czwartek, 5 września 2024

Z cyklu samochodowce/pojazdowce ... cz. 8 - WESER HIGHWAY

WESER HIGHWAY (IMO: 9065417, MMSI: 355390000, Sygnał wywoławczy: H9DD, Bandera: Panama, Port macierzysty: Panama City) – mały samochodowiec typu PCC (Pure Car Carrier), zbudowany w 1994 roku przez japońską stocznię Usuki Shipyard Zosensho z Usuki jako FEEDER CAPTAIN dla niemieckiego armatora E. Harms Gmbh & Co. Od sierpnia 2004 roku jednostka pływa pod nazwą WESER HIGHWAY w barwach „K” Line Sea Highway Services GmbH (formalnie statek zarejestrowany jest na spółkę Feedercaptain Shipping SA).

*     *     *

Historia budowy

Numer stoczniowy budowy:

1623

Data położenia stępki:

24.06.1993

Wodowanie:

05.09.1993

Data ukończenia:

20.01.1994

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 8.659 / DWT: 3.222 t.

Wymiary (d. x. sz. z.):

99,90 x 20,53 x 5,62 m

Kadłub:

typ: pojedynczy, podwójne dno

grodzie poprzeczne: ?

materiał: stal

Napęd:

1 x 6 cylindrowy silnik diesla Hanshin-MAN-B&W 6L35MC o mocy 3.176 kW

śruba: 1

Prędkość:

14.10 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

dziobowy ster strumieniowy o mocy: 515 kW

Przestrzeń ładunkowa:

pokłady: 6

lina ładunkowa ro/ro: ? m,

Pojemność ładunkowa:

auta osobowe: 864

Wyposażenie ro-ro:

rampa rufowa: 30 t. SWL o wymiarach 12,00 x 5,00 m.

rampa burtowa: 30 t. SWL o wymiarach 15,5 x 5,00 m

rampy wewnętrzne stałe pomiędzy pokładami ładunkowymi

Pojemność zbiorników:

balast: ? m3

paliwo: ? m3

woda słodka: ? m3

Załoga:

? os.

*     *     *

Bibliografia

www.scheepvaartwest.be

http://www.kess.kline.de/index.php?//Fleet/Schelde%2C%20Weser%20Highway

*     *     *

Poniżej: WESER HIGHWAY wchodzący do Gdańska, 24.07.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).





Poniżej: WESER HIGHWAY w doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, 26.07.2023 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: WESER HIGHWAY w doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, 01.08.2023 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz