czwartek, 20 listopada 2025

Z cyklu holowniki ... cz. 143 - ARGO (II)

 

ARGO (II) (IMO 1045069, MMSI: 261009465, sygnał wywoławczy: SQMD, bandera: Polska) – holownik typu Damen ASD 2111, zbudowany w 2025 roku przez stocznię Damen Shipyards Changde w Chinach  dla polskiego armatora „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd. Sp. z o. o. Po dotarciu do Europy i ostatnich odbiorach w Rotterdamie, holownik o własnych siłach przybył do Gdańska 3 listopada w godzinach porannych

*     *     *

ARGO (II) (IMO 1045069, MMSI: 261009465, call sign: SQMD, flag: Poland) – the Damen ASD 2111 type tug, built in 2025 by the shipyard Damen Shipyards Changde in China for the Polish shipowner WUŻ” Port and Maritime Services Ltd. Sp. z o. o.. After reaching Europe and the final acceptance in Rotterdam,  the tug arrived in Gdansk under its own power on November 3 in the morning.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Stoczniowy numer budowy / Yard numer:

---

Położenie stępki / Keel laid:

---

Wodowanie / Launched:

---

Zdanie: / Delivery:

23.11.2025

*     *     *

Dane techniczne / Technical data

Wyporność / Displacement (GT / NET):

168 / 69 DWT

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

21,02 x 11,13 x 4,9 m

Kadłub / Hull:

materiał i typ: stal, pojedynczy / material and type: / steel, single hull

przedziały wodoszczelne / watertight compartments:?

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd / propulsion:

2 silniki wysokoprężne Caterpillar 3512C HD TA/C o mocy2760 kW (każdy) / 2  Caterpillar 3512C HD TA/C diesel engines with power: 2760 kW (each)

2 x pędniki azymutalne / 2 azimuth thrusters: Kongsberg US165S

Prędkość / Speed:

10.7 węzła / knots

Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:

2 prądnice wałowe każda 50 kVA, 400 V, 50 Hz / 2 shaft generator, each 50 kVA, 400V, 50 Hz

portowy zestaw prądotwórczy: 1 silnik wysokoprężny Caterpillar C4.4 – 64,5 kVA, 400 V, 50 Hz / harbor generator set: Caterpillar C4.4  diesel engine – 64,5 kVA, 400V, 50 Hz

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

hydrauliczna, dwubębnowa wciągarka holownicza – uciąg 15 t, siła trzymania hamulca 150 t. / hydraulic, double drum towing winch – 15 t. pull. 150 t. brake holding force

2 napędzane hydraulicznie pachoły holownicze – SWL 15 t. / 2 x hydraulically driven towing pins – SWL 15 t.

napędzany elektrycznie rufowy kabestan – 5 t. SWL / elecrically driven aft capstan – 5 t. SWL

hak holowniczy / towing hook: Mampaey SWL 650 KN/ 65 t.

Uciąg / Bollard Pull:

naprzód / ahead: 50 t. SWL

wstecz / astern: 45 t. SWL

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

hydrauliczny żuraw / hydraulic crane: HS Marine

odbojnice – cylindryczne gumowe na dziobie, gumowe na burtach i cylindryczne gumowe rufie i odbojnica typu W na dziobie / fenders: cylindrical rubber bow fender, rubber fenders at sides, cylindrical rubber fender aft and W-block bow fender

2 x reflektory / 2 x searchlights: Norselight SH4700 – 2000 W

pompa pożarowa / FFi pump

monitory p.poż. / FiFi monitors: 2 x 1.200 m3/h

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

radar: Furuno FAR 1518-BB

system map elektronicznych / electronic chart system: MaxSea TZ Professional

echosonda / echo sounder: Furuno FCV-628 lub Furuno FE-600(MED)

autopilot: Simrad AP-70

kompas / compass: Cassens & Plath Reflecta 11

kompas satelitarny / satellite compass: Simrad GN-70/HS80A

AIS (Furuno FA-170), ECDIS (Furuno FMD-3200), Navtex (Furuno NX-700B), EPIRB (Jotron Tron-60S), SART (Jotron Tronsart 20), VHF

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo / fuel: 32,5 m3

świeża woda / fresh water: 6,8 m3

Załoga / Crew:

? os. (maks.) / pers. (max.)

*     *     *

Bibliografia / Bibliography

https://www.damen.com/vessels/tugs/asd-tugs/asd-tug-2111

https://www.portalmorski.pl

https://www.naszbaltyk.com

*     *     *

Poniżej: holownik ARGO (II), Gdańsk 18.11.2025 r., zdjęcia: Andy Pol  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug ARGO (II), Gdańsk 18.11.2025, photos: Andy Pol (to enlarge click on the photo).
























 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz