czwartek, 13 listopada 2025

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 46) - WILSON HOBRO

WILSON HOBRO ex HANSEATIC TRADER ex JACO TRADER ex POLAR BREEZE (IMO: 9229128, MMSI: 314456000, sygnał wywoławczy: 8PAO8, bandera: Barbados) – mały uniwersalny masowiec, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich oraz kontenerów, zbudowany w 2001 roku przez holenderską stocznię Peters Scheepsbouw B.V. z Kampen dla holenderskiego armatora Amasus Shipping B.V. z Delfzijl jako POLAR BREEZE (formalnie statek zarejestrowany został na spółkę C.V. Scheepvaartondernemig Polar Breeze).W grudniu 2001 roku nastąpiła zmiana nazwy jednostki na JACO TRADER – bez zmiany właścicielskiej. W styczniu 2006 roku nabyty przez Bremer Lloyd Schiffahrtsgesellschaft mbH & Co. KG z Bremy i przemianowany na HANSEATIC TRADER. 2 września 2017 roku na idącym przez wody Zatoki Biskajskiej statku, w odległości 160 mil morskich na południe od Brestu doszło do awarii silnika głównego, która wymusiła na jego kapitanie wezwanie na pomoc holownika. 4 września HANSEATIC TRADER został wzięty na hol przez holownik EN AVANT 9, który doprowadził go następnie do Brestu, gdzie przeprowadzono prace naprawcze. Od 13 maja 2016 roku do 8 maja 2017 roku w charterze Wilson Eurocarriers AS jako WILSON HOBRO. W tym okresie, w dniu 10 lutego 2017 roku, w sztormowych warunkach, na znajdującym się na wodach Zatoki Biskajskiej statku (rejs z Rotterdamu do Chalkis) dochodzi do przesunięcia ładunku aluminium i powstania stałego przechyłu na jedną z burt. Po zmniejszeniu prędkości jednostka skierowała się do nieodległego Brestu, gdzie przybyła jeszcze tego samego dnia. Po zakończeniu czarteru statek powrócił pod starą nazwę. Od 15 lutego 2018 roku, po uprzednim zakupie przez Wilson Shipowning AS ponownie jako WILSON HOBRO.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

475

Położenie stępki:

30.06.1998

Wodowanie:

26.10.2001

Zdanie:

23.11.2001

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 2.896 / DWT: 4.338 t

Wymiary (d x sz x z):

89,25 x 13.3 x 6,21 m

Kadłub:

typ: podwójne dno

materiał: stal

przedziały wodoszczelne: 5

ilość pokładów: 1

Napęd:

4 suwowy 6 cylindrowy silnik diesla MaK 6M25 – o mocy: 1.800 kW

pojedyncza śruba nastawna

Urządzenia pomocnicze:

zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Scania DI 1245 i alternatora

awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Sisu 420 DSG i alternatora

dziobowy ster strumieniowy Jastram o mocy 250 kW

Prędkość:

12,5 w.

Ładownie i luki:

liczba: 1/1

wymiary ładowni: 63 x 11,16 x 8,83 m

wymiary luku: 63 x 11,16 m

pokrywy lukowe: typ pontoon

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno / bele: 5.808 m3 / 205.090 ft3

kontenery: 181 (ładownia: 106 / pokład: 75)

Pojemność zbiorników:

balast: 1.563 m3

paliwo: 240 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

10 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://www.wilsonship.no/en/fleet

https://www.scheepvaartwest.be

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: WILSON HOBRO w Stoczni Remontowej Nauta, Gdynia 06.04.2018 rok, (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Poniżej: WILSON HOBRO w Stoczni Remontowej Nauta, Gdynia 28.04.2018 rok, zdjęcia: Łukasz Błaszczak i Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: WILSON HOBRO w Gdańsku 12.07.2024 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 




Poniżej: WILSON HOBRO w Gdańsku 13.07.2024 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 


Poniżej: WILSON HOBRO w Gdańsku 17.07.2024 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 


 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz