ARGO (II) (IMO 1045069, MMSI: 261009465, sygnał wywoławczy: SQMD, bandera: Polska) – holownik typu Damen ASD 2111, zbudowany w 2025 roku przez stocznię Damen Shipyards Changde w Chinach dla polskiego armatora „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd. Sp. z o. o. Po dotarciu do Europy i ostatnich odbiorach w Rotterdamie, holownik o własnych siłach przybył do Gdańska 3 listopada w godzinach porannych
* * *
ARGO (II) (IMO 1045069, MMSI: 261009465, call sign: SQMD, flag: Poland) – the Damen ASD 2111 type tug, built in 2025 by the shipyard Damen Shipyards Changde in China for the Polish shipowner WUŻ” Port and Maritime Services Ltd. Sp. z o. o.. After reaching Europe and the final acceptance in Rotterdam, the tug arrived in Gdansk under its own power on November 3 in the morning.
* * *
|
Historia budowy / Build history |
|
|
Stoczniowy numer budowy / Yard numer: |
--- |
|
Położenie stępki / Keel laid: |
--- |
|
Wodowanie / Launched: |
--- |
|
Zdanie: / Delivery: |
23.11.2025 |
* * *
|
Dane techniczne / Technical data |
|
|
Wyporność / Displacement (GT / NET): |
168 / 69 DWT |
|
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
21,02 x 11,13 x 4,9 m |
|
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: stal, pojedynczy / material and type: / steel, single hull |
|
przedziały wodoszczelne / watertight compartments:? |
|
|
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
|
Napęd / propulsion: |
2 silniki wysokoprężne Caterpillar 3512C HD TA/C o mocy2760 kW (każdy) / 2 Caterpillar 3512C HD TA/C diesel engines with power: 2760 kW (each) |
|
2 x pędniki azymutalne / 2 azimuth thrusters: Kongsberg US165S |
|
|
Prędkość / Speed: |
10.7 węzła / knots |
|
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
2 prądnice wałowe każda 50 kVA, 400 V, 50 Hz / 2 shaft generator, each 50 kVA, 400V, 50 Hz |
|
portowy zestaw prądotwórczy: 1 silnik wysokoprężny Caterpillar C4.4 – 64,5 kVA, 400 V, 50 Hz / harbor generator set: Caterpillar C4.4 diesel engine – 64,5 kVA, 400V, 50 Hz |
|
|
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
hydrauliczna, dwubębnowa wciągarka holownicza – uciąg 15 t, siła trzymania hamulca 150 t. / hydraulic, double drum towing winch – 15 t. pull. 150 t. brake holding force |
|
2 napędzane hydraulicznie pachoły holownicze – SWL 15 t. / 2 x hydraulically driven towing pins – SWL 15 t. |
|
|
napędzany elektrycznie rufowy kabestan – 5 t. SWL / elecrically driven aft capstan – 5 t. SWL |
|
|
hak holowniczy / towing hook: Mampaey SWL 650 KN/ 65 t. |
|
|
Uciąg / Bollard Pull: |
naprzód / ahead: 50 t. SWL |
|
wstecz / astern: 45 t. SWL |
|
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
hydrauliczny żuraw / hydraulic crane: HS Marine |
|
odbojnice – cylindryczne gumowe na dziobie, gumowe na burtach i cylindryczne gumowe rufie i odbojnica typu W na dziobie / fenders: cylindrical rubber bow fender, rubber fenders at sides, cylindrical rubber fender aft and W-block bow fender |
|
|
2 x reflektory / 2 x searchlights: Norselight SH4700 – 2000 W |
|
|
pompa pożarowa / FFi pump |
|
|
monitory p.poż. / FiFi monitors: 2 x 1.200 m3/h |
|
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
radar: Furuno FAR 1518-BB |
|
system map elektronicznych / electronic chart system: MaxSea TZ Professional |
|
|
echosonda / echo sounder: Furuno FCV-628 lub Furuno FE-600(MED) |
|
|
autopilot: Simrad AP-70 |
|
|
kompas / compass: Cassens & Plath Reflecta 11 |
|
|
kompas satelitarny / satellite compass: Simrad GN-70/HS80A |
|
|
AIS (Furuno FA-170), ECDIS (Furuno FMD-3200), Navtex (Furuno NX-700B), EPIRB (Jotron Tron-60S), SART (Jotron Tronsart 20), VHF |
|
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 32,5 m3 |
|
świeża woda / fresh water: 6,8 m3 |
|
|
Załoga / Crew: |
? os. (maks.) / pers. (max.) |
* * *
|
Bibliografia / Bibliography |
|
https://www.damen.com/vessels/tugs/asd-tugs/asd-tug-2111 |
|
https://www.portalmorski.pl |
|
https://www.naszbaltyk.com |
* * *
Poniżej: holownik ARGO (II), Gdańsk 18.11.2025 r., zdjęcia: Andy Pol (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug ARGO (II), Gdańsk 18.11.2025, photos: Andy Pol (to enlarge click on the photo).
























Brak komentarzy:
Prześlij komentarz