ATLANTIC
CONCERT ex CONCERT EXPRESS ex ATLANTIC CONCERT (IMO 8214164, MMSI: 2265137000, Sygnał
wywoławczy: SKOZ, bandera: Szwecja) – jednostka typu con-ro, zbudowana przez szwedzką
stocznię Kockums Varv Ab w Malmö dla armatora Rederi Ab Soya ze Stockholmu (operator: Atlantic
Container Lines). Jedna z pięciu niemal bliźniaczych jednostek tzw. serii G3 (3
zbudowane w Szwecji a 2 w Wielkiej Brytanii), będącej rozwinięciem poprzedników
– jednostek serii G1 i G2. Od dnia wprowadzenia do służby aż do momentu wycofania
ATLANTIC CONCERT (przez okres od 1987 do 1994 roku jako CONCERT EXPRESS) wraz ze
swoimi bliźniaczymi jednostkami obsługiwał połączenie pomiędzy portami Europy a
portami wschodniego wybrzeża USA. Po prawie trzech latach eksploatacji, w 1987
roku w południowo koreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard w Ulsan ATLANTIC CONCERT
został wydłużony o ~ 42 metry (w trakcie tej operacji wymieniono też główny
silnik – pierwotnie zainstalowany był silnik B&W-Gotaverken 6L90GBE o mocy 17.506
kW). W lipcu 2016 roku ponad 32 letni statek sprzedany na złom do indyjskiej stoczni złomowej w
Alang. Po opłynięciu Afryki, 12 września jednostka dotarła na redę Bhavnagar, zaś
pięć dni później 17
września została wprowadzona na plażę w pobliskim Alang (stanowisko 133).
- Stoczniowy numer budowy: 594,
- Data złożenia zamówienia: 30.06.1982
- Data wodowania: 03.1984,
- Data zdania: 25.05.1984.
* * *
ATLANTIC
CONCERT ex CONCERT EXPRESS (IMO 8214164, MMSI: 2265137000, call sign: SKOZ,
flag: Sweden) – a con-ro unit, built by the Swedish shipyard Kockums Varv Ab in Malmö for the
shipowner Rederi Ab Transocean from Gothenburg (operator: Atlantic Container
Lines). One of the five almost twin units of the so-called G3 series (3 built
in Sweden and 2 built in Great Britain), which is a development of predecessors
– units G1 and G2 series. From the day it was put into service to the moment of
its withdrawal, ATLANTIC CONCERT (during the period between 1987 and 1994
as CONCERT EXPRESS) together with its twin units served the connection between European
and US east coast ports. After almost three years in service, between March 15
and April 25, 1987 in the South Korean shipyard Hyundai Mipo Dockyard in Ulsan
ATLANTIC CONCERT was extended by ~42 meter inset (during this operation the
main engine was also replaced – originally was installed the B&W-Gotaverken
6L90GBE diesel engine with power: 17.506 kW). In July 2016, a more than 32 years old ship was
sold for scrap to the Indian shipyard in Alang. After the voyage around Africa on
September 12 the unit arrived at the Bhavnagar anchorage, and fife days later on
September 17 was beached in nearby Alang (Plot 133).
- Yard number: 594,
- Date of order: 30.06.1982,
- Launched: 03.1984,
- Delivery date: 25.05.1984.
* * *
Dane
techniczne / Technical data:
- Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT): 57255 t. / 51648 t.
- Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 291,92 x 32,39 x 11,60 m.
- Kadłub / Hull:
- typ / type: pojedynczy / single hull,
- Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
- 1 silnik diesla / 1 diesel engine: B&W 6L90GB o mocy / with power 20.200 kW,
- 1 śruba / 1 propeller,
- 1 ster / 1 ruder,
- stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 2000 PS / 2500 PS.
- Prędkość / Speed: 17,5 węzła / knots.
- Przestrzeń ładunkowa / Cargo space:
- ładownie / holds: 5
- luki / hatches: 10
- pokłady samochodowe / vehicle decks: 3,
- długość i wymiary linii ładunkowych / length and dimensions of the lanemeters: 3,372.00 m x 12.40 m x 6.80 m,
- Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
- rufowa rampa załadowcza (skierowana na sterburtę) o wymiarach i udźwigu / stern ramp (starboard) with dimensions & SWL: 46.0 m x 12,5 m & 420 t.
- Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
- auta / cars: 1.003,
- naczepy / trailers: 208,
- kontenery (kontenery chłodzone) / containers (reefer containers): 2,908 TEU (364 TEU),
- Załoga / Crew: 28 os. / pers.
* * *
Bibliografia
/ Bibliography:
* * *
Poniżej zdjęcia: ATLANTIC CONCERT
(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of ATLANTIC CONCERT (to
enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz