Jak już rok temu przy podobnej
relacji wspominałem jednym z najważniejszych miejsc we współczesnym porcie
morskim jest terminal kontenerowy, który tak jak i cały port ze względów m.in.
bezpieczeństwa na co dzień jest niedostępny dla postronnych osób. Szansę na
poznanie „tajemnic” takiego terminalu dają jednak organizowane co jakiś czas
„dni otwarte”. W przypadku Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego (Baltic
Container Terminal – BCT) taki dzień przypadł na 20 lipca tego roku.Dla wszystkich pragnących odwiedzić
tego dnia tereny BCT organizator imprezy zapewnił darmową komunikację
autobusową kursującą cyklicznie na trasie centrum miasta – terminal – centrum
miasta. W samym terminalu dla zwiedzających udostępniono położony przed placem
składowym plac manewrowy oraz część nabrzeża Helskiego na którym oprócz stoisk
z materiałami promocyjnymi BCT, rozstawiono sprzęt wykorzystywany na terminalu
w postaci samobieżnego żurawia portowego, wozów wysięgnikowych tzw.
Reachstackerów firmy Kalmar, ciągników siodłowych, suwnicy placowej a także
wszystkie typy kontenerów jakie wykorzystywane są we współczesnym transporcie
morskim. Oprócz w/w atrakcji odwiedzający mógł też zwiedzić magazyn drobnicowy
poznając specyfikę pracy Krajowej Administracji Skarbowej i Izby Celnej oraz zobaczyć
Portową Straż Pożarną w akcji. Dodatkowymi atrakcjami dla odwiedzających była
możliwość odbycia rejsu po porcie statkiem pasażerskim/holownikiem Tak jak rok
temu, w czasie tegorocznego dnia otwartego w BTC, odwiedzających gości na
krótkie wycieczki po porcie zabierał bazujący na Helu statek pasażerki /
holownik OCEAN i choć były kłopoty z wcześniejszą rezerwacją biletów przez
Internet to wszyscy chętni nawet Ci bez wydrukowanych biletów zostali
wpuszczeni na pokład statku a to dzięki decyzji jego kapitana Edwarda
Koreńczuka (pomijam tu internetowy system rezerwacji biletów na rejsy, bo po
prostu mi i kilku moim znajomym mimo ścisłego stosowania się do instrukcji nie
udało się ich wydrukować a same bilety rozeszły się wciągu kilku sekund !!!).
Dodatkową atrakcją dla odwiedzających była też możliwość zwiedzenia jednego z
trzech holowników portowych jakie tego dnia armator Fairplay Polska podstawił
pod nabrzeże Helskie – holownika URAN. Poza w/w przy nabrzeżu cumowały obecne
już rok temu FAIRPLAY IV oraz FAIRPLAY 26, który dodatkowo dał wspaniały swoich
możliwości przeciwpożarowych. Tak jak rok temu dla osób nie mających lęku
wysokości oraz przestrzeni istniała też możliwość wjechania windą na dach
biurowca BCT i podziwiania z jego poziomu panoramy terminalu kontenerowego oraz
okolic.
Poniżej
relacja zdjęciowa autorstwa Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
I. Terminal widziany z dachu biurowca BCT.
II. Pokaz sprzętu
III. Holowniki i terminal od strony wody.
IV. Pokaz możliwości przeciwpożarowych holownika
FAIRPLAY 26.
V. Na pokładzie
holownika URAN.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz