FAIRPLAY VI
(IMO 9032185, MMSI: 211288480, Sygnał wywoławczy: DQEV, bandera: Niemcy) –
holownik typu traktor, zbudowany przez niemiecką stocznię Mutzelfeldtwerft GmbH
z Cuxhaven dla niemieckiego armatora Fairplay Schleppdampfschiffts-Reederei
Richard Borchard GmbH z Hamburga.
* *
*
FAIRPLAY VI (IMO 9032185, MMSI:
211288480, Sygnał wywoławczy: DQEV, flag: Germany) – a tractor type tug, built by the German
shipyard Mutzelfeldtwerft GmbH from Cuxhafen for the German shipowner Fairplay
Schleppdampfschiffts-Reederei Richard Borchard GmbH from Hamburg.
*
* *
Historia
budowy / Build history:
stoczniowy
numer budowy / yard number:
|
213
|
położenie stępki / keel
laid:
|
03.07.1991
|
wodowanie
/ launched:
|
08.10.1991
|
data ukończenia / date of build:
|
01.02.1992
|
*
* *
Dane techniczne / Technical
data:
Wyporność / Displacement (GT
/ DWT):
|
225 t. / 67 t.
|
Wymiary (d. x s. x z.) /
Dimensions (l. x b. x d.):
|
27,96 x 9,1 x 3,1 m
|
Kadłub /
Hull:
|
materiał i typ: / material
and type: stal, pojedynczy / steel, single hull,
|
pokłady
ciągłe / continious decks: 1.
|
|
Napęd / Propulsion:
spalinowy / diesel:
|
2 silniki
diesla / 2 diesel engines: Deutz SBV 6 M 628 o łącznej mocy / with total power 3.100
BHP,
|
2 bliźniacze śrubo-stery Schottel
SRP 1010 w dyszach Kortha / 2 rudder propeller Schottel SRP 1010 in Korth nozzles,
|
|
Prędkość /
Speed:
|
11,5 węzłów
/ knots,
|
Wyposażenie
holownicze / Towing equipment:
|
wciągarka holownicza Ulstein
Brattvaag SLMG 6312, uciąg dynamiczny 15 ton / uciąg na hamulcu 80 t., lina stalowa:
550 m
/ towing winch Ulstein Brattvaag SLMG 6312: 15 t pull / 80 t breakhold, 500 m steel wire,
|
hak
holowniczy / towing hook: Seebeck HH 50-SH-TP, 40 t.
|
|
Uciąg / Bollard Pull:
|
41 t.,
|
Wyposażenie
mostka / Bridge equipment:
|
radary /
radars: 2,
|
echosonda
/ echosounder,
|
|
kompas
satelitarny / satellite compass,
|
|
kompas
magnetyczny / magnetic compass,
|
|
autopilot,
|
|
AIS, Navtex, LRIT, DGPS,
GMDSS A2, ECDIS,
|
|
Pojemność
zbiorników / Tanks capacities:
|
paliwo /
fuel: 104 m3,
|
balast /
balast: 3,3 m3,
|
|
Załoga /
Crew:
|
6 os. /
pers.
|
*
* *
Bibliografia
/ Bibliography:
*
* *
Poniżej
zdjęcia holownika FAIRPLAY VI, Hamburg 02.07.2013 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of tug FAIRPLAY VI, Hamburg 02.07.2013 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcie holownika FAIRPLAY VI, Hamburg 04.07.2013 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photo of tug FAIRPLAY VI, Hamburg 04.07.2013 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcie holownika FAIRPLAY VI, Hamburg 05.07.2013 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photo of tug FAIRPLAY VI, Hamburg 05.07.2013 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika FAIRPLAY VI, Hamburg 27.04.2014 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photo of tug FAIRPLAY VI, Hamburg 27.04.2014 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika FAIRPLAY VI, Hamburg 21.06.2015 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of tug FAIRPLAY VI, Hamburg 21.06.2015 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika FAIRPLAY VI, Hamburg 07.05.2016 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of tug FAIRPLAY VI, Hamburg 07.05.2016 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcie holownika FAIRPLAY VI, Hamburg 21.06.2016 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photo of tug FAIRPLAY VI, Hamburg 21.06.2016 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika FAIRPLAY VI, Hamburg 13.05.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of tug FAIRPLAY VI, Hamburg 13.05.2018 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika FAIRPLAY VI, Ostroga Pilotów, Gdynia 31.05.2019 r.,
zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of tug FAIRPLAY VI, Pilot Spur, Gdynia 31.05.2019, photos
Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika FAIRPLAY VI w akcji, Gdynia 31.05.2019 r.,
zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of tug FAIRPLAY VI in action, Gdynia 31.05.2019, photos
Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika FAIRPLAY VI, Gdynia 08.07.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of tug FAIRPLAY VI, Gdynia 08.07.2019 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika FAIRPLAY VI w akcji, Gdynia 10.07.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of tug FAIRPLAY VI in action, Gdynia 10.07.2019 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika FAIRPLAY VI w akcji, Gdynia 21.10.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of tug FAIRPLAY VI in action, Gdynia 21.10.2019 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika FAIRPLAY VI w akcji, Gdynia 25.10.2019 r.,
zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of tug FAIRPLAY VI in action, Gdynia 25.10.2019, photos
Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika FAIRPLAY VI w akcji, Gdynia 01.12.2019 r., zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug FAIRPLAY VI in action, Gdynia 01.12.2019, photos Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika FAIRPLAY VI w akcji, Gdynia 05.01.2020 r.,
zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of tug FAIRPLAY VI in action, Gdynia 05.01.2020, photos
Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika FAIRPLAY VI, Gdynia 25.10.2019 r., autor Andrzej
Patro / Below photos of the tug FAIRPLAY VI, Gdynia 25.19.2019, author
Andrzej Patro (aby
powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 02.08.2020: Poniżej
zdjęcia holownika FAIRPLAY VI, Gdynia 24.07.2020 r., autorzy Andrzej
Patro i Waldemar Danielewicz / Update 02.08.2020: Below photos of the tug FAIRPLAY VI, Gdynia 24.07.2020, authors
Andrzej Patro & Waldemar Danielewicz (aby
powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz