wtorek, 4 lutego 2020

Z cyklu holowniki ... cz. 65 - SLING 2 ex BIEZOPASNYJ


SLING 2 ex BIEZOPASNYJ (IMO: ---, MMSI: 261014370, Sygnał wywoławczy: SPG3173) – holownik portowy typu B820 zaprojektowany i zbudowany przez Stocznię Ustka im. E. Kwiatkowskiego w Ustce na zamówienie radzieckiego przedsiębiorstwa Sudoimport jako BIEZOPASNYJ (NB B820/4). Nieodebrany przez Rosjan holownik został wystawiony na sprzedaż, znajdując nabywcę w 2008 roku w postaci firmy „Sling” Wanda i Sławomir Lisiecki Spółka Jawna z Gdańska, którzy zmienili jego nazwę na SLING 2.

*     *     *

SLING 2 ex BIEZOPASNYJ (IMO: ---, MMSI: 261014370, call sign: SPG3173) – a B820 type tugboat, designed and built by Shipyard Ustka named after E. Kwiatkowski in Ustka on order of the Soviet company Sudoimport as BIEZOPASNYJ (NB B820/4). The tug, which was not taken by the Russians, was put on sale, finding a buyer in 2008 in the form of the company „Sling” Wanda i Sławomir Lisiecki Spółka Jawna from Gdańsk, receiving ne name SLING 2.

*     *     *

Jednostki typu B820 / Units type B820:
Nazwa / Name
Numer stoczniowy / Yard number:
Data budowy / Year of built:
Pierwotny armator / Original shipowner:
Los / Fate:
NEPTUN
B820/1
31.12.1987
Transportno-Sudochodnaja Kompanija, Moskwa / Moscov
nie eksploatowany
/ not used
RB-820
B820/2
30.06.1988
Sudoimport
nie eksploatowany
/ not used
OTZYWCZYWYJ
B820/3
31.08.1988
Sudoimport
Nie odebrany, od 2004 r. / unclaimed, since 2004: OCEAN
BIEZOPASNYJ
B820/4
30.10.1988
Sudoimport
Nie odebrany,, od 2008 r. / unclaimed, since 2008: SLING 2
RB-33
B820/5
05.12.1988
Kaspijskaja Vojennaja Flotilla
w służbie / in service
KANTIOWSHCZIK
B820/6
23.12.1988
Sudoimport
w służbie, obecnie / in service, now: ANASTASUIJA, Petrozavodsk
DERZKIJ
B820/7
31.12.1988
FBU Gosudarstwiennaja Morskaja Awarijnaja i Spasatielno – Koordinacionnaja Sluzba Rosji, Noworysyjsk
w służbie / in service
POSYLNYI
B820/8
31.01.1989
Trans-Grad, Moskwa / Moscov
w służbie, obecnie / in service, now: VOLGO-BALT, Murmańsk
KAPITAN CHARKOV
B820/9
31.03.1989
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja – RIMSCO, Władywostok / Vladivostok
w służbie / in service
VIESEYI
B820/10
11.05.1989
Russkaja Ekspiertnaja I Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO, Władywostok / Vladivostok
w służbie / in service
KAPITAN KARTASHOV
B820/11
19.07.1989
Sudoimport
obecnie / in service, now: JUKTA
KAPITAN YEPASHNIKOV
B820/12
12.09.1989
Sudoimport
brak danych / no data
KAPITAN GAIDAI
B820/13
31.10.1989
Torgowyj Dom Mor-Trans, Władysowstok / Vladivostok
w służbie / in service
KAPITAN JAKOVLEV
B820/14
30.11.1989
Sudoimport
brak danych / no data
OCHOTCZANIN
B820/15
31.12.1989
Rybozavod
w służbie / in service
KAPITAN LASHKAREVICH
B820/16
31.01.1990
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO, Władywostok / Vladivostok
w służbie / in service
MEKHANIK GOLUBIEV
B820/17
30.04.1990
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO, Władywostok / Vladivostok
w służbie / in service
MEKHANIK TERENIEV
B820/18
28.05.1990
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO, Władywostok / Vladivostok
w służbie / in service
MEKHANIK MOSHKIN
B820/19
30.04.1990
Sudoimport
sprzedany na Kubę / sold to Cuba
MOSKVA-1
B820/20
23.08.1990
Sudoimport
sprzedany na Kubę / sold to Cuba
?
B820/21
28.09.1990
Sudoimport
sprzedany w 1993 r. Polskiej Marynarce Wojennej, obecnie / sold in 1993 to Polish Navy now: H-9
?
B820/22
30.11.1990
Sudoimport
: sprzedany w 1993 r. Polskiej Marynarce Wojennej, obecnie / sold in 1993 to Polish Navy now: H-10

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (pełna / full):
99 ton / tons
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
22,01 x 6,00 x 2,7 m
Kadłub (materiał) / Hull (material):
material / material: stal / steel
ilość pokładów / deck number: 1
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
2 silniki diesla: / 2 diesel engines: Daimler Benz MB 837 o mocy / with power 2 x 367 kW
2 śruby nastawne w dyszy Korta / 2 controllable pitch propellers in Kort nozzle
Prędkość / Speed:
10,5 węzła / knots
Wyposażenie pokładowe / Deck equipment:
hak holowniczy / towing hook: 1
windy / winches: 2 x 5 ton
Uciąg / Bollard pull:
11 ton
Wyposażenie nawigacyjne / Navigation equipment:
radar
echosonda / echo sounder
VHF, DSC, 2 x VHF, EPIRB, Sart, GPS
Załoga / Crew:
5  os. / pers.

 *     *     *

Bibliografia / Bibliography:
Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, Waldemar Danielewicz, Porta Mare Pomorska Oficyna Wydawniczo – Reklamowa, Gdynia 2015

*     *     *

Poniżej zdjęcia holownika SLING 2, Gdańsk 12.08.2018 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below photos of the tug SLING 2, Gdańsk 12.08.2018, made by Mr. Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia holownika SLING 2, Gdańsk 12.08.2018 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below photos of the tug SLING 2, Gdańsk 12.08.2018, made by Mr. Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia holownika SLING 2, Gdańsk 06.04.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below photos of the tug SLING 2, Gdańsk 06.04.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie (to enlarge click on the photo).








Aktualizacja 22.08.2020: Poniżej zdjęcie holownika SLING 2, Gdańsk 17.08.2020 r., autor: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Update 22.08.2020: Below photo of the tug SLING 2, Gdańsk 17.08.2020, author: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie (to enlarge click on the photo).


Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcie holownika SLING 2, Gdańsk 04.07.2021 r., autor: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Update 22.07.2021: Below photo of the tug SLING 2, Gdańsk 04.07.2021, author: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie (to enlarge click on the photo).
 

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz