wtorek, 12 kwietnia 2022

Z cyklu różne rozmaitości z okolic portów i nie tylko ... cz. 33 - Dwa zestawy holownicze opuszczają Gdynię

W poniedziałkowe popołudnie 11 kwietnia, w porcie w Gdyni, w odstępie 2 godzin miało miejsce niecodzienne zdarzenie a mianowicie wyjście w morze dwóch zestawów holowniczych. Jako pierwszy port, po godzinie 14-tej opuścił zestaw w składzie: holownik HUNTER oraz barka do obsługi farm rybnych FRAM 91, któremu na akwenie portu asystował należący do spółki Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. k. holownik FAIRPLAY IV – poniżej relacja zdjęciowa autorstwa Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).













Jako drugi port, po godzinie 16-tej opuścił zestaw w składzie: holownik BUGSIER 9 z elementami konstrukcyjnymi o numerze budowy M34, przeznaczonymi dla budowanego we francuskiej stoczni Chantiers de l`Atlantique w St. Nazaire wycieczkowca – najprawdopodobniej CELEBRITY ASCENT. Także i tym razem na akwenie portu asystę zestawowi zapewniały holowniki Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. k. w składzie: FAIRPLAY VII, URAN oraz FAIRPLAY XII. Podczas pobytu w porcie opiekę agencyjną nad holownikiem BUGSIER 9 sprawowała Morska Agencja Gdynia. Poniżej relacja zdjęciowa autorstwa Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).






























 *     *     *

Poniżej parę słów o siłaczach prowadzących zestawy


HUNTER ex HUNTER A ex SEA REGENT (IMO: 9463872, MMSI: 219339000, sygnał wywoławczy: OZLM2, bandera: Dania) – holownik portowo – morski, zbudowany w 2008 roku przez malezyjską stocznię Forward Marine Enterprise Sdn. Bhd. jako SEA REGENT. Obecnie jednostka już pod nazwą HUNTER stanowi własność duńskiego przedsiębiorstwa NH Svendborg Bugser A/S ze Svendborga

Dane techniczne

Wyporność (GT / DWT):

294 t. / 305 t.

Wymiary (d. x s. x z.):

31,00 x 9,50 x 3,50 m

Kadłub:

materiał i typ: stal, pojedynczy

pokłady ciągłe: 1

Napęd: spalinowy

2 silniki diesla: Cummins KTA50-M2 o łącznej mocy 3.200 HP

2 śruby

Prędkość:

12,0 węzłów

Wyposażenie holownicze:

dwubębnowa kaskadowa winda holownicza, pojemność bębnów: 750 m liny o średnicy 44 mm

hak

kabestan

Uciąg:

44,36 t.

Wyposażenie dodatkowe:

dźwig pokładowy: 6 t. SWL

rolka rufowa

Wyposażenie mostka:

radar

autopilot

echosonda

kompas magnetyczny

GPS

VHF/DSC

CCTV

reflektor

Pojemność zbiorników

Paliwo: 257 cbm

Załoga:

6 os.

 

 

 

 

 

 

*     *     *

BUGSIER 9 (IMO 9429558, MMSI: 218197000, Sygnał wywoławczy: DFWA2, bandera: Niemcy) – holownik typu ASD, zbudowany przez turecką stocznię Gemsan Gemi ve Gemi Isl. San. ve Tic. A.S. dla niemieckiego armatora Bugsier-, Reederei- und Bergungs-Gesellschaft mBH & Co. KG z Hamburga (od 2017 r. część grupy Fairplay Towage).

Dane techniczne

Wyporność (GT / DWT):

485 t. / 146 t.

Wymiary (d. x s. x z.):

32 x 12,6 x 5,36 m

Kadłub:

materiał i typ: stal, pojedynczy

pokłady ciągłe: 1

Napęd: spalinowy

2 silniki diesla: Wärtsilä 8L26 B2 o łącznej mocy 4.800 kW

2 pędniki w dyszach Kortha: Rolls-Royce US 255

dziobowy ster strumieniowy: Mjosundet S-150-250-V250 o mocy: 250 kW

Prędkość:

14,2 węzła

Wyposażenie holownicze:

rufowa dwubębnowa wciągarka holownicza, uciąg dynamiczny 40 ton / uciąg na hamulcu 200 t., lina holownicza 950 m / ø 52 mm

dziobowa wciągarka hawsera: uciąg dynamiczny 50 ton / uciąg na hamulcu 200 t., lina holownicza 600 m / ø 52 mm

rufowa winda manipulacyjna: uciąg dynamiczny 10 t.

Uciąg:

89,7 t.

Wyposażenie dodatkowe:

dźwig pokładowy: Palfinger – 0,91 t. SWL – 12,2 m

wałek rufowy: długość 3 m / średnica 1 m. SWL 131 t.

Smit Bracket: SWL 150 t.

Karm Fork: SWL 320 t.

Wyposażenie pożarowe:

2 pompy każda o wydajności 1.200 m3/h

2 zdalnie sterowane działka na pokładzie obserwacyjnym

Wyposażenie mostka:

2 radary

echosonda

żyro i kompas satelitarny

kompas magnetyczny

autopilot

AIS, Navtex, LRIT, DGPS, GMDSS A2, ECDIS

2 x 2.000 W reflektory poszukiwawcze

Pojemność zbiorników:

paliwo: 195 m3

woda pitna: 35 m3

balast: 34,4 m3

Załoga:

10 os..

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz