldemar Danielewicz, Gdynia,
Nabrzeże Francuskie 21.01.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below
photo of tug IKAR, author Mr. Waldemar Danielewicz, Gdynia, Francuskie
quay 21.01.2019 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika IKAR, autor Pana Bartosza Wein, Gdynia,
Nabrzeże Pomorskie 09.03.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below
photos of tug IKAR, author Mr. Bartosz Wein, Gdynia, Pomorskie quay 09.03.2019 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika IKAR, autor Pana Andrzeja Patro, Gdynia,
Nabrzeże Pomorskie 19.03.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below
photos of tug IKAR, author Mr. Andrzej Patro, Gdynia, Pomorskie quay 19.03.2019 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika IKAR, autor Pana Andrzeja Patro, Gdynia 09.09.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below
photos of tug IKAR, author Mr. Andrzej Patro, Gdynia 09.09.2019 (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 26.06.2022: Poniżej
zdjęcia: holownika IKAR, autor Pan Waldemar Danielewicz, Gdańsk 12.06.2022 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Update 26.06.2022: Below
photos of tug IKAR, author Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 12.06.2022 (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 26.06.2022: Poniżej
zdjęcie: holownika IKAR, autor Pan Waldemar Danielewicz, Gdynia 17.06.2022 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Update 26.06.2022: Below
photo of tug IKAR, author Mr. Waldemar Danielewicz, Gdynia 17.06.2022 (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 07.09.2022: Poniżej zdjęcia: holownika IKAR, autor Pan Waldemar Danielewicz, Gdynia 09.08.2022 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 07.09.2022: Below photos of tug IKAR, author Mr. Waldemar Danielewicz, Gdynia 09.08.2022 (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 06.10.2022: Poniżej zdjęcie: holownika IKAR, autor Pan Waldemar Danielewicz, Gdynia 01.10.2022 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 06.10.2022: Below photo of tug IKAR, author Mr. Waldemar Danielewicz, Gdynia 01.10.2022 (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 14.04.2023: Poniżej zdjęcia: holownika IKAR, autor Pan Waldemar Danielewicz, Gdańsk 10.04.2023 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 14.04.2023: Below photos of tug IKAR, author Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 10.04.2023 (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 06.08.2023: Poniżej zdjęcie: holownika IKAR, autor Pan Andrzej Patro, Gdańsk 04.08.2023 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 06.08.2023: Below photo of tug IKAR, author Mr. Andrzej Patro, Gdansk 04.08.2023 (to enlarge click on the photo).
Zie: http://kiekjesdief.nl/jml3/sleepbootdossiers-links/277-ikar
OdpowiedzUsuń