SCOTSMAN (IMO 9429883, MMSI: 235085775, Sygnał wywoławczy: 2EKA4, bandera: Wielka Brytania) – holownik typu ASD, zbudowany w 2007 roku przez turecką stocznię Pirlant Shipyard w Tuzli. Wodowany jako ULUPINAR, nabyty jeszcze w trakcie budowy przez niemieckiego armatora Hans Schramm & Sohn GmbH & co. KG z Brunsbüttel został przemianowany na CORVIN. W 2011 roku zakupiony przez brytyjskiego armatora SMS Towage Ltd. i przemianowany na SCOTSMAN.
* * *
SCOTSMAN (IMO 9429883, MMSI: 235085775, Call sign: 2EKA4, flag: United Kingdom) – an ASD tug, built in 2007, by the Turkish shipyard Pirlant Shipyard in Tuzla. Launched as ULUPINAR, acquired during build by the German shipowner Hans Schramm & Sohn GmbH & co. KG from Brunsbüttel was renamed to CORVIN. In 2011, purchased by the British shipowner SMS Towage Ltd. and renamed to SCOTSMAN.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard numer: |
11 |
Położenie stępki / Keel laid: |
07.12.2006 |
Wodowanie / Launched: |
--- |
Zakończenie budowy / Date of build: |
02.10.2007 |
* * *
Dane techniczne / Technical data |
|
Wyporność / Displacement (GT / NET): |
192 / 57 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
24,39 x 9,15 x 4,4 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: stal, pojedynczy / material and type: / steel, single hull |
przedziały wodoszczelne / watertight compartments:? |
|
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / Propulsion: |
2 x silniki wysokoprężne Caterpillar 3512HP, każdy o mocy: 1.118 kW / 2 Caterpillar 3512HP diesel engines, each with power: 1.118 kW |
2 x pędniki azymutalne firmy Rolls-Royce / 2 x Rolls-Royce azimuth thrusters |
|
Prędkość / Speed: |
12,0 ~ 13,0 węzłów / knots |
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
dziobowa wciągarka holownicza / fore towing winch: Rolls-Royce TW 1000/230AW – 110 m x 72 mm Strongline – 60 m x 40 mm Dyneema |
rufowa wciągarka holownicza / aft towing winch: Rolls-Royce TW 1000/230H – 600 m x 40 m, uciąg / hold: 100 t.. |
|
2 hydrauliczne pachoły holownicze i hydrauliczne zaciski / 2 hydraulic towing pins and hydraulic clamp |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
50 t.. |
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
2 zestawy prądotwórcze złożone z silnika diesla Perkins 4TMG i alternatora – każdy o mocy 74 kVA / 2 generating sets consisting of a Perkins 4TMG diesel engine and alternator – each power: 74 kVA |
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
hydrauliczny żuraw / hydraulic crane: |
sprzęt p.poz. 1 monitor (500 m3/h), spryskiwacze, pompa pożarowa (650 m3/h) / FiFi equipment: 1 monitor (500 m3/h), water spray nozzles, fire pump (650 m3/h) |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
radar: Simrad |
kompas satelitarny / satellite compass |
|
AIS, Navtex, GPS, GMDSS A3 |
|
2 x Sailor RT5022 VHF, Sailor MF/HF |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 70 m3 |
świeża woda / fresh water: 4,8 m3 |
|
woda zaolejona / oily water: 3,8 m3 |
|
balast / balast: 46,3 m3 |
|
Załoga / Crew: |
6 os. (maks.) / pers. (max.) |
* * *
Bibliografia / Bibliography |
www.smstowage.com |
https://classdirect.lr.org/assets/LRV21232/details |
* * *
Poniżej: holownik SCOTSMAN, Portsmouth 02.05.2024 r., zdjęcia: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug SCOTSMAN, Portsmouth 02.05.2024, photos: Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).
Poniżej: holowniki ENGLISHMAN i SCOTSMAN, Portsmouth 02.05.2024 r., zdjęcie: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tugs ENGLISHMAN & SCOTSMAN, Portsmouth 03.05.2024, photo: Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz