WLADYSLAW ORKAN (IMO: 9271925, MMSI: 212280000, Sygnał wywoławczy: P3QU9, Bandera: Cypr, Port macierzysty: Limassol) – drobnicowiec wielozadaniowy przystosowany m.in. do przewozu ładunków ciężkich oraz typu „project”. Zbudowany dla Chińsko – Polskiego Towarzystwa – Okrętowego S.A. znanego pod marką CHIPOLBROK przez stocznię Shanghai Shipyard z Szanghaju (CHRL).
* * *
Historia budowy: |
|
Położenie stępki: |
17.10.2002 |
Zakończenie budowy: |
22.11.2003 |
* * *
Dane techniczne: |
|
Wyporność: |
GT: 24.167 / DWT: 20.270 t. |
Wymiary (d. x sz. x w.): |
199 x 26 x 15.5 m |
Kadłub: |
typ: podwójny |
materiał: stal |
|
grodzie: 8 |
|
pokłady ciągłe: 2 |
|
Napęd: |
1 x 7 cylindrowy silnik diesla Wartsila-Sulzer type 7RT-flex60C o mocy: 16.250 kW |
śruba: 1 |
|
Prędkość: |
18,5 w. |
Ster: |
1 |
Urządzenia pomocnicze: |
zespoły prądotwórcze: 3 x 1020kW (Wartsila typ A6L20); 1 ABB AMG 450L8 |
generator awaryjny: 1 x Damp D2866Te 212.5 kVA |
|
kotły: 1 x oil-fired Aalborg Mission OS1600, 1x Exhaust-gas Aalborg AV-4 |
|
dziobowy ster strumieniowy: 1 x Wuhan-Kawasaki type KT-105B3 (900kW) |
|
Ładownie / Luki |
5/5 |
Pojemność ładunkowa: |
ziarno: 37770 – 40000 m3 |
bele: 37000 m3 |
|
kontenery: 1.900 TEU |
|
Urządzenia załadunkowe: |
2 dźwigi każdy 320 ton SWL(MacGregor type GLH) |
2 dźwigi każdy 50 ton SWL (MacGregor) |
|
Pojemność zbiorników: |
balast: 11591 ton |
paliwo: 2741 ton |
|
olej smarny: 142 m3 |
|
woda pitna: 275,5 m3 |
* * *
Poniżej: WŁADYSŁAW ORKAN w Hamburgu, 02.11.2014 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz