FAIRPLAY-83 (IMO 9883637, MMSI: 261007705, Sygnał wywoławczy: SNOR, bandera: Polska) – holownik typu ASD 3010 ICE Class zbudowany w 2024 roku przez holenderską stocznię Damen Maaskant Shipyard ze Stellendam na zamówienie Fairplay Towage Group dla polskiej spółki córki Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. k. Zatrudniony w zespole portów Szczecin – Świnoujście.
* * *
FAIRPLAY-83 (IMO 9883637, MMSI: 261007705, Call Sign: SNOR, flag: Poland) – an ASD 3010 ICE Class type tugboat built in 2024 by the Dutch shipyard Maaskant Shipyard from Stellendam on order of the Fairplay Towage Group for the Polish subsidary Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. k. Employed in the Szczecin – Swinoujscie port complex
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
512621 |
Data położenia stępki / Date of keel laid: |
--- |
Wodowanie / Launch date: |
--- |
Data ukończenia / Date of build: |
25.11.2024 |
* * *
Dane techniczne / Technical data |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
297 / 97 t., |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
29,84 x 10,43 x 4,90 m. |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: stal, pojedynczy / material and type: steel, single hull, |
pokłady ciągłe / continious decks: 1, |
|
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel, |
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Caterpillar 3526C o łącznej mocy / with total power 3.840 kW (5.150 HP), |
2 pędniki / 2 thrusters: Kongsberg Maritime US 255 |
|
Prędkość / Speed: |
14,0 węzłów / knots. |
Wyposażenie pomocnicze / Auxiliary equipment: |
2 zestawy prądotwórcze składające się z silnika CAT C4.4 DITA i alternatora / 2 generating sets consist of a CAT C4.4 DITA engine and an alternator |
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
dziobowa automatyczna dwubębnowa wciągarka kotwiczno - holownicza – uciąg dynamiczny 35 t., uciąg na hamulcu 150 t., / bow automatic double drum anchor - towing winch – 35 t. pull, 150 t. breakhold,
|
rufowa jednobębnowa wciągarka holownicza z hakiem SWL 651 – uciąg dynamiczny 35 t., uciąg na hamulcu 150 t. / stern single drum towing winch witrh hook SWL 651 – 35 t. pull, 150 t. brake hold,
|
|
Uciąg / Bollard Pull: |
61,2 t., |
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
dżiwg / crane: Heila HLM 10-3S – 081 t. SWL x 10,36 m |
2 reflektory / 2 searchlight |
|
Wyposażenie przeciwpożarowe (klasa FiFi1) / FiFi equipment (FiFi1 class): |
2 monitory p. poż. o wydajności 2 x 300 m3/h / 2 x FiFi monitors with capacity 2 x 300 m3/h |
pompy pożarowe napędzane silnikiem Caterpillar C12 ACERT / FiFi pump powered by Caterpillar C12 ACER engine |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
1 radar: Furuno FAR 2218-Bb |
echosonda / echo sounder: Furuno FE-800 |
|
żyro /gyro: Cassens & Plath Kotter |
|
autopilot: Simrad AP-70 |
|
AIS (Cobham Sailor 6280), Navtex (---), GPS (Samyung SGN-500), ECDIS (Transas NS 4000),VHF: Sailor Compact 6222 |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 72,3 m3 |
olej smarny / lube oil: 6,86 m3 |
|
woda pitna / potable water: 14,5 m3 |
|
Załoga / Crew: |
8 os. / pers. |
Zakwaterowanie / Accomodation: |
3 x II os. kabiny / 3 x II pers. cabins |
2 x I os. kabiny / 2 x I . pers. cabins |
* * *
Bibliografia / Bibliography |
www.fairplay_towage.group |
* * *
Poniżej: FAIRPLAY-83 podczas pracy, Świnoujście (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-83 in at work, Świnoujście (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY-83 przy Nabrzeżu Władysława IV, Świnoujście (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-83 at Wladyslawa IV quay, Świnoujście (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY-83 przy Nabrzeżu Władysława IV, Świnoujście (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-83 at Wladyslawa IV quay, Świnoujście (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY-83 przy Nabrzeżu Władysława IV, Świnoujście (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-83 at Wladyslawa IV quay, Świnoujście (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz