FAIRPLAY-90 (IMO 9920485, MMSI: 261003546, Sygnał wywoławczy: SNOH, bandera: Polska) – holownik typu RSD 2513 zbudowany w 2023 roku przez wietnamską stocznię Damen Song Cam Shipyard Co. Ltd. z Hajfongu na zamówienie Fairplay Towage Group dla polskiej spółki córki Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. k. Zatrudniony w zespole portów Szczecin – Świnoujście.
* * *
FAIRPLAY-90 (IMO 9920485, MMSI: 261003546, Call Sign: SNOH, flag: Poland) – an RSD 2513 type tugboat built in 2023 by the Vietnamese shipyard Damen Song Cam Shipyard Co. Ltd. from Haiphong on order of the Fairplay Towage Group for the Polish subsidary Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. k. Employed in the Szczecin – Swinoujscie port complex
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
515018 |
Data położenia stępki / Date of keel laid: |
18.11.2020 |
Wodowanie / Launch date: |
25.11.2022 |
Data ukończenia / Date of build: |
18.01.2023 |
* * *
Dane techniczne / Technical data |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
326 / 97 t., |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
24,73 x 13,13 x 6,30 m. |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: stal, pojedynczy / material and type: steel, single hull, |
pokłady ciągłe / continious decks: 1, |
|
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel, |
2 x 4 suwowe 16 cylindrowe silniki diesla / 2 x 4 stroke 16 cylinders diesel engines: Caterpillar 3516 TA HD/D o łącznej mocy / with total power 5.050 kW (6.772 HP) |
2 pędniki azymutalne / 2 azimuth thrusters: Kongsberg Maritime US 255 FP/P30 |
|
Prędkość / Speed: |
12,7 ~ 13,0 w. / kn. |
Wyposażenie pomocnicze / Auxiliary equipment: |
2 zestawy prądotwórcze składające się z silnika CAT C4.4 TA i alternatora - 107 kVA, 400V, 50 Hz / 2 generating sets consist of a CAT C4.4 TA engine and an alternator – 107 kVA, 400V, 50 Hz |
2 pompy ogólnego przeznaczenia / 2 general service pumps: Azcue CA 50/3A – 20m3/h, 2,35 bar |
|
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
hydrauliczna, dwubębnowa wciągarka holownicza - uciąg 30 t, siła trzymania hamulca 200 t. / hydraulic, double drum towing winch – 30 t. pull. 200 t. brake holding force |
Uciąg / Bollard Pull: |
naprzód / ahead: 85 t. |
wstecz / astern: 80 t. |
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
odbojnice – cylindryczne i blokowe na dziobie, D-fender na burtach i rufie / D-fender at sides, cylindrical fender at transom corners, cylindrical and W-block bow fender |
reflektory / searchlight: 2 x 2.000 W Norselight SH470 |
|
Wyposażenie przeciwpożarowe (klasa FiFi1) / FiFi equipment (FiFi1 class): |
2 monitory p. poż. o wydajności 2 x 1.200 m3/h / 2 x FiFi monitors with capacity 2 x 1.200 m3/h |
2 pompy pożarowe napędzane silnikiem głównym / 2 FiFi pump powered by main engine |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
2 radary / 2 radars: Furuno FAR1518 |
echosonda / echo sounder: Furuno FE-800 |
|
kompas / compass: Cassens & Plath Reflecta 11 |
|
autopilot: Simrad AP-70 |
|
AIS (Furuno FA-170), Navtex (Furuno NX-700B),GPS (Simrad GN70/HS80A), ECS (Navi-Sailor 4000 ECS),VHF (2xJotron TR-30, 2 x Cobham Sailor 6222) |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 77,1 m3 |
olej smarny / lube oil: 2,5 m3 |
|
woda pitna / potable water: 8,5 m3 |
|
piana / foam: 12,2 m3 |
|
Załoga / Crew: |
6-8 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography |
www.fairplay_towage.group |
* * *
Poniżej: FAIRPLAY-90 podczas parady z okazji Dni Morza, Świnoujście (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-90 during Sea Days parade, Świnoujście (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY-90 przy Nabrzeżu Władysława IV, Świnoujście , (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-90 at Wladyslawa IV quay, Świnoujście (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY-90 przy Nabrzeżu Władysława IV, Świnoujście , (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-90 at Wladyslawa IV quay, Świnoujście (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY-90 przy Nabrzeżu Władysława IV, Świnoujście , (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-90 at Wladyslawa IV quay, Świnoujście (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz