czwartek, 24 stycznia 2019

Z cyklu "Flota Petrobaltic" ... cz. 4 - SYLUR

SYLUR ex SEABULK AFRICA (IMO 9267039, MMSI: 212577000, Sygnał wywoławczy: 5BPZ4, bandera: Cypr) – holownik zaopatrzeniowy platform wiertniczych projektu UT-755L zbudowany przez norweską stocznię Simek A. S. z Flekkefjord jako SEABULK AFRICA dla armatora Seabulk International Inc (Grupa Seacor Marine). Po zdaniu przez stocznię zatrudniony na wodach Zachodniej Afryki a następnie na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. W 2016 roku zakupiony przez Lotos Petrobaltic jeszcze w tym samym roku przybył do Polski, gdzie w dniu 10 kwietnia 2017 roku przy należącym do Petrobalticu Nabrzeżu Flisaków w Gdańsku otrzymał nazwę SYLUR (matka chrzestna Lidia Król). Właścicielem jednostki jest St. Barbara Navigation Company Ltd. spółka córka LOTOS PETROBALTIC S.A. zaś armatorem Technical Ship Management Ltd. W 2017 i 2018 roku jednostka przeszła przebudowę i modernizację.
Historia budowy:
  • numer budowy: 103,
  • data zdania: 06.01.2003.
*     *     *

SYLUR ex SEABULK AFRICA (IMO 9267039, MMSI: 212577000, Call sign: 5BPZ4, flag: Cyprus) – UT-755L type platform supply vessel built by the Norwegian shipyard Simek A.S. from Flekkefjord as SEABULK AFRICA for the shipowner Seabulk International Inc ( member of Seacor Marine Group). After delivery, the unit was employed on the waters of West Africa and then in the Middle East and North Africa. In 2016, bought by the Lotos Petrobaltic, in the same year he came to Poland, where on April 10, 2017 at the Petrobaltic quay (Flisakow) he was given the name SYLUR (the godmother Mrs. Lidia Król). The owner of the unit is St. Barbara Navigation Company Ltd. a Cypriot equity company LOTOS Petrobaltic S.A., while the ship operator is Technical Ship Management Ltd. In 2017 and 2018, SYLUR underwent rebuilt and modernization.
Built history:
  • yard number: 103, 
  • delivery date: 06.01.2003.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność / Displacement (GT / DWT): 2.150 t. / 3.350 t.,
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 71,90 x 16,00 x 5,91 m,
  • Kadłub / Hull: 
    • materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy, podwójne dno / steel, single hull, double bottom,
    • pokłady ciągłe / continuous decks: 1,
  • Napęd / propulsion: spalinowy / diesel,
    • dwa silniki diesla / two diesel engines: Rolls Royce / Bergen KRBM 9 – każdy o mocy / each with power 2.005 kW (2.725 BHP),
    • 2 x 4-o płatowe śruby nastawne w dyszach Korta / 2 x 4 bladed controllable pitch propellers in kort nozzles,
    • dziobowe stery strumieniowe / bow thrusters: 2 x KaMeWa-Ulstein – każdy o mocy / each power: 590 kW (792 KM/HP),
    • rufowe stery strumieniowe / stern thrusters: 2 x KaMeWa-Ulstein – każdy o mocy / each power: 590 kW (792 KM/HP),
    • stery / ruders: 2 x Rolls Royce High Lift Ruder,
  • Prędkość / Speed: 14,6 węzła / knots,
  • Wyposażenie kotwiczne / Anchor equipment:
    • wciągarka kotwiczna / anchor winch: Rolls Royce BMG 41,
    • kotwice / anchors: 2 x 2.460 kg (+ 1 zapasowa / + 1 spare),
    • łańcuchy kotwiczne / anchor chains: 2 x 38 mm, 247,5 +220 m,
  • Wyposażenie pokładowe / Deck equipment:
    • wciągarki manipulacyjne / tugger winches: 2 x Brattvaag hydraulic, 10 t., 0-16 m/min,
    • kabestany / capstans: 2 x Brattvaag hydraulic, 8 T, 0-18 m/min,
    • studnia / moonpool – wymiary / dimensions: 3,5 m x 3,5 m,
    • rufowa bramownica wychylna / stern A-frame,
    • dźwig pokładowy / deck crane – ABAS – 3t. SWL, zasięg / range 16 m,,
  • Wyposażenie p.poż i ratunkowe / FiFi and rescue equipment:
    • 2 monitory wodne, każdy o wydajności 1.200 m3/h przy zasięgu 75 m i wysokości 120 m / 2 water monitors, each with efficiency 1.200 m3/h at a range of 75 m and high 120 m,
    • łódź 6-cio osobowa / 6 person boat: DSB/12B5.1 (silnik / engine: 75 HP Yamacha),
  • Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
    • joystick: Poscon - fore and aft bridge, wandering lead,
    • echosonda / eacho sounder: 2 × Seatex DPS-1000,
    • system pozycjonowania dynamicznego / DP system: Kongsberg SDP 21,
    • autopilot 1 × Anschutz 20,
    • GMDSS 1 × Anschutz with console and repeaters,
    • GMDSS radio przenośne A3,
    • GPS: 2 x Furuno GP-80,
    • żyrokompas / gyro: 2 pcs Navigat MK1 digital, 1 pc Standard 20 Gynstar,
    • radary / radars: Furuno FR-2127 ARPA, 1 Furuno FR-2137 ARPA,
    • log: 1 × Furuno DS-70 doupler,
    • INMARSAT-C: Furuno FELCOM 12+ECG, Furno FELCOM 18+ECG+LRIT,
    • SSB: Furuno FS1562-25,
    • Navtex: 1 × Furuno FS-1562-25 duplex MF/HF 250W,
    • VHF: 2 × Furuno FM-8700 simplex / duplex,
    • VHF portable: 3 × Motorola Gp340DGPS: Furuno SC-50,
  • Przestrzeń ładunkowa / Cargo space:
    • rufowy pokład ładunkowy (powierzchnia (wymiary), wytrzymałość, pojemność) / stern cargo deck (space (dimension), strength, capacity): 683 m2 (50,56 x 13,50 m), 5 MT/m2, 1599,98 MT,
  • Pojemność pozostałych zbiorników / Other tanks capacities:
    • paliwo / fuel: 901,7 m3,
    • woda / water: 837 m3,
  • Załoga / Crew: 14 +20 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography: 



*     *     *

Poniżej zdjęcia holownika SYLUR autorstwa Pana Andrzeja Patro, Gdańsk 12.08.2018, (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug SYLUR made by Mr. Andrzej Patro, Gdansk 12.08.2018, (to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 13.10.2018, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug SYLUR, Gdansk 13.10.2018, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 08.10.2018, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug SYLUR, Gdansk 08.10.2018, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie holownika SYLUR autorstwa Pana Andrzeja Patro, Gdańsk 04.11.2018, (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of tug SYLUR made by Mr. Andrzej Patro, Gdansk 04.11.2018, (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika SYLUR autorstwa Pana Andrzeja Patro, Gdańsk 19.05.2019, (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug SYLUR made by Mr. Andrzej Patro, Gdansk 19.05.2019, (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcie: holownika SYLUR, Gdańsk 17.10.2019, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo: tug SYLUR, Gdansk 15.10.2019, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie: holownika SYLUR, Gdańsk 08.03.2020, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo: tug SYLUR, Gdansk 08.03.2020, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).

 
Aktualizacja 21.02.2021: Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 12.02.2021, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 21.02.2021: Below photos: tug SYLUR, Gdansk 12.02.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 27.04.2021: Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 26.04.2021, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 27.04.2021: Below photos: tug SYLUR, Gdansk 26.04.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 








Aktualizacja 27.12.2021: Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 17.12.2021, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 27.12.2021: Below photos: tug SYLUR, Gdansk 17.12.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 02.08.2022: Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 17.07.2022, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.08.2022: Below photos: tug SYLUR, Gdansk 17.07.2022, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 02.08.2022: Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 28.07.2022, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.08.2022: Below photos: tug SYLUR, Gdansk 28.07.2022, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 






Aktualizacja 05.08.2022: Poniżej zdjęcie: holownika SYLUR, Gdańsk 02.08.2022, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 05.08.2022: Below photo: tug SYLUR, Gdansk 02.08.2022, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 10.08.2022: Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 06.08.2022, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 10.08.2022: Below photos: tug SYLUR, Gdansk 06.08.2022, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 17.10.2022: Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 11.10.2022, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 17.10.2022: Below photos: tug SYLUR, Gdansk 11.10.2022, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 06.02.2023: Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 02.02.2023, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 06.02.2023: Below photos: tug SYLUR, Gdansk 02.02.2023, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 28.04.2023: Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 21.04.2023, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 28.04.2023: Below photos: tug SYLUR, Gdansk 21.04.2023, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 08.05.2023: Poniżej zdjęcia: holownika SYLUR, Gdańsk 29.04.2023, autor: Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 08.05.2023: Below photos: tug SYLUR, Gdansk 29.04.2023, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 
 


 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz