niedziela, 3 kwietnia 2022

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 13 - MSC AZOV

MSC AZOV (MO: 9605255, MMSI: 229620000, sygnał wywoławczy: 9HA3457, bandera: Malta) – kontenerowiec klasy post-panamax, zbudowany przez chińską stocznię Shanghai Jiangnan Changxing Heavy Industry Co. Ltd. z Szanghaju na zamówienie greckiej spółki Ample Pointer Ltd., która oddała go w ramach długoterminowej umowy czarterowej szwajcarskiemu armatorowi Mediterranean Shipping Company – MSC w barwach którego wszedł do eksploatacji pod nazwa MSC AZOV.

*      *     *

Historia budowy:

Numer budowy:

H1068A

Położenie stępki:

17.12.2012

Wodowanie:

14.07.2013

Zdanie:

14.01.2014

*      *     *

Dane techniczne:

Wyporność:

GT: 94.402 / DWT: 112.434 t.

Wymiary (d. x sz. x z.):

299,89 x 48,33 x 14,50 m

Kadłub:

typ: jednoposzyciowy, podwójne dno

materiał kadłuba: stal

Napęd:

2 suwowy 9 cylindrowy silnik diesla HHI-MAN-B&W model: 9S90ME-C9.2 o mocy: 52.229 kW

śruba: 1

Prędkość:

22,2 w.

Urządzenia pomocnicze:

4 zestawy prądotwórcze składające się z silnika diesla Daihatsu 8DC-32e oraz alternatora o mocy 3.320 kW każdy

1 awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika spalinowego MAN D2866 LE 203 oraz alternatora

dziobowy ster strumieniowy o mocy 3.000 kW

instalacja do oczyszczania spalin

Przestrzeń ładunkowa:

ładownie / luki: ?

Pojemność ładunkowa:

kontenery: 9.403 TEU

kontenery 14mt: 7.100 TEU

kontenery chłodzone: 1.000 TEU

Urządzenia załadunkowe:

brak

Pojemność zbiorników:

balast: 30.848,8 m3

Załoga:

26 os.

*      *     *

Bibliografia:

www.scheepvaartwest.be

ww.fleetmon.com

www.msc.com

*      *     *

Poniżej: MSC AZOV wchodzący do portu w Gdyni 31.03.2022, zdjęcia: Witold Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).














Poniżej: obecne warunki pracy shipspottera w Gdyni dają możliwość wykonania ciekawych ujęć, zdjęcie: Witold Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)


 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz