sobota, 10 marca 2018

Z cyklu holowniki ... cz. 18 - EN AVANT 10 ex TRYTON ex DHOCA



EN AVANT 10  ex TRYTON ex DHOCE (IMO 9264386, MMSI: 246774000, Sygnał wywoławczy: PCPP, bandera: Holandia) – holownik typu ASD zbudowany przez hiszpańską stocznię Astilleros Armon S.A. z Vigo dla hiszpańskiego armatora Remolques Unidos jako DHOCE.. W 2004 roku zakupiony przez polskiego armatora Zakład Usług Żeglugowych Sp. z o. o. ze Szczecina i przemianowany na TRYTON. W 2012 roku sprzedany przez Syndyka ZUŻ Sp. z o. o. holenderskiemu armatorowi Muller Zwar Transport z Dordrecht i przemianowany na EN AVANT 10.
  • Stoczniowy numer budowy: 553,
  • Zakończenie budowy: 15.02.2002.
 *     *     *

EN AVANT 10 ex TRYTON ex DHOCE (IMO 9264386, MMSI: 246774000, Call sign: PCPP, flag: Netherland) – ASD type tug built by the Spanish shipyard Astilleros Armon S.A. from Vigo for the Spanish shipowner Remolques Unidos as DHOCE. In 2004 purchased by a Polish shipowner Zakład Usług Żeglugowych Sp. z o. o. from Szczecin and renamed on TRYTON. In 2012 sold by the Liquidator of ZUŻ Sp. z o .o. to the Dutch shipowner Muller Zwar Transport from Dordrecht and renamed on EN AVANT 10.
  • Yard number: 553,
  • Build end: 15.02.2002.
 *     *     *

Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność / Displacement (GT / DWT): 358t. / 47 t. 
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 31,12 x 10,32 x 4,89 m,
  • Kadłub / Hull: 
    • materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull,
    • przedziały wodoszczelne / watertight compartmenrts: 3
    • pokłady ciągłe / continious decks: 1, 
  • Napęd / propulsion: spalinowy / diesel, 
    • 2 x 4 suwowe 16 cylindrowe silniki diesla / 2 x 4 stroke 16 cylinders diesel engines: Caterpillar 3516B TA HD/B – moc każdego  / each power: 1.498 kW kW (1.441 HP),
    • 2 pędniki azymutalne w dyszach Korta / 2 azimuth thrusters in Kort nozzles: Schottel SRP 1212,
    • pędnik dziobowy: bow thruster: Schottel ST110LK – 250 KM/HP,
  • Prędkość / Speed: 13,5 węzła / knots.
  • Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
    • dziobowa wciągarka, lina: długość 100,00 m, średnica 80 mm, uciąg 3.5 t. / forward winch, rope: length: 100,00 m, dia. 80 mm, pull 3,5 t.,
    • rufowa kaskadowa wciągarka holownicza typu Main, lina stalowa: długość 800,00 m, średnica 44 mm, uciąg 18 t.; druga lina stalowa: długość 600,00 m, średnica 45 mm, uciąg 25 t., / aft waterfall towing winch type Main, steel wire: length 800,00 m, dia. 44 mm, pull 18 t.; second steel wire: length 600,00 m, dia. 45 mm, pull 25. t,
    • hydrauliczne sworznie holownicze Karmoy / Karmoy hydraulic towing pins,
    • wałek rufowy, długość: 2.000 mm, średnica 711 mm, SWL 30 t. / stern roller, length 2.000 mm, dia. 711 mm, SWL 30 t.,
  • Uciąg / Bollard Pull: 55,0 t.,
  • Wyposażenie dodatkowe:
    • zdalnie sterowany dżwig pokładowy / remote controlled deck crane: Pallfinger: SWL 6,5 t. / 1m, 1 t. / 10,70 m,
    • pompy ratownicze i sprzęt p.poż. / salvage pumps and FiFi equipment,
    • reflektor poszukiwawczy / searchlight: Pesch 1.000 W,
  • Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
    • radar: Furuno FR 1505 mk I,
    • echosonda / echo sounder: Furuno FCV-582L,
    • kompas / compass: Kotter,
    • żyrokompas / gyro compass,
    • autopilot: Robertson AP-9 M3,
    • AIS, GPS (Furuno GP-31), VHF (2 x Sailor RT 4822), VHF Hh (2 x Axis-50), Inmarsat C, SPOS, Navtex (JMC NT 900), GMDSS A1, A2, A3
  • Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
    • paliwo / fuel: 273,00 m3,
    • olej smarny / lube oil: 5,10 m3,
    • świeża woda / fresh water: 54,20 m3,
    • balast / balast: 8,00 m3,
    • piana / foam: 12,00 m3,
  • Załoga / Crew: 6 os. / pers

 *     *     *

Bibliografia / Bibliography:
http://www.scheepvaartwest.be/CMS/index.php/tugs/5699-en-avant-10-imo-9264386
Danielewicz Waldemar – Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, POWR Porta Mare

*     *     *

Poniżej zdjęcia: holownika TRYTON  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug TRYTON (to enlarge click on the photo).

TRYTON, Szczecin 2009 / TRYTON Szczecin 2009


TRYTON, Szczecin 3 maja 2009 / TRYTON Szczecin May 3, 2009



TRYTON, Szczecin 8 kwietnia 2010 / TRYTON Szczecin April 8, 2010 










TRYTON, Szczecin 26 maja 2011 / TRYTON Szczecin May 26,  2011 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz