czwartek, 28 lutego 2019

Z cyklu żurawie pływające ... cz. 1 - DP 2


S.G.Dz – 100 ton nr 2 ex DP-SKP-2 (IMO: ---, MMSI: ---, sygnał wywoławczy: ---, bandera: Polska) – żuraw pływający zbudowany w 1954 roku przez Stocznię im. Komuny Paryskiej w Gdyni na potrzeby własne. W ostatnich latach własność spółki Euromos Sp. z o o. We wrześniu 2021 roku, w Gdańsku rozpoczęło się złomowanie żurawia, który już od jakiegoś czasu był wystawiony na sprzedaż.

*     *     *

S.G.Dz – 100 ton nr 2 ex DP-SKP-2 (IMO: ---, MMSI: ---, call sign: ---, flag: Poland) – a floating crane built in 1954 by the Paris Commune Shipyard in Gdynia for own needs. In recent years, the ownership of Euromos Sp. z o. o. In Sptember 2021, the scrapping of the crane (which has been up for sale for some time) began in Gdansk.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data: 

  • wyporność / displacement: ---
  • długość całkowita / length overall: 39,88 m
  • szerokość / breadth: 18,98 m
  • wysokość boczna / depth moulded: 3,30 m
  • zanurzenie / draught:1,69 m
  • napęd / propulsion:
    • 1 silnik diesla / 1 diesel engine: Breda D 26 – o mocy / with power: 140 kW kW
    • 1 silnik diesla / 1 diesel engine: Wola Henschel H12 – o mocy / with power: 404 kW kW
    • 2 śruby / 2 propellers
  • 2 stery / 2 rudders 
  • prędkość / Speed: ? w. / kn
  • urządzenia pomocnicze / auxiliaries:
    • silniki pomocnicze (w zespołach prądotwórczych) / aux. engines (in generating sets) : 2 x 100, 1 x 15
  • dźwig / crane:
    • budowniczy / builder: GANZ (Węgry / Hungary)
    • obrót ramienia dźwigu / rotation of the crane arm: 360˚
    • liczba haków / the numer of hooks: 2 (100 t., 25 t.)
    • obciążenie haka głównego (DOR)  – odległość od burty / main hook load (SWL) – distance from the side:
      • 100 t. – 5,80 m
      • 80 t. – 8,80 m
      • 60 t. – 13,80 m
      • 40 t. – 21,50 m
      • 35 t. - 23,00 m
  • maksymalny ładunek na pokładzie / max. cargo on deck: 200 t.
  • załoga / crew: --- osób

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

 *     *     *

Poniżej: zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, Shipyard Nauta, Gdynia (to enlarge click on the photo)

Poniżej: zdjęcia DP 2, Dok nr 2, Gdynia 2006, archiwum Wojtek Jel (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photos of DP2, Dock no 2, Gdynia 2006, from archive of Wojtek Jel (to enlarge click on the photo)









Poniżej: zdjęcia DP 2, Stocznia Marynarki Wojennej, Gdynia 25.04.2014, archiwum Wojtek Jel (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photos of DP2, Naval Shipyard, Gdynia 25.04.2014, from archive of Wojtek Jel (to enlarge click on the photo)










Poniżej: zdjęcie DP 2, terminal paliwowy, Gdynia 11.07.2014, archiwum Wojtek Jel (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, fuel terminal, Gdynia 11.07.2014, from archive of Wojtek Jel (to enlarge click on the photo)


Poniżej: zdjęcia DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 15.07.2014, archiwum Wojtek Jel (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photos of DP2, Shipyard Nauta, Gdynia 15.07.2014, from archive of Wojtek Jel (to enlarge click on the photo)










Poniżej: zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 17.09.2014, archiwum Wojtek Jel (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photos of DP2, Shipyard Nauta, Gdynia 17.09.2014, from archive of Wojtek Jel (to enlarge click on the photo)


Poniżej: zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 01.12.2014, archiwum Wojtek Jel (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, Shipyard Nauta, Gdynia 01.12.2014, from archive of Wojtek Jel (to enlarge click on the photo)


Poniżej: zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 14.07.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, Shipyard Nauta, Gdynia 14.07.2018 (to enlarge click on the photo)


Poniżej: zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 17.07.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, Shipyard Nauta, Gdynia 17.07.2018 (to enlarge click on the photo)


Poniżej: zdjęcie DP 2, Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 14.11.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: a photo of DP2, Shipyard Nauta, Gdynia 14.11.2018 (to enlarge click on the photo)

 
Aktualizacja 21.03.2021: Poniżej: zdjęcia DP 2 holowanego przez holownik OKEANOS, Gdynia 05.03.2021, autor: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 12.03.2021: Below: a photos of DP2 towed by the tug OKEANOS,  Gdynia 05.03.2021, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 










Aktualizacja 12.09.2021: Poniżej: zdjęcia z holowania DP 2, autor: Waldemar Kossmann (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 12.09.2021: Below: a photos from towing of DP2, author: Waldemar Kossmann (to enlarge click on the photo).
 




 
Aktualizacja 12.09.2021: Poniżej: zdjęcia z pokładu DP 2, autor: Waldemar Kossmann (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 12.09.2021: Below: a photos from the deck of DP2, author: Waldemar Kossmann (to enlarge click on the photo).
 






Aktualizacja 12.09.2021: Poniżej: zdjęcia złomowania DP 2, Gdańsk 11.09.2021, autor: Michał Szafran (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 12.09.2021: Below: a photos of scrapped DP2,  Gdansk 11.09.2021, author: Michał Szafran (to enlarge click on the photo).
 






Aktualizacja 12.09.2021: Poniżej: zdjęcia złomowania DP 2, Gdańsk 11.09.2021, autor: Andrzej Nitka (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 12.09.2021: Below: a photos of scrapped DP2,  Gdansk 11.09.2021, author: Andrzej Nitka (to enlarge click on the photo).
 






Aktualizacja 19.09.2021: Poniżej: zdjęcia złomowania DP 2, Gdańsk , autor: Waldemar Kossmann (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 19.09.2021: Below: a photos of scrapped DP2,  Gdansk, author: Waldemar Kossmann (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 19.09.2021: Poniżej: zdjęcie złomowania DP 2, Gdańsk 18.09.2021, autor: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 19.09.2021: Below: a photo of scrapped DP2,  Gdansk 18.09.2021, author: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

 
  
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz