sobota, 1 czerwca 2019

Z cyklu różne rozmaitości z okolic portów i nie tylko ... cz. 10 - EGESUND i EMS PONTON 7 przybywają do Gdyni -

W ubiegły piątek, po godzinie 17:45 do portu w Gdyni przybył idący z Gdańska zestaw holowniczy w składzie: holownik EGESUND oraz ponton EMS PONTON 7 z sekcją denną na pokładzie, który dodatkowo od redy wspomagał holownik Fairplay`a – FAIRPLAY VII. Cały zestaw po minięciu główek i awanportu skierował się następnie w rejon doku nr 2.
Poniżej relacja zdjęciowa z w/w wydarzenia autorstwa Andrzeja Patro.

*     *     *

Last Friday, after 17:45, arrived from Gdansk to the port in Gdynia, a towing set, including the tug EGESUND and the barge EMS PONTON 7 with a bottom section on the deck, which additionally supported Fairplay`s tug FAIRPLAY VII. The whole set after passing the heads and the avanport went then to the area of the Dock no 2.
Below is a photo report from the above-mentioned event by Andrzej Patro.

*     *     *

EGESUND i EMS PONTON 7, Nabrzeże Krakowskie, Gdańsk, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / EGESUND and EMS PONTON 7, Krakowskie quay, Gdansk, photos Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



EGESUND i EMS PONTON 7 przybywają do Gdyni (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / EGESUND & EMS PONTON 7  comes to Gdynia (to enlarge clik on the photo).





















*     *     *

Coś o bohaterach w/w relacji / Something about heroes of above mentioned report:

EGESUND (IMO: 9059248, MMSI: 219012959, sygnał wywoławczy / call sign: OWEQ2, bandera / flag: Dania / Denmark)
Historia budowy,  armator / Build history / shipowner
stocznia / shipyard: Damen, Gorinchem (NL)
numer budowy / yard number: 6512
wodowanie / launched: 28.04.1993
zdanie / delivery date: 01.12.1994
armator / shipowner: Svendborg Bugser A/S
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
136 / 58
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
22,5 x 7,7 x 3.75
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Cummins KTA38, każdy o moce, each with power: 1.045 BHP
2 śruby o stałym skoku w dyszach / 2 fixed pitch propellers in nozzles
Prędkość / Speed:
12.0 węzłów / knots
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
wciągarka holownicza / towing wich: GM110 BT Sea Winch –500 m, ø 36 stalowej liny / steel wire
hak holowniczy / towing hook
Uciąg / Bollard pull:
26, 6 t.
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:
dźwig pokładowy / deck crane – 3,7 t. SWL ~ 10 m.
Załaga / Crew
do 10 os. / up to 10 pers.

*     *     *

EMS PONTON 7
Historia budowy,  armator / Build history / shipowner
stocznia / shipyard: Archangelsk RBF
numer budowy / yard number: ?
wodowanie / launched: 30.09.2004
zdanie / delivery date: 05.10.2004
armator / shipowner: Ems Offshore Service Beteiligungs GmbH
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
1.546 / 3.589,5 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
72,29 x 18,99 x 4,5 m
Kadłub / Hull: 
stalowy / steel
grodzie wzdłużne : longitudinal bulkheads: 3
grodzie poprzeczne / transverse bulkheads: 5
przedziały / compartments: 24
Napęd / Propulsion:
brak / none

*     *     *

FAIRPLAY VII (IMO 9051727, MMSI: 261024110, sygnał wywoławczy / call sign: SPS3045, bandera  / flag: Polska / Poland)
Historia budowy,  armator / Build history / shipowner
stocznia / shipyard: Theodor Bushmann GmbH & Co., Hamburg
numer budowy / yard number: 238/214
wodowanie / launched: ---
zdanie / delivery date: 01.11.1992
armator / shipowner: Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
225 t. / 67 t.,
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
27,96 x 9,1 x 3,1 m,
Kadłub / Hull: 
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull, 
pokłady ciągłe / continious decks: 1,
Napęd / propulsion: spalinowy / diesel, 
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Deutz SBV 6 M 628 o łącznej mocy / with total power 3.100 BHP,
2 pędniki w dyszach Kortha / 2 thrusters in Kort nozzles: Schottel SRP 1010,
Prędkość / Speed:
11,5 węzła / knots.
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
wciągarka holownicza Ulstein Brattvaag SLMG 6312, uciąg dynamiczny 15 ton / uciąg na hamulcu 80 t., lina stalowa: 550 m / towing winch Ulstein Brattvaag SLMG 6312: 15 t. pull / 80 t. brake hold, 500 m steel wire,
hak holowniczy / towing hook: Seebeck HH 50-SH-TP, 40 t.,
Uciąg / Bollard Pull:
41 t.,
Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
2 radary / 2 radars,
echosonda / echo sounder,
kompas satelitarny / satellite compass,
kompas magnetyczny / magnetic compass,
autopilot,
AIS, Navtex, LRIT, DGPS, GMDSS A2, ECDIS,
Załoga / Crew:
5 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz