FREEDOM ex TAKAMINE (IMO: 9129706, MMSI: 369327000, Sygnał wywoławczy: WDB5483, Bandera: Stany Zjednoczone AP, Port macierzysty: Willmington) – pojazdowiec PCTC (Pure Car and Truck Carrier), zbudowany przez japońską stocznię Sumitomo Heavy Industries Ltd., Oppama Shipyard z Yokosuki, na zamówienie armatora Wilhelmsen Lines Shipowning AS jako TAKAMINE (sama jednostka zarejestrowana była wpierw na spółkę Fidelio Limited Partnership Inc. – do 2003 roku a następnie do sprzedaży, która miała miejsce w tym samym roku na WL Shipowning AS). Od 31 października 2003 roku jako FREEDOM pływa w barwach amerykańskiego armatora ARC – American Roll-On/Roll-Off Lines (sama jednostka zrejestrowana jest na spółkę Wilmington Trust Company zaś jego właścicielem jest amerykański armator Tote Services Inc.).
* * *
Historia budowy |
|
Numer stoczniowy budowy: |
1215 |
Data położenia stępki: |
01.08.1996 |
Wodowanie: |
23.11.1996 |
Data ukończenia: |
18.03.1997 |
* * *
Dane techniczne |
|
Wyporność: |
GT: 49.821 / DWT: 19.884 t. |
Wymiary (d. x. sz. z.): |
190,49 x 32,28 x 10,20 m |
Kadłub: |
typ: pojedynczy |
grodzie poprzeczne: 3 |
|
materiał: stal |
|
Napęd: |
pojedynczy 2 suwowy, 6 cylindrowy silnik diesla Sulzer 6RTA62U o mocy 12.980 kW przy 109 obr./min |
pojedyncza, pięciopłatowa śruba o stałym skoku |
|
Prędkość: |
18.0 w. |
Ster: |
1 |
Urządzenia pomocnicze: |
3 x zespoły prądotwórcze z silnikami diesla o MAN-B&W 7L23/30 i alternatorem – każdy o mocy: 780 kW |
1 x awaryjny zespół prądotwórczy z silnikiem diesla MAN D-0226 MLE i alternatorem o mocy 80 kW |
|
dziobowy ster strumieniowy Ulstein o mocy: 1.200 kW |
|
Przestrzeń ładunkowa: |
pokłady: 12 (5 z nich podwieszanych) |
Pojemność ładunkowa: |
5.890 RT43 (jednostka RT43 = 7,38975 m2) |
auta ciężarowe: 803 |
|
Wyposażenie ro-ro: |
rampa rufowa: 120 t. SWL o wymiarach 40,0 x 7,00 mm. |
rampa burtowa: 25 t. SWL o wymiarach: 24,50 x 5,00 m |
|
rampy wewnętrzne |
|
Dźwigi: |
elektro-hydrauliczny dźwig HCV 1077 o unosie 6 t. SWL |
Pojemność zbiorników: |
balast: 7.372,8 m3 |
paliwo: 2.544,2 m3 |
|
woda pitna: 372,7 m3 |
|
olej smarny: 162,5 m3 |
|
Załoga: |
26 os. ? |
* * *
Bibliografia |
www.scheepvaartwest.be |
https://www.eagle.org/portal/#/absrecord/details |
* * *
Poniżej: FREEDOM podczas postoju przy Nabrzeżu Dworzec Drzewny, Gdańsk 10.02.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: FREEDOM oraz inny statek armatora ARC - ENDURANCE w pływających dokach Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 14.02.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: FREEDOM w pływającym doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 14.02.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: FREEDOM w pływającym doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 20.02.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: FREEDOM w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 27.02.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: FREEDOM w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 04.03.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: FREEDOM w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 05.03.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz