BAZALT II ex PACIFIC WARDEN (IMO 925036, MMSI: 210444000, sygnał wywoławczy: 5BAK6, bandera: Cypr) – wielozadaniowy holownik, zaopatrzeniowiec offshore oraz jednostka do obsługi kotwic jednostek trzecich (AHTS – Anchor Handling Tug / Supply vessel) projektu UT 710, zbudowany w 2002 roku w kooperacji przez rumuńską stocznię Aker Tulcea SA oraz norweską stocznię Brevik Construction AS jako PACIFIC WARDEN na zamówienie armatora Swire Pacific. W ostatnich latach jednostka pracowała dla Redwise Maritime Services BV operując głownie na afrykańskich wodach (Wybrzeże Kości Słoniowej, Gwinea Równikowa, Angola). 20 listopada 2019 roku piętnastu członków załogi holownika zostało porwanych przez piratów, spędzając w niewoli 31 dni. W marcu 2022 roku zakupiony przez LOTOS PETROBALTIC S.A. i przemianowany na BAZALT II (zastąpi on w służbie ponad czterdziestoletni holownik BAZALT). Formalnie statek zarejestrowany jest na spółkę Bazalt Navigation Co. Ltd. zaś jego armatorem zarządzającym jest spółka zależna Miliana Shipmanagement Ltd.
* * *
BAZALT II ex PACIFIC WARDEN (IMO 925036, MMSI: 210444000, call sign: 5BAK3, flag: Cyprus) – a project UT 710 AHTS vessel, built in 2002 in cooperation by the Romanian shipyard Aker Tulcea SA and Norwegian shipyard Brevik Construction AS as PACIFIC WARDEN for the company Swire Pacific. In recent years, the unit has been working for the Redwise Maritime Services BV, mainly operating in African waters (Ivory Coast, Equatorila Guinea, Angola). On november 20, 2019 fifteen members of the crew were kidnapped by the pirates, spending 31 days in captivity. In March 2022 purchased by Lotos Petrobaltic S.A. and renamed to BAZALT II (it will repalce in service the more than forty-year-old tug BAZALT). Formally, the ship is registered to Bazalt Navigation co. Ltd. and its managing owner is the Lotos subsidiary company Miliana Shipmanagement Ltd.
* * *
Historia budowy / Build history: |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
289/25 |
Data położenia stępki / Date of keel laid: |
07.01.2002 |
Wodowanie / Launch date: |
14.07.2002 |
Data ukończenia / Date of build: |
16.12.2002 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
2.327 / 3.100 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
68,95 x 15,50 x 6,00 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / Propulsion: |
2 x 4 suwowe silniki diesla / 2 x 4 stroke diesel engines: Bergen BRM-9 o mocy / with power: 3.972 kW (każdy / each) |
2 śruby nastawne w dyszach Korta / 2 controllable pich propellers in kort nozzles |
|
Prędkość / Speed: |
15,5 węzła / knots |
Urządzenia sterowe / Steering gear: |
2 typu hi-lift / 2 type hi-lift |
Uciąg na palu / Bollard pull: |
135 (139) t. |
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
2 x zestawy prądotwórcze składające się z silnika diesla Caterpillar 3406 i alternatora o mocy 1.200 kW każdy / 2 x generating sets consist of Caterpilar 3406 diesel enigne and an alternator with power: 1.200 kW each |
dziobowe stery strumieniowe / bow thrusters: 2 x 590 kW |
|
rufowy ster strumieniowy / stern thruster: 590 kW |
|
Wyposażenie holownicze i anchor handling / Towing and anchor handling equipment: |
rufowa wciągarka holownicza Brattvaag, uciąg na hamulcu: 300 t. / stern Braatvaag towing winch: brake hold: 300 t. |
towing pins: 4 x 240 t. SWL |
|
shark jaws: 2 x MBL do / till 500 t. |
|
rolka rufowa / stern roller: 2,3 x 5,0, SWL 450 t. |
|
hak holowniczy / towing hook: 1 |
|
Pokład roboczy / Work deck: |
powierzchnia całkowita / total space: 471 m2 |
wolna powierzchnia / free space: 418 m2 |
|
wymiary / dimensions: 36,8 x 12,8 |
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
dźwig pokładowy / deck crane: 5 t. SWL |
2 monitory wodno – pianowe / 2 water – foam monitors |
|
2 łodzie robocze / 2 x work boats: Maritime Partner MP660 Springer, Maritime Partner MP111 TWJ |
|
Zbiorniki ładunkowe / Cargo tanks: |
ładunki płynne / liquid cargo: 6 (poj./ cap. 947 m3) |
ładunki suche / dry cargo: 4 (poj./ cap. 224 m3) |
|
Pojemność pozostałych zbiorników / Other tanks capacities: |
paliwo / fuel: 797 m3 |
woda / fresh water: 448 m3 |
|
Załoga / Crew: |
30 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
www.portalmorski |
* * *
Poniżej: BAZALT II, Gdańsk 27.04.2022, zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: BAZALT II, Gdansk 27.04.2022, photo: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: BAZALT II, Gdańsk 10.05.2022, zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: BAZALT II, Gdansk 10.05.2022, photo: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: BAZALT II, Gdańsk 06.06.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiekszyc klinij na zdjęcie) / Below: BAZALT II, Gdansk 06.06.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: BAZALT II, Gdańsk 07.11.2022, zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: BAZALT II, Gdansk 07.11.2022, photo: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz