W dniu dzisiejszym, zaraz po godzinie jedenastej rano do portu w Gdyni przybył, po ładunek zestaw holowniczy w składzie holownik FELIS oraz pół zanurzalny ponton TRONDS BARGE 30. Od redy aż do momentu zacumowania zestawowi holowniczemu towarzyszył należący do Fairplay Towage Polska holownik FAIRPLAY VI. Poniżej coś o bohaterach oraz relacja zdjęciowa autorstwa Andrzeja Patro.
* * *
Today, just after eleven o`clock, a tow set consisting of tug FELIS and submersible barge TRONDS BARGE 30 came for a cargo to the port in Gdynia. From the roadstead until the time of mooring, the towing set was accompanied by the FAIRPLAY VI tug, belonging to the Fairplay Towage Polska. Below something about the heroes and a photo report by Andrzej Patro.
* * *
FELIS ex BARRA DE VIANA ex BARRA DE AVEIRO ex MOURISCAS ex ALBERT (IMO 7208613, MMSI: 375177000, Sygnał wywoławczy: J8B4754, bandera: Saint Vincent i Grenadyny) – holownik zbudowany przez brytyjską stocznię Richard Dunston Hessle Ltd. z Yorkshire dla brytyjskiego armatora Alexandra Towing Co. Ltd. z Liverpoolu jako ALBERT. W 1999 roku sprzedany, kilkakrotnie zmieniał nazwę, odpowiednio na: MOURISCAS, BARRA DE AVEIRO (w 2000), BARRA DE VIANA (w 2007 roku) i ostatecznie w 2008 na FELIS - armator Jan Stępniewski & Co. Ltd.. Obecnie bez zmiany nazwy w gestii armatora Westcoasting Towage Services Sp. z o. o. z Gdyni.
Stoczniowy numer budowy:
|
5883
|
Zakończenie budowy:
|
1972
|
* * *
FELIS ex BARRA DE VIANA ex BARRA DE AVEIRO ex MOURISCAS ex ALBERT (IMO 7208613, MMSI: 375177000, Call sign: J8B4754, flag: Saint Vincent and the Grenadines) – tug built by the British shipyard Richard Dunston Hessle Ltd. from Yorkshire for the British shipowner Alexandra Towing Co. Ltd. from Liverpool as ALBERT. In 1999 sold, changed its name several times, respectively: MOURISCAS, BARRA DE AVEIRO (in 2000), BARRA DE VIANA (in 2007) and finally in 2008 to FELIS - shipowner Jan Stępniewski & Co. Ltd.. Currently, without changing the name belonging to the shipowner Westcoasting Towage Services Co. Ltd. from Gdynia .
Yard number:
|
5883
|
Build end:
|
1972
|
* * *
Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
|
277 t. / 199 t.
|
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
|
32,64 x 9,50 x 4,88 m
|
Kadłub / Hull:
|
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull
|
pokłady ciągłe / continious decks: 1
| |
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
|
1 x 9 cylindrowy silnik diesla / 1 x 9 cylinders diesel engine: Ruston 9ATCM – o mocy / with power: 1.773 kW (2.410 HP)
|
1 x 4 płatowa śruba o stałym skoku/ 1 x 4 bladed fixe pitch propeller
| |
Prędkość / Speed:
|
15,0 węzłów / knots
|
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
|
jednobębnowa hydrauliczna wciągarka holownicza, pojemność bębna: 650 m liny stalowej o średnicy 44 mm / hydraulic single drum towing winch, drum capacity: 650 m of 44 mm dia. steel wire
|
hak holowniczy / towing hook
| |
Uciąg / Bollard Pull:
|
40 t.
|
Wyposażenie dodatkow / Additional equipment:
|
dźwig pokładowy / deck crane: Hiab 110-2 SWL 1,35 t. x 7,70 m
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
|
2 radary / 2 radars: Furuno FR 2110, Furuno 8062
|
echosonda / echo sounder: Elliot E100
| |
kompas magnetyczny / magnetic compass: Plath
| |
żyrokompass / gyro-compass: Anschutz Sperry SR50
| |
kompas satelitarny / sat. compass: JRC
| |
autopilot: Robertson AP35
| |
AIS (Furuno FA 150), GPS (Furuno GP 32, Furuno GP 30), Navtex (JRC NCR 330), VHF, Inmarsat Sat-C (2 x Furuno Felcom-15), EPIRB (Martec-Kannard)
| |
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
|
paliwo / fuel: 112,3m3
|
świeża woda / fresh water: 22,6 m3
| |
Załoga / Crew:
|
9 os. / pers.
|
* * *
TRONDS BARGE 30 – ponton pół zanurzalny, zbudowany w chińskiej stoczni Dalian w 2010 roku dla norweskiego armatora Tronds Marine Service.
* * *
TRONDS BARGE 30 – submersilbe barge, built in Chinese shipyard in Dalian in 2010 for the Norwegian shipowner Tronds Marine Service.
* * *
Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
|
4.537 t. / 9.025 t.
|
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
|
91,44 x 27,43 x 6,1 m
|
Kadłub / Hull:
|
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull
|
zbiorniki balastowe / ballast tanks: 20
| |
Napęd / Propulsion:
|
brak / none
|
Wyposażenie pomocnicze / Auxiliary equipment:
|
pompy balastowe / ballast pumps: 2 x 600 m3/h
|
1 silnik spalinowy / 1 diesel engine: 53 kW, 440 V, 3 ph, 60 hz
| |
hydrauliczna dwubębnowa winda cumowniczo – kotwiczna / hydraulic double drum mooring – anchor winch
| |
pachoły / bollards: 4 x II – każdy each: 50 t.SWL
| |
Powierzchnia ładunkowa pokładu / Cargo deck area:
|
2.326 m2
|
Zbiorniki / Tanks:
|
paliwo / fuel: 5m3
|
Załoga / Crew
|
brak / none
|
* * *
Poniżej: FELIS i TRONDS BARGE 30, Gdynia 01.12.2019 r., zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FELIS and TRONDS BARGE 30, Gdynia 01.12.2019, photos: Andrzej Patro (to enlrage click on the photo)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz