sobota, 28 kwietnia 2018

Z cyklu "Flota Polskiej Żeglugi Morskiej" ... cz. 38 - KARPATY (II)

KARPATY (IMO 9582506, MMSI: 636015815, Sygnał wywoławczy: D5CZ3, Bandera: Liberia) – masowiec typu Kamsarmax, zbudowany przez japońską stocznię Tsuneishi Shipbuilding w Tadotsu na zamówienie Polskiego armatora Polska Żegluga Morska (Polsteam) ze Szczecina. Matką chrzestną masowca jest Pani Alicja Piękoś – pracownik Pionu Finansowego PŻM, zaś pierwszym jego dowódcą został kapitan Jacek Skowroński. W swój pierwszy rejs – prosto ze stoczni KARPATY wyruszyły do kanadyjskiego portu w Vancouver po zboże, które następnie dostarczyły do Chin.

*     *     *

Historia budowy

Stoczniowy numer budowy:

NB1485

Data położenia stępki:

02.08.2012

Data wodowania:

11.10.2012

Data ukończenia:

11.01.2013

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność

GT 43.025 / DWT: 82.600 t.

Wymiary (d. x s. x z.)

229 x 32,0 x 14,40 m

Kadłub:

typ: podwójne poszycie

materiał: stal

pokłady ciągłe: 1

Napęd:

1 x 6 cylindrowy silnik diesla: Mitsui Engineering & Shipbuilding – MAN-B&W 6S60 MC-C o mocy 9.710 kW (13.202 KM)

śruba: 1

Prędkość:

15,8 w.

Ster:

1

Ładownie / Luki:

liczba: 7/7

wymiary luków:

- 1 x 14,28 x 13,80 m,

- 6 x 17,80 x 15,40 m

pokrywy luków: hydrauliczne

Pojemność ładunkowa:

ziarno: 97.381 m3

Urządzenia załadunkowe:

brak

Pojemność zbiorników:

balast: 22,060 m3

paliwo: 3.184 m3

woda pitna: 468 m3

Załoga:

22 os.

*     *     *

Bibliografia

Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021

*     *     *

Poniżej: KARPATY przy Nabrzeżu Dokowym w trakcie remontu klasowego w Stoczni Nauta, Gdynia 06/07.04.2018  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz