wtorek, 21 listopada 2023

Z cyklu "Flota Polskiej Żeglugi Morskiej" ... cz. 66 - TATRY

TATRY (IMO 9582960, MMSI: 636015818, Sygnał wywoławczy: D5CZ6, Bandera: Liberia) – masowiec typu Kamsarmax, zbudowany przez japońską stocznię Tsuneishi Shipbuilding w Tadotsu na zamówienie Polskiego armatora Polska Żegluga Morska (Polsteam) ze Szczecina (formalnie statek zarejestrowany jest na spółkę zależną Galatea Four Navigation Ltd.). Matką chrzestną masowca jest Pani Karina Grabijas – pracownik działu kadr morskich armatora, zaś pierwszym jego dowódcą został kapitan Mirosław Wamka. W swój pierwszy rejs – prosto ze stoczni TATRY wyruszyły pod balastem do Nowego Orleanu, skąd po załadunku ziarna sojowego udały się do Chin. 24 lipca 2014 roku w trakcie rejsu z Nowego Orleanu do Lanshan w Chinach, na wodach Pacyfiku dowodzona przez kapitana Cezarego Wojdata jednostka odnalazła, pozbawiony załogi przewrócony katamaran SEVEN SISTERS.

*     *     *

Historia budowy

Stoczniowy numer budowy:

NB1509

Data położenia stępki:

02.04.2013

Data wodowania:

03.07.2013

Data ukończenia:

02.10.2013

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność

GT 43.025 / DWT: 82.138 t.

Wymiary (d. x s. x z.)

228,99 x 32,26 x 14,40 m

Kadłub:

typ: podwójne poszycie

materiał: stal

pokłady ciągłe: 1

Napęd:

1 x 6 cylindrowy silnik diesla: Mitsui Engineering & Shipbuilding – MAN-B&W 6S60 MC-C o mocy 9.710 kW (13.202 KM)

śruba: 1

Prędkość:

15,8 w.

Ster:

1

Ładownie / Luki:

liczba: 7/7

wymiary luków:

- 1 x 14,28 x 13,80 m,

- 6 x 17,80 x 15,40 m

pokrywy luków: hydrauliczne

Pojemność ładunkowa:

ziarno: 97.381 m3

Urządzenia załadunkowe:

brak

Pojemność zbiorników:

balast: 22,060 m3

paliwo: 3.184 m3

woda pitna: 468 m3

Załoga:

22 os.

*     *     *

Bibliografia

Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021

*     *     *

Poniżej: TATRY przybywające do Gdyni na remont klasowy w Stoczni Remontowej, Nauta, zdjęcia Witold Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).









 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz