W
ubiegły piątek, po godzinie 17:45 do portu w Gdyni przybył idący z Gdańska
zestaw holowniczy w składzie: holownik EGESUND oraz ponton EMS PONTON 7 z
sekcją denną na pokładzie, który dodatkowo od redy wspomagał holownik
Fairplay`a – FAIRPLAY VII. Cały zestaw po minięciu główek i awanportu skierował
się następnie w rejon doku nr 2.
Poniżej
relacja zdjęciowa z w/w wydarzenia autorstwa Andrzeja Patro.
* * *
Last Friday, after 17:45, arrived
from Gdansk to the port in Gdynia, a towing set, including the tug EGESUND and
the barge EMS PONTON 7 with a bottom section on the deck, which additionally
supported Fairplay`s tug FAIRPLAY VII. The whole set after passing the heads and
the avanport went then to the area of the Dock no 2.
Below is a photo report from the
above-mentioned event by Andrzej Patro.
* * *
EGESUND
i EMS
PONTON 7, Nabrzeże Krakowskie, Gdańsk, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby
powiększyć kliknij na zdjęcie) / EGESUND and EMS PONTON 7, Krakowskie
quay, Gdansk, photos Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
EGESUND i EMS
PONTON 7 przybywają do Gdyni (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / EGESUND
& EMS PONTON 7 comes to Gdynia (to
enlarge clik on the photo).
* *
*
Coś o bohaterach w/w relacji / Something about
heroes of above mentioned report:
EGESUND (IMO: 9059248, MMSI: 219012959,
sygnał wywoławczy / call sign: OWEQ2, bandera / flag: Dania / Denmark)
|
|
Historia
budowy, armator / Build history /
shipowner
|
stocznia
/ shipyard: Damen, Gorinchem (NL)
|
numer
budowy / yard number: 6512
|
|
wodowanie
/ launched: 28.04.1993
|
|
zdanie / delivery
date: 01.12.1994
|
|
armator /
shipowner: Svendborg Bugser A/S
|
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
|
136 / 58
|
Wymiary
(d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
|
22,5 x
7,7 x 3.75
|
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
|
2 silniki
diesla / 2 diesel engines: Cummins KTA38, każdy o moce, each with power:
1.045 BHP
|
2 śruby o stałym skoku w dyszach / 2 fixed pitch
propellers in nozzles
|
|
Prędkość / Speed:
|
12.0 węzłów / knots
|
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
|
wciągarka holownicza / towing wich: GM110 BT Sea Winch
–500 m, ø 36 stalowej liny / steel wire
|
hak holowniczy / towing hook
|
|
Uciąg / Bollard pull:
|
26, 6 t.
|
Wyposażenie
dodatkowe / Additional equipment:
|
dźwig pokładowy / deck crane – 3,7 t. SWL ~ 10 m.
|
Załaga / Crew
|
do 10 os. / up to 10 pers.
|
* * *
EMS PONTON 7
|
|
Historia
budowy, armator / Build history /
shipowner
|
stocznia
/ shipyard: Archangelsk RBF
|
numer
budowy / yard number: ?
|
|
wodowanie
/ launched: 30.09.2004
|
|
zdanie /
delivery date: 05.10.2004
|
|
armator /
shipowner: Ems Offshore Service Beteiligungs
GmbH
|
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
|
1.546 / 3.589,5 t.
|
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
|
72,29 x 18,99 x 4,5 m
|
Kadłub / Hull:
|
stalowy / steel
|
grodzie wzdłużne : longitudinal bulkheads: 3
|
|
grodzie
poprzeczne / transverse bulkheads: 5
|
|
przedziały
/ compartments: 24
|
|
Napęd /
Propulsion:
|
brak /
none
|
* * *
FAIRPLAY VII (IMO 9051727, MMSI: 261024110, sygnał
wywoławczy / call sign: SPS3045, bandera
/ flag: Polska / Poland)
|
|
Historia
budowy, armator / Build history /
shipowner
|
stocznia / shipyard: Theodor Bushmann GmbH & Co., Hamburg
|
numer budowy / yard number: 238/214
|
|
wodowanie / launched: ---
|
|
zdanie / delivery date: 01.11.1992
|
|
armator /
shipowner: Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.
|
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
|
225 t. / 67 t.,
|
Wymiary
(d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
|
27,96 x 9,1 x 3,1 m,
|
Kadłub / Hull:
|
materiał i typ: / material and type: stal,
pojedynczy / steel, single hull,
|
pokłady ciągłe / continious
decks: 1,
|
|
Napęd / propulsion: spalinowy /
diesel,
|
2 silniki diesla / 2 diesel
engines: Deutz SBV 6 M
628 o łącznej mocy / with total power 3.100 BHP,
|
2 pędniki w dyszach Kortha / 2
thrusters in Kort nozzles: Schottel SRP 1010,
|
|
Prędkość / Speed:
|
11,5 węzła / knots.
|
Wyposażenie holownicze / Towing
equipment:
|
wciągarka holownicza Ulstein
Brattvaag SLMG 6312, uciąg dynamiczny 15 ton / uciąg na hamulcu 80 t., lina
stalowa: 550 m
/ towing winch Ulstein Brattvaag SLMG 6312: 15 t. pull / 80 t. brake hold, 500 m steel wire,
|
hak holowniczy / towing hook:
Seebeck HH 50-SH-TP, 40 t.,
|
|
Uciąg / Bollard Pull:
|
41 t.,
|
Wyposażenie mostka / Bridge
equipment:
|
2 radary / 2 radars,
|
echosonda / echo sounder,
|
|
kompas satelitarny / satellite
compass,
|
|
kompas magnetyczny / magnetic
compass,
|
|
autopilot,
|
|
AIS, Navtex, LRIT, DGPS, GMDSS A2, ECDIS,
|
|
Załoga / Crew:
|
5 os. / pers.
|
* * *
Bibliografia /
Bibliography:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz