FFS AMARANTH ex OSPREY FEARLESS ex PAOLO PARENTE ex ORION (IMO: 9161912, MMSI: 257148000, sygnał wywoławczy: LFBJ, bandera: Norwegia) – holownik typu ASD, zbudowany przez hiszpańską stocznię Astilleros Armon Vigo S.A. w Vigo jako ORION na zamówienie włoskiego armatora Tripmare Srl z Triestu. Od kwietnia 2011 roku własność Societa Siciliana Salvataggi SpA z Palermo, dla którego pływał pod nazwą PAOLO PARENTE. W 2014 roku zakupiony przez brytyjskiego armatora Osprey Shiping Ltd. z Wallesend, który przemianował go na OSPREY FEARLESS. Od maja 2017 własność norweskiego armatora FFS Marine A/S dla którego pływa pod nazwą FFS AMARANTH.
* * *
FFS AMARANTH ex OSPREY FEARLESS ex PAOLO PARENTE ex ORION (IMO: 9161912, MMSI: 257148000, call sign: LFBJ, flag: Norway) – an ASD type tug, built by the Spanish shipyard Astilleros Armon Vigo S.A. from Vigo as ORION on order Italian shipowner Tripmare Srl from Triest. From April 2011, the property of Societa Siciliana Salvataggi SpA from Palermo for which it sailed under the name PAOLO PARENTE. In 2014 purchased by the British shipowner Osprey Shipping Ltd. from Wallesend and renamed to OSPREY FEARLESS. Since May 2017, the property of the Norwegian shipowner FFS Marine A/S from Farsund for which it sails under the name FFS AMARANTH.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
424 |
Wodowanie / Launched: |
17.09.1997 |
Data ukończenia / Delivery date:: |
16.12.1997 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement: |
GT: 360, DWT: 285, NT: 106 |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
30,00 x 9,85 x 5,1 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
grodzie / bulkheads: 6 |
|
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel): |
2 x silniki diesla / 2 diesel engines: MaK 8M20 o łącznej mocy / with total power: 4080 BHP |
2 pędniki azymutalne Schottel / 2 Schotell azimuth thrusters |
|
Prędkość / Speed: |
14,0 węzłów / knots |
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
2 zespoły prądotwórcze złożone z silnika diesla Caterpillar 3306 i alternatora /2 generating sets consisting of Caterpillar 3306 diesel engine and alternator |
dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: 150 kW |
|
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
rufowa dwubębnowa wciągarka holownicza w układzie kaskadowym / aft double drum waterfall towing winch |
dziobowa jednobębnowa wciągarka holownicza / bow single drum towing winch |
|
hak holowniczy / towing hook – SWL: 49 kN |
|
2 dziobowe pachoły holownicze / 2 bow towing pins: 100 t. SWL |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
52 t. |
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
dźwig / crane: 3,8 t. SWL – 4,4 m |
2 reflektory poszukiwawcze / 2 searchlights |
|
jednodyszowa armatka wodna / single branch water monitor: EF-211 |
|
dwudyszowa armatka wodno – pianowa / double branch water – foam monitor: KF-212 |
|
3 pompy pożarowe / 3 fire pumps: 300 t/h, 1.200 t/h, 1.400 t/h |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
radar |
kompas magnetyczny / magnetic compass: |
|
autopilot |
|
echosonda / echo sounder: |
|
AIS, 2 x GPS, NAVTEX GPS, GMDSS A1, ECDIS |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 223 m3 |
woda słodka / fresh water: 66 m3 |
|
Załoga / Crew: |
10 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
www.fleetmon.com |
https://ffs-as.com/en/bat/ffs-athos/ |
http://www.tynetugs.co.uk/orion1997.html |
* * *
Poniżej: holownik FFS AMARANTH, Gdynia 04.06.2021, zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug FFS ATHOS, Gdynia 04.06.2021, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej: holownik FFS AMARANTH opuszcza Gdynię 04.06.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug FFS AMARANTH leaves Gdynia 04.06.2021 (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz