piątek, 23 sierpnia 2024

Z cyklu holowniki ... cz. 122 - ENGLISHMAN

ENGLISHMAN (IMO 9706023, MMSI: 235114458, Sygnał wywoławczy: 2JBE4, bandera: Wielka Brytania) – holownik typu ASD, zbudowany w 2014 roku przez turecką stocznię Sanmar Denizciliik Makine w Tuzli. Wodowany jako ULUPINAR XVII. Nabyty jeszcze w trakcie budowy przez brytyjskiego armatora SMS Towage Ltd. został przemianowany na ENGLISHMAN.

*     *     *

ENGLISHMAN (IMO 9706023, MMSI: 235114458, Call sign: 2JBE4, flag: United Kingdom) – an ASD tug, built in 2014, by the Turkish shipyard Sanmar Denizciliik Makine in Tuzla. Launched as ULUPINAR XVII. Purchased during construction, by the British shipowner SMS Towage Ltd. was renamed to ENGLISHMAN.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Stoczniowy numer budowy / Yard numer:

26

Położenie stępki / Keel laid:

07.06.2013

Wodowanie / Launched:

---

Zakończenie budowy / Date of build:

02.01.2014

*     *     *

Dane techniczne / Technical data

Wyporność / Displacement (GT / DWT):

248 / 97 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

24,39 x 9,15 x 4,4 m

Kadłub / Hull:

materiał i typ: stal, pojedynczy / material and type: / steel, single hull

przedziały wodoszczelne / watertight compartments:?

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd / Propulsion:

2 x silniki wysokoprężne Caterpillar 3512C, każdy o mocy: 1.200 kW / 2 Caterpillar 3512C diesel engines, each with power: 1.200 kW

2 x pędniki azymutalne firmy Rolls-Royce / 2 x Rolls-Royce azimuth thrusters

Prędkość / Speed:

13,0 węzłów / knots

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

dziobowa wciągarka holownicza / fore towing winch: Rolls-Royce TW 1000/230AW – 110 m x 72 mm Strongline – 60 m x 40 mm Dyneema

rufowa wciągarka holownicza / aft towing winch: Rolls-Royce TW 1000/230H – 600 m x 40 m, uciąg / hold: 100 t..

2 hydrauliczne pachoły holownicze i hydrauliczne zaciski / 2 hydraulic towing pins and hydraulic clamp

Uciąg / Bollard Pull:

50 t..

Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:

2 zestawy prądotwórcze złożone z silnika diesla Caterpillar C4.4 i alternatora – każdy o mocy 74 kVA / 2 generating sets consisting of a Caterpillar C4.4 diesel engine and alternator – each power: 74 kVA

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

hydrauliczny żuraw / hydraulic crane:

sprzęt p.poz. 1 monitor (500 m3/h), spryskiwacze, pompa pożarowa (650 m3/h) / FiFi equipment: 1 monitor (500 m3/h), water spray nozzles, fire pump (650 m3/h)

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

radar: Simrad

kompas satelitarny / satellite compass

AIS, Navtex, GPS, GMDSS A3

2 x Sailor RT5022 VHF, Sailor MF/HF

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo / fuel: 70 m3

świeża woda / fresh water: 4,8 m3

woda zaolejona / oily water: 3,8 m3

balast / balast: 46,3 m3

Załoga / Crew:

6 os. (maks.) / pers. (max.)

*     *     *

Bibliografia / Bibliography

www.smstowage.com

https://classdirect.lr.org/assets/LRV35866/details

*     *     *

Poniżej: holownik ENGLISHMAN, Portsmouth 02.05.2024 r., zdjęcia: Łukasz Błaszczak  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug ENGLISHMAN, Portsmouth 02.05.2024, photos: Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).











Poniżej: holownik ENGLISHMAN i SCOTSMAN, Portsmouth 02.05.2024 r., zdjęcia: Łukasz Błaszczak  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug ENGLISHMAN & SCOTSMAN, Portsmouth 02.05.2024, photos: Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).



 

 

1 komentarz:

  1. Silniki główne to CAT 3512C o mocy ciut ponad 1200 kW każdy a agregaty miał caterpillara C4.4

    OdpowiedzUsuń