APHRODITE I (IMO 5353426, MMSI: 375282000, sygnał wywoławczy: J8DI7, bandera: Saint Vincent and the Grenadines) – jednostka dozorująca / ratownicza / dowozowa, zbudowana w 1962 roku w holenderskiej stoczni Scheepswerft Vooruit B.V. w Zaandam jako kuter motorowy pod nazwą TATJANA (armator Rederij Rijnmond, numer burtowy KW201). W toku eksploatacji w swojej pierwotnej roli jednostka aż czterokrotnie zmieniała nazwę i tak: w 1970 roku na AVONTUUR (armator Fa. Gbr. Boersen z Texel – numer burtowy TX94), w 1973 roku na ERNST EDUARD (armator T. Bolt & Zn. – numer burtowy ZK57), w 1989 roku wpierw na AALTJE POSTMA (armator bracia Bolt – numer burtowy ZK157) a następnie na APHRODITE (armator Ton van der Wal). Ostatnia zmiana nazwy kutra tj. na APHRODITE I związana była z nabyciem go przez spółkę LOTOS Petrobaltic, który następnie skierował go do stoczni w celu przebudowy na jednostkę dozorową / ratowniczą / dowozową. Obecnie właścicielem jednostki jest spółka Petro Aphrodite Company Limited zaś armatorem zarządzającym Technical Ship Management Ltd., który pracuje na rzecz spółki LOTOS Petrobaltic, wchodzącej w skład Grupy LOTOS S.A.
* * *
APHRODITE I (IMO 5353426, MMSI: 375282000, MMSI: 375282000, call sign: J8DI7, flag: Saint Vincent and the Grenadines) – a standby / safety vessel, built in 1962 at the Dutch shipyard Scheepswerft Vooruit B.V. in Zaandam as a motor cutter under the name TATJANA (shipowner Rederij Rijnmond, side number KW201). During its service in its original role, the unit changed its name four times: in 1970 to AVONTUUR (shipowner Fa. Gbr. Boersen from Texel – side number TX94), in 1973 to ERNST EDUARD (shipowner T. Bolt & Zn. – side number ZK57), in 1989 first to AALTJE POSTMA (shipowner Bolt brothers – side number ZK157) and then to APHRODITE (shipowner Ton van der Wal). The last change of the cutter's name, i.e. to APHRODITE I, was related to its acquisition by LOTOS Petrobaltic, which then sent it to the shipyard for reconstruction into a surveillance/rescue/supply vessel. Currently, the owner of the unit is Petro Aphrodite Company Limited, and the managing shipowner is Technical Ship Management Ltd., which works for LOTOS Petrobaltic, part of the LOTOS S.A. Group.
* * *
Historia budowy / Build history: |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
278 |
Data położenia stępki / Date of keel laid: |
--- |
Wodowanie / Launch date: |
--- |
Data ukończenia / Date of build: |
1962 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
205 / 53 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
28,50 x 6,70 x 1,88 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / Propulsion: |
1 x 6 cylindrowy 4 suwowy silnik diesla / 1 x 6 cylinders 4 stroke diesel engine: Stork-Kromhout 6FHD240 o mocy / with power: 757 kW (1029 KM/ HP) |
1 śruba / 1 propeller |
|
Prędkość / Speed: |
11.0 węzłów / knots |
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
2 x zestawy prądotwórcze składające się z silnika diesla Valmet i alternatora o mocy 45 kVA każdy / 2 x generating sets consist of Valmet diesel enigne and an alternator with power: 45 kVA each |
1 x silnik wysokoprężny Scania D11 napędzający dziobowy ster strumieniowy / 1 x Scania D11 diesel engine driving the bow thruster |
|
1 x dziobowy ster strumieniowy / 1 x bow thruster: Veith 119 kW |
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
1 x dźwig hydrauliczny / 1 x hydraulic crane |
1 x żurawik / 1 x davit: Schat |
|
1 szybka łódź ratunkowa: DSB/IRB 5.1 napędzana silnikiem Yamaha 6H3K o mocy 44,1 kW / 1 x fast rescue craft DSB/IRB 5.1 driving by engine Yamaha 6H3K with power: 44,1 kW |
|
Wyposażenie elektroniczne / Electronic equipment: |
radar: Furuno FAR-28, Furuno NAVNET VX 2 |
autopilot: Nautopiloit NP-60 |
|
echosonda / echo sounder: Furnuno FCV-585 |
|
AIS: Furuno FA-150 |
|
GPS: Furuno GP-32, 2 x KODEN KGP-97 |
|
Navtex: Furuno NX-700 |
|
VHF / DSC x 2: Sailor RT 4801 |
|
MF / HF DSC: Sailor 6301 |
|
VHS: Sailor SP3520 |
|
Radar transponder SART: Jotron Tron SART |
|
SSAS: Sailor TT 3000 M |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: --- m3 |
woda / fresh water: -- m3 |
|
Załoga / Crew: |
---. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
http://www.tsmanagement.pl/flota |
https://www.naszbaltyk.com/morskie-kadry-antka/2802-aphrodite-i-we-wladyslawowie-zmiana-zalogi-na-platformie-petrobalticu.html |
* * *
Poniżej: APHRODITE I, Gdańsk 04.11.2018 r., zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: APHRODITE I, Gdansk 04.11.2018, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: APHRODITE I, Władysławowo 23.10.2021 r., zdjęcia Witold Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: APHRODITE I, Wladyslawowo 23.10.2021, photos: Witold Tylec (to enlarge click on the photo).
Poniżej: APHRODITE I, Gdańsk 08.10.2023 r., zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: APHRODITE I,, Gdansk 08.10.2023, photo: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: APHRODITE I, Gdańsk 17.08.2024 r., zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: APHRODITE I,, Gdansk 17.08.2024, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz