BUGSIER 9 (IMO 9429558, MMSI: 218197000, Sygnał wywoławczy: DFWA2, bandera: Niemcy) – holownik typu ASD, zbudowany przez turecką stocznię Gemsan Gemi ve Gemi Isl. San. ve Tic. A.S. dla niemieckiego armatora Bugsier-, Reederei- und Bergungs-Gesellschaft mBH & Co. KG z Hamburga (od 2017 r. część grupy Fairplay Towage).
* * *
BUGSIER 9 (IMO 9429558, MMSI: 218197000, Call sign: DFWA2, flag: Germany) – an ASD type tug, built by Turkish shipyard Gemsan Gemi ve Gemi Isl. San. ve Tic. A.S. for the German shipowner Bugsier-, Reederei- und Bergungs-Gesellschaft mBH & Co. KG from Hamburg (since 2017 part of the Fairplay Towage group).
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
37 |
Położenie stępki / Keel laid: |
12.03.2008 |
Wodowanie / Launched: |
08.10.2014 |
Zdanie / Delivered: |
03.11.2014 |
* * *
Dane techniczne / Technical data |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
485 t. / 146 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
32 x 12,6 x 5,36 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / propulsion: spalinowy / diesel |
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Wärtsilä 8L26 B2 o łącznej mocy / with total power 4.800 kW |
2 pędniki w dyszach Kortha / 2 thrusters in Kort nozzles: Rolls-Royce US 255 |
|
dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: Mjosundet S-150-250-V250 o mocy / with power: 250 kW |
|
Prędkość / Speed: |
14,2 węzła / knots |
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
rufowa dwubębnowa wciągarka holownicza, uciąg dynamiczny 40 ton / uciąg na hamulcu 200 t., lina holownicza 950 m / ø 52 mm / double drum towing winch aft: 40 t pull / 200 t breakhold, 950 m / ø 52 mm wire |
dziobowa wciągarka hawsera: uciąg dynamiczny 50 ton / uciąg na hamulcu 200 t., lina holownicza 600 m / ø 52 mm / hawser winch forward: 50 t pull / 200 t breakhold, 600 m / ø 52 mm dia. wire |
|
rufowa winda manipulacyjna: uciąg dynamiczny 10 t. / tugger winch aft: 10 t. pull |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
89,7 t. |
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
dźwig pokładowy / deck crane: Palfinger – 0,91 t. SWL – 12,2 m |
wałek rufowy: długość 3 m / średnica 1 m. SWL 131 t. / stern roller: length 3 m / 1 m dia., SWL 131 t. |
|
Smit Bracket: SWL 150 t. |
|
Karm Fork: SWL 320 t. |
|
Wyposażenie pożarowe / FiFi equipment: |
2 pompy każda o wydajności 1.200 m3/h / 2 pumps each with capacity 1.200 m3/h |
2 zdalnie sterowane działka na pokładzie obserwacyjnym / 2 remote controlled monitors on observation deck |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
2 radary / 2 radars |
echosonda / echo sounder |
|
żyro i kompas satelitarny / gyro and satellite compass |
|
kompas magnetyczny / magnetic compass |
|
autopilot |
|
AIS, Navtex, LRIT, DGPS, GMDSS A2, ECDIS |
|
2 x 2.000 W reflektory poszukiwawcze / 2 x 2.000 W searchlights |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 195 m3 |
woda pitna / potable water: 35 m3 |
|
balast / balast: 34,4 m3 |
|
Załoga / Crew: |
10 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography |
http://vesselregister.dnvgl.com/vesselregister/vesselregister.html |
* * *
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz