piątek, 6 grudnia 2019

Z cyklu holowniki ... cz. 63 - FAIRPLAY V

FAIRPLAY V (IMO 8306668, MMSI: 261026140, sygnał wywoławczy: SPS3128, bandera: Polska) – holownik typu traktor, zbudowany przez niemiecką stocznię Schiffswerft und Maschinenfabrik Max Sieghold z Bremerhaven dla niemieckiego armatora Fairplay Schleppdampfschiffts-Reederei Richard Borchard GmbH z Hamburga. W 2013 roku przekazany do spółki Fairplay Polska Sp. z o. o. & Co. Sp. K. ze Świnoujścia. Od marca 2015 roku własność Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.

 *     *     *

FAIRPLAY V (IMO 8306668, MMSI: 2610261400, call sign: SPS3128, flag: Poland) – tractor type tug, built by the German shipyard Schiffswerft und Maschinenfabrik Max Sieghold from Bremerhaven for the German shipowner Fairplay Schleppdampfschiffts-Reederei Richard Borchard GmbH from Hamburg. In 2013, transferred to Fairplay Polska Sp. z o. o. & Co. Sp. K. from Swinoujscie. Since March, 2015 ownership of Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.

 *     *     *

Historia budowy /Build: history:
stoczniowy numer budowy / yard number /
200
data położenia stępki / date of keel laid:,
25.05.1983
wodowanie / launched:
30.06.1983
data ukończenia / date of build
01.11.1983

 *     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
208 t. / 120 t.,
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
26,72 x 8,8 x 2,8 m,
Kadłub / Hull:
materiał, typ: / material,  type: stal, pojedynczy / steel, single hull,
pokłady ciągłe / continious decks: 1,
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Deutz SBA 6 M 528 o łącznej mocy / with total power 1.740 BHP,
2 pędniki azymutalne w dyszach Korta / 2 azimuth thrusters in Kort nozzles: Schottel SRP 503/505,
Prędkość / Speed:
11,8 węzła / knots,
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
wciągarka holownicza Storewinch Steen Type 380 1450 / towing winch Storewinch Steen Type 380 1450,
hak holowniczy / towing hook: Seebeck, 30 t.,
Uciąg / Bollard Pull:
30 t.,
Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
2 radary / 2 radars,
echosonda / echosounder,
kompas magnetyczny / magnetic compass,
autopilot,
AIS, Navtex,
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 59 m3,
Załoga / Crew:
4-6 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej zdjęcia holownika FAIRPLAY V, Szczecin 01.06.2017 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug FAIRPLAY V, Szczecin 01.06.2017 (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia: holownika FAIRPLAY V, Gdynia 23.06.2018 r.  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug FAIRPLAY V, Gdynia 23.06.2018 (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcia: holownika FAIRPLAY V, Gdynia 27.06.2018 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug FAIRPLAY V, Gdynia 27.06.2018, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).














Poniżej zdjęcia: holownika FAIRPLAY V, Gdynia 27.12.2018 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug FAIRPLAY V, Gdynia 27.12.2018, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcia: holownika FAIRPLAY V, Gdynia 27.02.2019 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug FAIRPLAY V, Gdynia 27.02.2019, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).







Poniżej zdjęcie holownika FAIRPLAY V, Gdynia 28.02.2019 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug FAIRPLAY V, Gdynia 28.02.2019, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie holownika FAIRPLAY V, Gdynia 23.04.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug FAIRPLAY V, Gdynia 23.04.2019 (to enlarge click on the photo).
















Poniżej zdjęcie holownika FAIRPLAY V, Gdynia 31.05.2019 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug FAIRPLAY V, Gdynia 31.05.2019, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz