STRAŻAK-26 ex
BOGAZICI 21 (IMO: 9765055, MMSI: 261032010, sygnał wywoławczy: SPS3346) – holownik
/ statek pożarniczy należący do typoszeregu CNS 32,5 – 70 TBP, zbudowany przez turecką
stocznię Bogazici Denizcilik Sanayi Ve Ticaret A.S. / Gisan Gemi Insa Sanayi ve
Ticaret A.S. z Tuzli (początkowo była to budowa spekulacyjna) dla Zarządu
Portów Szczecin – Świnoujście, który poszukiwał następcy wysłużonej jednostki
STRAŻAK-25.
Krótka historia budowy:
- numer budowy: NB59,
- data zdania: 09.12.2015
* *
*
STRAŻAK-26 ex
BOGAZICI 21 (IMO: 9765055, MMSI: 261032010, call sign:
SPS3346) – tug / fire-fighting unit belonging to CNS 32,5 – 70 TBP type, built by
the Turkish shipyard Bogazici Denizcilik Sanayi Ve Ticaret A.S. / Gisan Gemi Insa Sanayi ve
Ticaret A.S. from Tuzla (initially it was a speculative construction) for the Szczecin – Swinoujście Seaports Authority, which was looking for
the successor of the worn-out unit STRAŻAK-25.
Short history of built:
- yard number: NB59,
- delivery date: 09.12.2015
*
* *
Dane
techniczne / Technical data:
- Wyporność / Displacement (BRT/NRT): 466 t. / t.,
- Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 32,50 x 27,60 x 4,30 m,
- Kadłub / Hull:
- materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull,
- pokłady ciągłe / continious decks: 1,
- Napęd / propulsion: spalinowy / diesel,
- 2 x 4 suwowe 16 cylindrowe silniki diesla / 2 x 4 stroke 16 cylinders diesel engines: Caterpillar 3516C – o łącznej mocy / with total power: 4.200 kW (5.710 KM /HP),
- 2 pędniki azymutalne / 2 azimuth thrusters: Schottel SRP 1515 CP,
- Prędkość / Speed: ~ 13,0 węzłów / knots,
- Uciąg na palu / Bollard pull: 70 t.,
- Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
- hak holowniczy Kraaijeveld / Kraaijeveld towing hook,
- dziobowa jednobębnowa wciągarka holownicza Kraaijeveld / forward Kraaijeveld single drum towing winch,
- Wyposażenie p.poż. / FiFi equipment:
- 2 armatki wodne FFS / 2 FFS water cannons,
- pompa pożarowa o wydajności min. 1.200 m3/h / fire pump with efficiency min. 1.200 m3/h,
- monitory o wydajności min. 1.200 m3/h / monitors with efficiency min. 1.200 m3/h,
- burtowe przyłącza stałe dla węży pożarniczych typu STORZ 110 / type STORZ 110 solid side connections for the fire hoses,
- 3 zbiorniki środka gaśniczego FM-200 (25 m3) / 3 tanks of the FM-200 extinguishing agent (25 m3),
- Wyposażenie nawigacyjne i komunikacyjne / Navigation and communication equipment:
- 2 radary navigacyjne / 2 navigation radars: Sperry Marine,
- AIS Saab R5,
- Inmarsat-C,
- Pozostałe wyposażenie / Other equipment:
- hydrauliczny dźwig roboczy Palfinger PK 185000 M / Palfinger PK 18500M hydraulic work crane.
- kompozytowa łódź robocza / composite work boat,
- 2 reflektory / 2 searchlights: Seematz EFA 463 HGS,
- Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
- paliwo / fuel: 253 m3,
- woda pitna / freshwater: 53 m3,
- środek pianotwórczy / foaming agent: 25 m3,
- Załoga / Crew: 10 os. / pers.
*
* *
Bibliografia
/ Bibliography:
- https://prs.pl/__files/parent519/rejestr_mor_2017.pdf
- www.portalmorski.pl
- Leszczyński Ryszard – Katastrofy i wypadki morskie floty pomocniczej PMH (1926 – 2016), Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2017,
*
* *
Poniżej
zdjęcia jednostki pożarniczej STRAŻAK-26, Świnoujście 02.06.2017 r. (aby
powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the fire-fighting unit STRAŻAK-26,
Swinoujscie 02.06.2017 (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz