S.G.Dz – 100 ton
nr 2 ex DP-SKP-2 (IMO: ---, MMSI: ---, sygnał wywoławczy: ---, bandera: Polska)
– żuraw pływający zbudowany w 1954 roku przez Stocznię im. Komuny Paryskiej w
Gdyni na potrzeby własne. W ostatnich latach własność spółki Euromos Sp. z o o. We wrześniu 2021 roku, w Gdańsku rozpoczęło się złomowanie żurawia, który już od jakiegoś czasu był wystawiony na sprzedaż.
* * *
S.G.Dz – 100 ton
nr 2 ex DP-SKP-2 (IMO: ---, MMSI: ---, call sign: ---, flag: Poland) – a floating
crane built in 1954 by the Paris Commune Shipyard in Gdynia for own needs. In recent years,
the ownership of Euromos Sp. z o. o. In Sptember 2021, the scrapping of the crane (which has been up for sale for some time) began in Gdansk.
* * *
Dane techniczne / Technical data:
- wyporność / displacement: ---
- długość całkowita / length overall: 39,88 m
- szerokość / breadth: 18,98 m
- wysokość boczna / depth moulded: 3,30 m
- zanurzenie / draught:1,69 m
- napęd / propulsion:
- 1 silnik diesla / 1 diesel engine: Breda D 26 – o mocy / with power: 140 kW kW
- 1 silnik diesla / 1 diesel engine: Wola Henschel H12 – o mocy / with power: 404 kW kW
- 2 śruby / 2 propellers
- 2 stery / 2 rudders
- prędkość / Speed: ? w. / kn
- urządzenia pomocnicze / auxiliaries:
- silniki pomocnicze (w zespołach prądotwórczych) / aux. engines (in generating sets) : 2 x 100, 1 x 15
- dźwig / crane:
- budowniczy / builder: GANZ (Węgry / Hungary)
- obrót ramienia dźwigu / rotation of the crane arm: 360˚
- liczba haków / the numer of hooks: 2 (100 t., 25 t.)
- obciążenie haka głównego (DOR) – odległość od burty / main hook load (SWL) – distance from the side:
- 100 t. – 5,80 m
- 80 t. – 8,80 m
- 60 t. – 13,80 m
- 40 t. – 21,50 m
- 35 t. - 23,00 m
- maksymalny ładunek na pokładzie / max. cargo on deck: 200 t.
- załoga / crew: --- osób
* * *
Bibliografia /
Bibliography:
- https://www.prs.pl/przepisy-i-wydawnictwa-prs/rejestry-statkow-jachtow-lodzi.html
- http://euromos.pl/uslugi-dzwigowe-i-transportowe/dzwig-plywajcy-100t.html
* * *
Poniżej: zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, Shipyard Nauta, Gdynia (to enlarge click on the photo)
Poniżej:
zdjęcia DP 2, Dok nr 2, Gdynia 2006, archiwum Wojtek Jel (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Below: a photos of DP2, Dock no 2, Gdynia 2006, from archive
of Wojtek Jel (to enlarge click on the photo)
Poniżej:
zdjęcia DP 2, Stocznia Marynarki Wojennej, Gdynia 25.04.2014, archiwum Wojtek
Jel (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photos of DP2, Naval
Shipyard, Gdynia 25.04.2014, from archive of Wojtek Jel (to enlarge click on
the photo)
Poniżej:
zdjęcie DP 2, terminal paliwowy, Gdynia 11.07.2014, archiwum Wojtek Jel (aby
powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, fuel terminal, Gdynia 11.07.2014,
from archive of Wojtek Jel (to enlarge click on the photo)
Poniżej:
zdjęcia DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 15.07.2014, archiwum Wojtek Jel
(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photos of DP2, Shipyard Nauta,
Gdynia 15.07.2014, from archive of Wojtek Jel (to enlarge click on the photo)
Poniżej:
zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 17.09.2014, archiwum Wojtek Jel
(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photos of DP2, Shipyard Nauta,
Gdynia 17.09.2014, from archive of Wojtek Jel (to enlarge click on the photo)
Poniżej:
zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 01.12.2014, archiwum Wojtek Jel
(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, Shipyard Nauta,
Gdynia 01.12.2014, from archive of Wojtek Jel (to enlarge click on the photo)
Poniżej:
zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 14.07.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, Shipyard Nauta,
Gdynia 14.07.2018 (to enlarge click on the photo)
Poniżej:
zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 17.07.2018
(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, Shipyard Nauta,
Gdynia 17.07.2018 (to enlarge click on the photo)
Poniżej: zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 14.11.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, Shipyard Nauta, Gdynia 14.11.2018 (to enlarge click on the photo)
Poniżej: zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 14.11.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, Shipyard Nauta, Gdynia 14.11.2018 (to enlarge click on the photo)
Aktualizacja 21.03.2021: Poniżej:
zdjęcia DP 2 holowanego przez holownik OKEANOS, Gdynia 05.03.2021, autor: Andrzej Patro (aby
powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 12.03.2021: Below: a photos of DP2 towed by the tug OKEANOS,
Gdynia 05.03.2021, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 12.09.2021: Poniżej: zdjęcia z holowania DP 2, autor: Waldemar Kossmann (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 12.09.2021: Below: a photos from towing of DP2, author: Waldemar Kossmann (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 12.09.2021: Poniżej:
zdjęcia z pokładu DP 2, autor: Waldemar Kossmann (aby
powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 12.09.2021: Below: a photos from the deck of DP2, author: Waldemar Kossmann (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 12.09.2021: Poniżej:
zdjęcia złomowania DP 2, Gdańsk 11.09.2021, autor: Michał Szafran (aby
powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 12.09.2021: Below: a photos of scrapped DP2,
Gdansk 11.09.2021, author: Michał Szafran (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 12.09.2021: Poniżej:
zdjęcia złomowania DP 2, Gdańsk 11.09.2021, autor: Andrzej Nitka (aby
powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 12.09.2021: Below: a photos of scrapped DP2,
Gdansk 11.09.2021, author: Andrzej Nitka (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 19.09.2021: Poniżej: zdjęcia złomowania DP 2, Gdańsk , autor: Waldemar Kossmann (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 19.09.2021: Below: a photos of scrapped DP2, Gdansk, author: Waldemar Kossmann (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 19.09.2021: Poniżej:
zdjęcie złomowania DP 2, Gdańsk 18.09.2021, autor: Waldemar Danielewicz (aby
powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 19.09.2021: Below: a photo of scrapped DP2,
Gdansk 18.09.2021, author: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz