SERVAL ex SUN LONDON (IMO 7636365, MMSI: 377103000, Sygnał
wywoławczy: J8B4154, bandera: Saint Vincent i Grenadyny) – holownik zbudowany
przez brytyjską stocznię Richard Dunston Hessle Ltd. z Yorkshire dla brytyjskiego
armatora ATCL jako SUN LONDON. W 2009 roku zakupiony przez armatora Leopard
Shipping Ltd. (Jan Stępniewski & Co. Ltd.) i przemianowany na SERVAL.
Obecnie bez zmiany nazwy w gestii armatora Westcoasting Towage Services Sp. z
o. o. z Gdyni.
- Stoczniowy numer budowy: H 912/3,
- Zakończenie budowy: 17.11.1977.
*
* *
SERVAL
ex SUN LONDON (IMO 7636365, MMSI: 377103000, Call sign: J8B4154, flag: Saint Vincent and the Grenadines) – tug
built by the British shipyard Richard Dunston Hessle Ltd. from Yorkshire for
the British shipowner ATCL as SUN LONDON.
In 2009 purchased by the shipowner Leopard Shipping Ltd. (Jan Stępniewski &
Co. Ltd.). Currently, without changing the name belonging to the shipowner
Westcoasting Towage Services Co. Ltd. from Gdynia .
- Yard number: H/912/3,
- Build end: 17.11.1977,
* * *
Dane
techniczne / Technical data:
- Wyporność / Displacement (GT / DWT): 275 t. / 203 t.,
- Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 32,92 x 9,15 x 4,00 m,
- Kadłub / Hull:
- materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull,
- pokłady ciągłe / continious decks: 1,
- Napęd / propulsion: spalinowy / diesel,
- 1 x 4 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla / 1 x 4 stroke 12 cylinders diesel engine: Huston Paxman Diesels 12 RK3CM – o mocy / with power: 1969 kW (2.677 HP),
- 1 śruba nastawna w dyszy Kortha/ 1 controllable pitch propeller in Korth nozzle,
- Prędkość / Speed: 15,0 węzłów / knots,
- Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
- jednobębnowa hydrauliczna wciągarka holownicza, pojemność bębna: 650 m liny stalowej o średnicy 44 mm / hydraulic single drum towing winch, drum capacity: 650 m of 44 mm dia. steel wire,
- Uciąg / Bollard Pull: 45 t.,
- Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
- 2 radary / 2 radars: Furuno FR 1505, Furuno 1832,
- echosonda / echo sounder,
- żyrokompass / gyro-compass: Anschutz STD 20,
- autopilot: Simrad,
- elektroniczna mapa / electronic chart: Furuno MFD 12,
- AIS (Furuno FA 150), GPS (Furuno GP 32), Navtex (McMurdo Nav 7), VHF (2 x Furuno FM 8500 + DSC). Inmarsat Sat-C (Saflor H 2095 B), EPIRB (McMurdo E3 – 406 Mhz),
- Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
- paliwo / fuel: 92,36 t.,
- świeża woda / fresh water: 38,3 m3,
- Załoga / Crew: 6 os. / pers.
*
* *
Bibliografia
/ Bibliography:
- www.fleetmon.com
- https://www.prs.pl/__files/parent519/rejestr_mor_2017.pdf
- http://www.westcoasting.pl/index-2.htm
- Danielewicz Waldemar – Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, POWR Porta Mare
*
* *
Poniżej
zdjęcia: holownika SERVAL (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below
photos of tug SERVAL (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika SERVAL, Nabrzeże Pomorskie, Gdynia 06.01.2019 r., autor Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug SERVAL, Pomorskie quay, Gdynia 06.01.2019, author Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika SERVAL, Nabrzeże Pomorskie, Gdynia 31.01.2019 r.,
autor Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below
photos of tug SERVAL, Pomorskie quay, Gdynia 31.01.2019, author Mr.
Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika SERVAL, Gdańsk 25.07.2019 r.,
autor Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below
photos of tug SERVAL, Gdańsk 25.07.2019, author Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika SERVAL, Gdańsk 24.03.2022 r.,
autor Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below
photos of tug SERVAL, Gdańsk 24.03.2022, author Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz