W
dniu dzisiejszym do portu w Gdyni przybył największy pod względem ładowności
kontenerów, należący do grupy Moller-Maersk A/S
kontenerowiec CHARLOTTE MEARSK. Wejście „giganta” obsługiwały aż cztery
holowniki Fairplay Towage Polska: FAIRPLAY 26, URAN (rankiem przybył ze
Świnoujścia), FAIRPLAY IV oraz FAIRPLAY VII. Zanim jednak do
wspomnianego wydarzenia doszło gdyński port opuścił nieco mniejszy
kontenerowiec - MSC FLORENTINA. Poniżej informacje o wyżej wymienionych jednostkach oraz relacja
zdjęciowa:
* * *
Today, the largest in terms of container capacity, belonging to the group Moller-Maersk A/S container ship CHARLOTTE MAERSK arrived to the port in Gdynia. The „giant” entrance was served by four Fairplay Towage Poland tugs: FAIRPLAY 26, URAN (came from Swinoujscie early morning), FAIRPLAY IV and FAIRPLAY VII. However, before this happened, the port left a smaller container ship MSC FLORENTINA. Below, informations about the above-mentioned units and the photo material.
* * *
MSC FLORENTINA
(IMO: 9251705, MMSI: 352870000, sygnał wywoławczy: HPFH, bandera: Panama) –
kontenerowiec zbudowany przez koreańską stocznię Daewoo Shipbuilding &
Marine Engineering Co. Ltd. z Okopo dla spółki Serpula Investments SA (armator
zarządzający: MSC - Mediterranean Shipping Company S.R.L.).
* * *
MSC FLORENTINA
(IMO: 9251705, MMSI: 352870000, call sign: HPFH, flag: Panama) – a container
ship built by the Korean shipyard Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering
Co. Ltd. from Okopo for the company Serpula Investments SA (manager: MSC -
Mediterranean Shipping Company S.R.L.).
* * *
Dane techniczne / Technical data:
- wyporność / displacement: 75.590 GT / 85.832 DWT
- długość całkowita / length overall: 299,99 m
- długość między pionami / length between perpendicular: 286,56 m
- szerokość / breadth: 40,00 m
- zanurzenie / draught:14,50 m
- napęd / propulsion:
- 10 cylindrowy silnik diesla / 10 cylinders diesel engine: MAN-B&W 10K98 MC-C – o mocy / with power: MCR 68.470 kW
- śruba o stałym skoku / fixed pitch propeller
- stery strumieniowe /thrusters:
- dziobowy / bow: 1 × 2210 kW (3005 KM / HP)
- ster / ruder: 1
- prędkość / Speed: 25,6 w. / kn
- urządzenia pomocnicze / auxiliaries:
- silniki pomocnicze (w zespołach prądotwórczych) / aux. engines (in generating sets) : 4 × 8L27/38 MAN-B&W
- pojemność ładunkowa / cargo capacity:
- ładowność kontenerów / containers capacity: 6.750 TEU
- kontenery 14 t. / 14 t. containers: 5.150 TEU
- kontenery chłodzone / reefer containers: 400
- pojemność zbiorników / tanks capacities:
- balast / balast: 20.694,1 m³
- załoga / crew: 15 osób
* * *
Poniżej: MSC FLORENTINA opuszcza Gdynię 12.02.2019 r. autor Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Below: MSC FLORENTINA outbound Gdynia 12.02.2019,
author Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photos).
Poniżej: MSC FLORENTINA opuszcza Gdynię 12.02.2019 r. autor Pan Andrzej Patro (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Below: MSC FLORENTINA outbound Gdynia 12.02.2019,
author Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photos).
CHARLOTTE MAERSK (IMO: 9245744, MMSI: 220059000, sygnał wywoławczy:
OWLD2, bandera Dania [DIS - Międzynarodowy Rejestr Duński]) – kontenerowiec
zbudowany przez duńską stocznię Odense Staalskibsvaerft A/S, Munkebo (Lindo
Shipyard) z Lindo – Odense dla duńskiego armatora Moller-Maersk A/S (armator
zarządzający: Maersk Line A/S).
* * *
CHARLOTTE MAERSK
(IMO: 9245744, MMSI: 220059000, call sign:
OWLD2, flag: Denmark [DIS - Danish
International Register]) – container ship built by the Danish shipyard Odense
Staalskibsvaerft A/S, Munkebo (Lindo Shipyard) from Lindo – Odense for the
Danish shipowner Moller-Maersk A/S (manager: Maersk Line A/S).
* * *
Dane techniczne / Technical data:
- wyporność / displacement: 92198 GT / 109657 DWT
- długość całkowita / length overall: 346,98 m
- długość między pionami / length between perpendicular: 331,54 m
- szerokość / breadth: 42,80 m
- zanurzenie / draught:14,93 m
- wysokość boczna / height: 24,10 m
- kadłub / hull:
- pojedynczy podwójne dno / single hull double bottom
- grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 14
- napęd / propulsion:
- 12 cylindrowy silnik diesla / 12 cylinders diesel engine: Wartsila Sulzer 12RTA96C – o mocy / with power: MCR 65 880 kW (89 570 KM / HP)
- śruba o stałym skoku / fixed pitch propeller , 100 obr./min. / RPM)
- stery strumieniowe /thrusters:
- dziobowy / bow: 1 × 2210 kW (3005 KM / HP)
- rufowe / aft: 2 × 900 kW (1224 KM / HP)
- ster / ruder: 1
- prędkość / Speed: 25 w. / kn.
- urządzenia pomocnicze / auxiliaries:
- silniki pomocnicze (w zespołach prądotwórczych) / aux. engines (in generating sets) : 5 × 7L32/40 MAN-B&W (MCR 3100 kW – każdy / each)
- pojemność ładunkowa / cargo capacity:
- ładowność kontenerów / containers capacity: 9612 TEU
- kontenery 14 t. / 14 t. containers: 6600 TEU
- gniazda dla kontenerów chłodzonych / reefer sockets: 817
- pojemność zbiorników / tanks capacities:
- paliwo / fuel - 15 751 m³
- olej smarny / lube oil: 83,97 t.
- woda pitna / fresh water: 408,66 t.
- balast / ballast: 32.006t.
- załoga / crew: 15 osób
* * *
Bibliografia / Bibliography:
- https://www.portalmorski.pl/porty-logistyka/41698-ponad-9600-teu-spodziewany-nowy-rekord-wielkosci-kontenerowca-w-gdyni
- https://www.eagle.org/safenet/record/record_vesselsearch
* * *
Poniżej: nad przebiegiem imprezy czuwał ... ŚLĄZAK ;-), autor Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Below: on the course of the event keep watch ... ŚLĄZAK ;-),
author Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photos).
Poniżej:
CHARLOTTE MAERSK przybywa do Gdyni 12.02.2019 r. autor Pan Andrzej Patro (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Below: CHARLOTTE MAERSK inbound Gdynia 12.02.2019,
author Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photos).
Poniżej:
CHARLOTTE MAERSK przybywa do Gdyni 12.02.2019 r. autor Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Below: CHARLOTTE MAERSK inbound Gdynia 12.02.2019,
author Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photos).
Poniżej:
CHARLOTTE MAERSK opuszcza Gdynię 15.02.2019 r. autor Pan Michał Cyran (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Below: CHARLOTTE MAERSK outbound Gdynia 15.02.2019,
author Mr. Michal Cyran (to enlarge click on the photos).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz