czwartek, 30 maja 2019

Z cyklu holowniki ... cz. 53 - SERWAL 3

SERWAL 3 ex MULTRATUG 14 ex PETRONELLA J GOEDKOOP (IMO: ---, MMSI: 261014750, Sygnał wywoławczy: SPS2475) – holownik rzeczno – portowy zbudowany w 1962 roku przez holenderską stocznię Arnhemsche Scheepbouw Maatschappij NV w Arnhem dla holenderskiego armatora Goedkoop Rederij NV z Amsterdamu jako PETRONELLA J GOEDKOOP. W trakcie eksploatacji na rzekach i w portach holenderskich holownik trzykrotnie zmieniał swojego właściciela i tak: w 1981 r. został nim Gooedkoop Schepenverhuurbedrijf Amsterdam BV z Amsterdamu (dwa lata później holownik przeszedł przebudowę i modernizację), w 2001 r. Wijsmuller Harbour & Coastal Tugs BV z Amsterdamu i w 2003 r. Multratug BV z Terneuzen. Z ostatnią zmianą właścicielską wiązała się też zmiana nazwy jednostki na MULTRATUG 14. Pod koniec 2003 roku holownik został wyczarterowany przez polskiego armatora Project Żegluga Sp. z o. o. ze Szczecina, który to zmienił jego nazwę na SERWAL 3. W wyniku przekształceń własnościowych kolejnym armatorem jednostki zostaje Fairplay Polska Sp. z o. o. & Co. Sp. K., który to następnie wykupił jednostkę od poprzedniego właściciela. Od marca 2015 roku nowa nazwa właściciela holownika to Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K., zaś portem bazowym jednostki jest wciąż Szczecin.

*     *     *

SERWAL 3 ex MULTRATUG 14 ex PETRONELLA J GOEDKOOP (IMO: ---, MMSI: 261014750, Call sign: SPS2475) – river - harbor tug built by the Dutch shipyard Arnhemsche Scheepbouw Maatschappij NV in Arnhem for the Dutch shipowner Goedkoop Rederij NV from Amsterdam as PETRONELLA J GOEDKOOP. During operation on Dutch rivers and ports, the tugboat changed its owner three times: in 1981 it was Gooedkoop Schepenverhuurbedrijf Amsterdam BV from Amsterdam  (two years later tug underwent reconstruction and modernization), in 2001 Wijsmuller Harbour & Coastal Tugs BV from Amsterdam and in 2003 Multratug BV from Terneuzen. The last change in ownership was also related to the change of the unit`s name to MULTRATUG 14. Towards the end of 2003, the tug boat was chartered by a Polish shipowner Project Żegluga Sp. z o. o. from Szczecin, which changed its name to SERWAL 3. As a result of ownership transformations, another ship owner of the unit becomes Fairplay Polska Sp. z o. o. & Co. Sp. K., who then bought the unit from the previous owner. Since March 2015, the new name of the owner of the tug is Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K, while the base port of the unit is still Szczecin.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (pełna / full):
112 ton / tons,
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
29,87 x 6,62 x 3,80 m,
Kadłub (typ, materiał) / Hull (type, material):
pojedynczy nitowano - spawany, stal / single riveted - welded, steel,
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,

2 silniki diesla / 2 diesel engines: Bolnes 6DL o łącznej mocy / with total power 900 KM / HP),
1 silnik diesla / 1 diesel engine: Cummins KTA 1150 N o mocy / with power: 475 KM / HP,
2 śruby nastawne w dyszy Korta /2 controllable pitch propellers in Kort nozzles
dziobowy pędnik azymutalny / bow azzimuth thruster: Aquamaster model 1315 Aquamaster,
Prędkość / Speed:
10,5 węzła / knots,
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
rufowa wciągarka holownicza / aft towing winch,
Wyposażenie ratunkowo – nawigacyjne / Rescue – navigation equipment:
2 tratwy pneumatyczne / 2 pneumatic rafts,
kamizelki ratunkowe / life jackets,
radar oraz pławy EPIRB i SART / radar and buoys EPIRB & SART,
Uciąg / Bollard pull:
18,5 t.,
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 11,00 cbm,
Załoga / Crew:
5 os. / pers.
 
*     *     *

Bibliografia / Bibliography:



*     *     *

Poniżej zdjęcia holownika SERWAL 3 w Szczecinie, kwiecień 2009 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug SERWAL 3 in Szczecin, April 2009 (to enlarge click on the photo).








Poniżej zdjęcia holownika SERWAL 3 w Szczecinie, 01.06.2017 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug SERWAL 3 in Szczecin, 01.06.2017 (to enlarge click on the photo).
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz