W poniedziałkowe popołudnie 11 kwietnia, w porcie w Gdyni, w odstępie 2 godzin miało miejsce niecodzienne zdarzenie a mianowicie wyjście w morze dwóch zestawów holowniczych. Jako pierwszy port, po godzinie 14-tej opuścił zestaw w składzie: holownik HUNTER oraz barka do obsługi farm rybnych FRAM 91, któremu na akwenie portu asystował należący do spółki Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. k. holownik FAIRPLAY IV – poniżej relacja zdjęciowa autorstwa Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej parę słów o siłaczach prowadzących zestawy
HUNTER ex HUNTER A ex SEA REGENT (IMO: 9463872, MMSI: 219339000, sygnał wywoławczy: OZLM2, bandera: Dania) – holownik portowo – morski, zbudowany w 2008 roku przez malezyjską stocznię Forward Marine Enterprise Sdn. Bhd. jako SEA REGENT. Obecnie jednostka już pod nazwą HUNTER stanowi własność duńskiego przedsiębiorstwa NH Svendborg Bugser A/S ze Svendborga |
|
Dane techniczne |
|
Wyporność (GT / DWT): |
294 t. / 305 t. |
Wymiary (d. x s. x z.): |
31,00 x 9,50 x 3,50 m |
Kadłub: |
materiał i typ: stal, pojedynczy |
pokłady ciągłe: 1 |
|
Napęd: spalinowy |
2 silniki diesla: Cummins KTA50-M2 o łącznej mocy 3.200 HP |
2 śruby |
|
Prędkość: |
12,0 węzłów |
Wyposażenie holownicze: |
dwubębnowa kaskadowa winda holownicza, pojemność bębnów: 750 m liny o średnicy 44 mm |
hak |
|
kabestan |
|
Uciąg: |
44,36 t. |
Wyposażenie dodatkowe: |
dźwig pokładowy: 6 t. SWL |
rolka rufowa |
|
Wyposażenie mostka: |
radar |
autopilot |
|
echosonda |
|
kompas magnetyczny |
|
GPS |
|
VHF/DSC |
|
CCTV |
|
reflektor |
|
Pojemność zbiorników |
Paliwo: 257 cbm |
Załoga: |
6 os. |
|
|
|
|
|
|
* * *
BUGSIER 9 (IMO 9429558, MMSI: 218197000, Sygnał wywoławczy: DFWA2, bandera: Niemcy) – holownik typu ASD, zbudowany przez turecką stocznię Gemsan Gemi ve Gemi Isl. San. ve Tic. A.S. dla niemieckiego armatora Bugsier-, Reederei- und Bergungs-Gesellschaft mBH & Co. KG z Hamburga (od 2017 r. część grupy Fairplay Towage). |
|
Dane techniczne |
|
Wyporność (GT / DWT): |
485 t. / 146 t. |
Wymiary (d. x s. x z.): |
32 x 12,6 x 5,36 m |
Kadłub: |
materiał i typ: stal, pojedynczy |
pokłady ciągłe: 1 |
|
Napęd: spalinowy |
2 silniki diesla: Wärtsilä 8L26 B2 o łącznej mocy 4.800 kW |
2 pędniki w dyszach Kortha: Rolls-Royce US 255 |
|
dziobowy ster strumieniowy: Mjosundet S-150-250-V250 o mocy: 250 kW |
|
Prędkość: |
14,2 węzła |
Wyposażenie holownicze: |
rufowa dwubębnowa wciągarka holownicza, uciąg dynamiczny 40 ton / uciąg na hamulcu 200 t., lina holownicza 950 m / ø 52 mm |
dziobowa wciągarka hawsera: uciąg dynamiczny 50 ton / uciąg na hamulcu 200 t., lina holownicza 600 m / ø 52 mm |
|
rufowa winda manipulacyjna: uciąg dynamiczny 10 t. |
|
Uciąg: |
89,7 t. |
Wyposażenie dodatkowe: |
dźwig pokładowy: Palfinger – 0,91 t. SWL – 12,2 m |
wałek rufowy: długość 3 m / średnica 1 m. SWL 131 t. |
|
Smit Bracket: SWL 150 t. |
|
Karm Fork: SWL 320 t. |
|
Wyposażenie pożarowe: |
2 pompy każda o wydajności 1.200 m3/h |
2 zdalnie sterowane działka na pokładzie obserwacyjnym |
|
Wyposażenie mostka: |
2 radary |
echosonda |
|
żyro i kompas satelitarny |
|
kompas magnetyczny |
|
autopilot |
|
AIS, Navtex, LRIT, DGPS, GMDSS A2, ECDIS |
|
2 x 2.000 W reflektory poszukiwawcze |
|
Pojemność zbiorników: |
paliwo: 195 m3 |
woda pitna: 35 m3 |
|
balast: 34,4 m3 |
|
Załoga: |
10 os.. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz