AKUL ex KAKULO (IMO: 9279317, MMSI: 261521000, Sygnał wywoławczy: SHNO) –
holownik typu ASD 3211, zbudowany w lipcu 2003 roku w gdyńskiej stoczni Damen
Shipyards S.A. dla francuskiego armatora Bourbon Offshore Surf z Marsylii jako
KAKULO. Po wprowadzeniu do służby zatrudniany do pracy w Afryce Zachodniej. W
2013 roku zakupiony przez „WUŻ” Port and Maritme Services Ltd. Sp. z o. o. z
Gdańska. We wrześniu tego samego roku holownik przybył do Gdańska, skąd
następnie został skierowany na miesięczny remont do Stoczni Nauta. Uroczyste
podniesienie bandery oraz nadanie nazwy AKUL odbyło się w dniu 15 listopada
2013 r., od tej porty holownik zatrudniany jest głównie do obsługi dużych
jednostek, które przybywają do Portu Północnego w Gdańsku.
- Numer budowy: 511205,
- Data zdania: 15.07.2003.
*
* *
AKUL ex KAKULO (IMO: 9279317,
MMSI: 261521000, Call Sign: SHNO) – tugboat type ASD 3211, built in July
2003 at the Gdynia shipyard Damen Shipyard S.A. for the French shipowner
Bourbon Offshore Surf from Marseille as KAKULO. After entering the service, he
was employed to work in West Africa. In 2013
purchased by „WUŻ” Port and Maritme Services Ltd. Sp. z o. o. from Gdansk. In September, tug
arrived to Gdansk,
from where it was later directed to a monthly refit to the Nauta Shipyard.
Ceremonial raising of the flag and naming to AKUL took place on November 15,
2013, since then, the tug is mainly employed to service large vessel, which
arriving to the Gdansk North Port.
- Yard number: 511205,
- Delivery date: 15.07.2003.
*
* *
Dane techniczne / Technical data:
Wyporność /
Displacement (pełna / full):
|
385 ton / tons
|
Wymiary (d. x s.
x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
|
32,50 x 11,95 x 5,00 m,
|
Kadłub
(materiał) / Hull
(material):
|
stal / steel,
|
Ilość pokładów / Deck number:
|
1
|
Napęd / Propulsion:
|
2 silniki diesla: / 2 diesel engines: Bergen
Diesel KRMB-9 – każdy o mocy / each power 2.030 kW,
|
2 pędniki azymutalne / 2
azimuth thrusters: Aqumaster US 3001 (średnica / diameter: 2.700 mm),
|
|
Prędkość / Speed:
|
13,6 węzła / knots,
|
Uciąg / Bollard pull:
|
naprzód /ahead: 73 t.,
|
wstecz / astern: 68 t.,
|
|
Wyposażenie holownicze / Towing
equipment:
|
winda rufowa
Damenparts – lina stalowa o długości 650 m i średnicy 52 mm / stern towing winch
Damenparts – steel wire with a length of 650 m and a diameter of 52 mm,
|
winda dziobowa, dwubębnowa Damenparts – lina
„Ultraline” o długości 2 x 120
m i średnicy 80 mm / bow double drum towing winch
Damenparts – rope „Ultraline” with a length of 2 x 120 m and a diameter of 80 mm,
|
|
hak holowniczy / towing hook – 100 t.,
|
|
Wyposażenie
kotwiczne / Anchor equipment:
|
2 kotwice obsługiwane przez
windę cumowniczo – manewrową (2 x 5 t): / 2 anchors operated by a tugger
winch (2 x 5 t.),
|
Wyposażenie
przeciw pożarowe / Fire fighting equipment:
|
2 monitory pożarowe o
wydajności 1.200 m3/h każdy/ 2 FiFi montors with efficiency 1.200 m3/h each,
|
pompa pożarowa o wydajności 2 x 1.300 m3/h / main
fire pump with efficiency 2 x1.300 m3/h,
|
|
system piany ciężkiej / heavy foam system,
|
|
system zraszania statku / sprinkler system,
|
|
Wyposażenie dodatkowe / Other equipment:
|
rolka rufowa /
stern roller: DOR 130 t.,
|
Wyposażenie nawigacyjne / Navigation
equipment:
|
2 radary / 2 radars,
|
echosonda / echo sounder,
|
|
odbiorniki
Navtex, GPS / Navtex, GPS receivers,
|
|
AIS,
|
|
VHF DSC,
|
|
Pojemność zbiorników / Tank capacities:
|
paliwo / fuel: 124 t.,
|
woda pitna / fresh water: 20 t.,
|
|
Załoga / Crew:
|
6/10 os. / pers.
|
*
* *
Poniżej
zdjęcia holownika AKUL, Gdansk 16.09.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) /
Below photos of the tug AKUL 16.09.2018 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika AKUL autorstwa Pana Andrzeja
Patro, Gdańsk 16.09.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of
the tug AKUL made Mr. Andrzej Patro, Gdansk 16.09.2018
(to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika AKUL na doku pływającym Stoczni Marynarki Wojennej, Gdynia 22.09.2018
(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug AKUL in floating
dock Navy Shipyard, Gdynia 22.09.2018 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcie holownika AKUL przy nabrzeżu Stoczni Nauta autorstwa Pana Andrzeja
Patro, Gdynia 05.10.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of
the tug AKUL at Shipyard Nauta quay, made Mr. Andrzej Patro, Gdynia 05.10.2018
(to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika AKUL autorstwa Pana Andrzeja
Patro, Gdansk 26.10.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of
the tug AKUL made Mr. Andrzej Patro, Gdansk 26.10.2018
(to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia holownika AKUL, Gdansk 07.04.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug AKUL 07.04.2019 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika AKUL autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdansk 07.04.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of
the tug AKUL made Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 07.04.2019
(to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika AKUL autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdansk 28.08.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of
the tug AKUL made Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 28.08.2019
(to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 20.09.2020: Poniżej
zdjęcia holownika AKUL autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdansk 31.08.2020 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.09.2020: Below photos of
the tug AKUL made Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 31.08.2020
(to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 20.09.2020: Poniżej
zdjęcie holownika AKUL autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdansk 18.09.2020 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.09.2020: Below photo of
the tug AKUL made Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 18.09.2020
(to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 01.10.2020: Poniżej zdjęcie holownika AKUL autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdansk 03.09.2020 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2020: Below photo of the tug AKUL made Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 03.09.2020 (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 20.05.2024: Poniżej zdjęcia holownika AKUL autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdansk 08.05.2024 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.05.2024: Below photos of the tug AKUL made Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 08.05.2024 (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 08.06.2024: Poniżej zdjęcie holownika AKUL autorstwa Pana Andrzeja Patro, Gdansk 07.06.2024 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 08.06.2024: Below photo of the tug AKUL made Mr. Andrzej Patro, Gdansk 07.06.2024 (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz