SLING 2 ex BIEZOPASNYJ (IMO: ---,
MMSI: 261014370, Sygnał wywoławczy: SPG3173) – holownik portowy typu B820 zaprojektowany i
zbudowany przez Stocznię Ustka im. E. Kwiatkowskiego w Ustce na zamówienie
radzieckiego przedsiębiorstwa Sudoimport jako BIEZOPASNYJ (NB B820/4). Nieodebrany przez
Rosjan holownik został wystawiony na sprzedaż, znajdując nabywcę w 2008 roku w postaci
firmy „Sling” Wanda i Sławomir Lisiecki Spółka Jawna z Gdańska, którzy zmienili
jego nazwę na SLING 2.
* *
*
SLING 2 ex BIEZOPASNYJ (IMO: ---,
MMSI: 261014370, call sign: SPG3173) – a B820 type tugboat, designed
and built by Shipyard Ustka named after E. Kwiatkowski in Ustka on order of the
Soviet company Sudoimport as BIEZOPASNYJ (NB B820/4). The tug, which was not taken
by the Russians, was put on sale, finding a buyer in 2008 in the form of the
company „Sling” Wanda
i Sławomir Lisiecki Spółka Jawna from Gdańsk, receiving
ne name SLING 2.
* * *
Jednostki
typu B820 / Units type B820:
Nazwa / Name
|
Numer stoczniowy / Yard number:
|
Data budowy / Year of built:
|
Pierwotny armator / Original shipowner:
|
Los / Fate:
|
NEPTUN
|
B820/1
|
31.12.1987
|
Transportno-Sudochodnaja Kompanija, Moskwa / Moscov
|
nie eksploatowany
/ not used
|
RB-820
|
B820/2
|
30.06.1988
|
Sudoimport
|
nie eksploatowany
/ not used
|
OTZYWCZYWYJ
|
B820/3
|
31.08.1988
|
Sudoimport
|
Nie odebrany, od 2004 r. / unclaimed, since 2004: OCEAN
|
BIEZOPASNYJ
|
B820/4
|
30.10.1988
|
Sudoimport
|
Nie odebrany,, od 2008 r. / unclaimed, since 2008: SLING 2
|
RB-33
|
B820/5
|
05.12.1988
|
Kaspijskaja Vojennaja Flotilla
|
w służbie / in service
|
KANTIOWSHCZIK
|
B820/6
|
23.12.1988
|
Sudoimport
|
w służbie, obecnie / in service, now: ANASTASUIJA, Petrozavodsk
|
DERZKIJ
|
B820/7
|
31.12.1988
|
FBU Gosudarstwiennaja Morskaja Awarijnaja i Spasatielno –
Koordinacionnaja Sluzba Rosji, Noworysyjsk
|
w służbie / in service
|
POSYLNYI
|
B820/8
|
31.01.1989
|
Trans-Grad, Moskwa / Moscov
|
w służbie, obecnie / in service, now: VOLGO-BALT, Murmańsk
|
KAPITAN CHARKOV
|
B820/9
|
31.03.1989
|
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja – RIMSCO, Władywostok
/ Vladivostok
|
w służbie / in service
|
VIESEYI
|
B820/10
|
11.05.1989
|
Russkaja Ekspiertnaja I Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO,
Władywostok / Vladivostok
|
w służbie / in service
|
KAPITAN KARTASHOV
|
B820/11
|
19.07.1989
|
Sudoimport
|
obecnie / in service, now: JUKTA
|
KAPITAN YEPASHNIKOV
|
B820/12
|
12.09.1989
|
Sudoimport
|
brak danych / no data
|
KAPITAN GAIDAI
|
B820/13
|
31.10.1989
|
Torgowyj Dom Mor-Trans, Władysowstok / Vladivostok
|
w służbie / in service
|
KAPITAN JAKOVLEV
|
B820/14
|
30.11.1989
|
Sudoimport
|
brak danych / no data
|
OCHOTCZANIN
|
B820/15
|
31.12.1989
|
Rybozavod
|
w służbie / in service
|
KAPITAN LASHKAREVICH
|
B820/16
|
31.01.1990
|
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO,
Władywostok / Vladivostok
|
w służbie / in service
|
MEKHANIK GOLUBIEV
|
B820/17
|
30.04.1990
|
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO,
Władywostok / Vladivostok
|
w służbie / in service
|
MEKHANIK TERENIEV
|
B820/18
|
28.05.1990
|
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO,
Władywostok / Vladivostok
|
w służbie / in service
|
MEKHANIK MOSHKIN
|
B820/19
|
30.04.1990
|
Sudoimport
|
sprzedany na Kubę / sold to Cuba
|
MOSKVA-1
|
B820/20
|
23.08.1990
|
Sudoimport
|
sprzedany na Kubę / sold to Cuba
|
?
|
B820/21
|
28.09.1990
|
Sudoimport
|
sprzedany w 1993 r. Polskiej Marynarce Wojennej, obecnie / sold in 1993
to Polish Navy now: H-9
|
?
|
B820/22
|
30.11.1990
|
Sudoimport
|
: sprzedany w 1993 r. Polskiej Marynarce Wojennej, obecnie / sold in 1993
to Polish Navy now: H-10
|
* * *
Dane techniczne / Technical
data:
Wyporność / Displacement
(pełna / full):
|
99 ton / tons
|
Wymiary (d. x s. x z.) /
Dimensions (l. x b. x d.):
|
22,01 x 6,00 x 2,7 m
|
Kadłub (materiał) / Hull
(material):
|
material /
material: stal / steel
|
ilość
pokładów / deck number: 1
|
|
Napęd /
Propulsion: spalinowy / diesel
|
2 silniki
diesla: / 2 diesel engines: Daimler Benz MB 837 o mocy / with power 2 x 367
kW
|
2 śruby
nastawne w dyszy Korta / 2 controllable pitch propellers in Kort nozzle
|
|
Prędkość /
Speed:
|
10,5 węzła
/ knots
|
Wyposażenie
pokładowe / Deck equipment:
|
hak holowniczy / towing hook:
1
|
windy / winches: 2 x 5 ton
|
|
Uciąg / Bollard
pull:
|
11 ton
|
Wyposażenie
nawigacyjne / Navigation equipment:
|
radar
|
echosonda /
echo sounder
|
|
VHF, DSC, 2
x VHF, EPIRB, Sart, GPS
|
|
Załoga /
Crew:
|
5
os. / pers.
|
* * *
Bibliografia / Bibliography:
Polskie
Holowniki Morskie 1920 – 2015, Waldemar Danielewicz, Porta Mare Pomorska
Oficyna Wydawniczo – Reklamowa, Gdynia 2015
|
* * *
Poniżej
zdjęcia holownika SLING 2, Gdańsk 12.08.2018 r., autorstwa Pana Waldemara
Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below photos of the tug SLING
2, Gdańsk 12.08.2018, made by Mr. Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij
na zdjęcie (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika SLING 2, Gdańsk 12.08.2018 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below photos of the tug SLING
2, Gdańsk 12.08.2018, made by Mr. Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij
na zdjęcie (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika SLING 2, Gdańsk 06.04.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie
) / Below photos of the tug SLING 2, Gdańsk 06.04.2019 (aby powiększyć kliknij
na zdjęcie (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 22.08.2020: Poniżej
zdjęcie holownika SLING 2, Gdańsk 17.08.2020 r., autor: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie
) / Update 22.08.2020: Below photo of the tug SLING 2, Gdańsk 17.08.2020, author: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij
na zdjęcie (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej
zdjęcie holownika SLING 2, Gdańsk 04.07.2021 r., autor: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie
) / Update 22.07.2021: Below photo of the tug SLING 2, Gdańsk 04.07.2021, author: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij
na zdjęcie (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 21.05.2024: Poniżej zdjęcia holownika SLING 2, Gdańsk 27.02.2024 r., autor: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Update21.05.2024: Below photos of the tug SLING 2, Gdańsk 27.02.2024, author: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz