MEIN SCHIFF 6 (IMO: 9753208, MMSI: 249660000, sygnał wywoławczy: 9HA4330, bandera: Malta) – wycieczkowiec typu Mein Schiff, zbudowany przez fińską stocznię Meyer Turku Oy z Turku na zamówienie niemieckiego armatora TUI Cruises GmbH (formalnie właścicielem statku jest TUI AG).
* * *
Historia budowy |
|
Numer budowy: |
1390 |
Położenie stępki: |
21.08.2015 |
Wodowanie: |
03.01.2017 |
Zakończenie budowy: |
09.05.2017 |
* * *
Jednostki typu „Mein Schiff” |
||
Nazwa |
IMO |
W służbie |
MEIN SCHIFF 3 |
9641730 |
22.05.2014 |
MEIN SCHIFF 4 |
9678408 |
08.05.2015 |
MEIN SCHIFF 5 |
9753193 |
21.06.2016 |
MEIN SCHIFF 6 |
9753208 |
09.05.2017 |
* * *
Dane techniczne: |
||
Wyporność: |
GT: 98.811 / DWT: 7.900 t. |
|
Wymiary (d x sz x z): |
295,25 x 42,30 x 8,27 m |
|
Kadłub: |
typ: jednoposzyciowy, podwójne dno |
|
materiał kadłuba: stal okrętowa |
||
przedziały wodoszczelne: ? |
||
liczba pokładów: 15 |
pasażerskie: 12 |
|
Napęd (diesel – elektryczny): |
2 x 4-suwowe 12-o cylindrowe silniki diesla: Wärtsilä model 12V46FA2-TP – MCR 14.400 kW przy 600 obr./min. |
|
2 x 4-suwowe 8-o cylindrowe silniki diesla: Wärtsilä model 8L46FA2-TP – MCR 9.600 kW przy 600 obr./min. |
||
2 silniki elektryczne AMZ 1600ZB12 LSB napędzające pędniki |
||
2 pędniki azymutalne ABB Azipod |
||
Prędkość: |
21,7 węzła |
|
Urządzenia pomocnicze: |
1 awaryjny spalinowy zestaw prądotwórczy składający się z silnika Rolls-Royce model 12V4000 Mx0/Mx1 |
|
3 dziobowe stery strumieniowe Wärtsilä model CT300 o mocy 3.000 kW (każdy) |
||
2 rufowe stery strumieniowe Wärtsilä model CT300 o mocy 3.000 kW (każdy) |
||
Pasażerowie: |
2.534 os. |
|
Przestrzeń pasażerska: |
zakwaterowanie |
kabiny: 1.267 |
gastronomia |
restauracje/bary/kawiarnie/salony etc.: ? |
|
Załoga: |
1.033 os. |
* * *
Bibliografia |
www.scheepvaartwest.be |
www.nedcruise.info |
https://www.faktaomfartyg.se |
* * *
Poniżej: MEIN SCHIFF 6 w Kilonii 18.06.2017, zdjęcia: Łukasz "U-kasz" Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: MEIN SCHIFF 6 w Gdyni 10.06.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz i Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz