m/f NILS
DACKE ex ROBIN HOOD (IMO: 9087465, MMSI: 212499000, sygnał wywoławczy: 5BEU4,
bandera: Cypr) – prom
pasażersko – samochodowy, zbudowany przez fińską stocznię Finnyards OY z Raumy
na zamówienie niemieckiego armatora TT-Line jako ROBIN HOOD. Od października 1995
roku do grudnia 2014 roku zatrudniony w obsłudze linii Trelleborg – Travemünde /
Trelleborg – Rostock. W okresie 01.02. – 26.02.2006 przebudowany przez fińską stocznię
Aker Finnyards z Helsinek. 15 grudnia 2014 roku w związku z wprowadzeniem na
nową linię Trelleborg – Świnoujście przemianowany na NILS DACKE.
Krótka
historia budowy:
|
|
Numer
budowy:
|
410
|
Położenie
stępki:
|
26.09.1994
|
Wodowanie:
|
21.12.1994
|
Zdanie:
|
02.10.1995
|
Przebudowa
|
01.02.-26.02.2006
|
* * *
m/f NILS
DACKE ex ROBIN HOOD (IMO: 9087465, MMSI: 212499000, call sign: 5BEU4, flag: Cyprus) – a passenger – car ferry, built by
the Finnish shipyard Finnyards OY from Rauma on order German shipowner TT Line
as ROBIN HOOD. From October 1995 to December 2014, employed on the Trelleborg –
Travemünde / Trelleborg – Rostock routes. In the period of 01.02. – 26.02.2006
rebuild by the Finnish shipyards Aker Finnyards from Helsinki. December 15,
2014 due to the introduction of the new Trelleborg – Swinoujscie route renamed
to NILS DACKE.
A short history of build:
|
|
Yard
number:
|
410
|
Keel laid:
|
26.09.1994
|
Launched:
|
21.12.1994
|
Delivery
date:
|
02.10.1995
|
Refurbishion
|
01.02.-26.02.2006
|
* * *
Dane
techniczne / technical data:
Wyporność
/ Tonnage:
|
GT: 26.796
t, DWT: 6.538 t.
|
||
Wymiary (d
x sz x z) Dimensions (l x b d):
|
179,71 x
27,20 x 6,02 m
|
||
Kadłub /
Hull:
|
typ /
type: jednoposzyciowy / single hull
|
||
materiał
kadłuba / hull material: steel
|
|||
liczba
pokładów / deck number: 10
|
pasażerskie
/ pax: 3
|
||
samochodowe
/ vehicle: 3
|
|||
Napęd /
Propulsion:
|
4 x 6
cylindrowe silniki diesla / 4 x 6 cylinders diesel engines: MaK 6M552C,
łączna moc / total power: 18.000 kW
|
||
2 silniki
elektryczne / 2 electric engines: LDW SL 7794/20 DEA, łączna moc / total
power: 13.000 kW
|
|||
2 śruby
nastawne / 2 controllable pitch propellers
|
|||
2 dziobowe
stery strumieniowe / 2 bow thrusters: 2 x 2.200 kW
|
|||
Prędkość /
Speed:
|
22 węzłów
/ knots,
|
||
Urządzenia
pomocnicze / Auxiliaries:
|
2 pary
stabilizatorów / 2 pair stabilizzers: Blohm & Voss
|
||
Przestrzeń
ładunkowa / Cargo area:
|
długość
linii ładunkowej ro-ro dla samochodów / length of the ro-ro cargo line: 2,419
m
|
||
pojemność
ładunkowa / cargo capacity:
|
auta /
cars: ?
|
||
naczepy /
trailers: 155
|
|||
Urządzenia
załadunkowe / Loading devices:
|
rampy /
ramps: dziobowa i rufowa (dwie) / bow and stern (two)
|
||
Przestrzeń
pasażerska / Passengers area:
|
zakwaterowanie
/ accomodation: kabiny / cabins: 163
zakwaterowanie
/ accomodation: fotele pullmanowske / pullman chairs: 46 (pokład / deck: 8)
|
||
gastronomia
/ gastronomy:
|
|||
rozrywka /
entertainment:
|
|||
pozostałe
usługi / other services:
|
|||
Pasażerowie
/ Passengers:
|
366 os. /
pers.
|
||
Załoga /
Crew:
|
? os. /
pers.
|
||
Zbiorniki
/ Tanks:
|
balast / ballast:
2.480 m3
|
||
paliwo /
fuel: 997 m3
|
|||
* * *
Bibiliografia
/ Bibiliography
* * *
Poniżej
zdjęcie m/f NILS DACKE, Świnoujście 02.06.2017 r. (aby powiększyć kliknij na
zdjęcie) / Below photos of m/f NILS DACKE, Swinoujscie 02.06.2017 (to enlarge,
click on the photo):
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz