WILSON GDYNIA ex DUTCH SEA ex GATA BAY ex VILM (IMO: 9056064, MMSI: 314192000, sygnał wywoławczy: 8PSA, bandera: Barbados) – mały masowiec typu Rostock, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich oraz kontenerów, zbudowany w 1994 roku przez słowacką stocznię Slovenske Lodenice AS z Komarna dla niemieckiego armatora Deutsche Seereederei Kustenmotorschiffahrtgesellschaft mbH z Rostocku jako VILM. Od 1997 roku, bez zmiany nazwy własność zarejestrowanej w Liberii spółki Jupiter Shipping & Trading Corp. (od 1994 roku armatorem zarządzającym był Reederei F.Laeisz z Hamburga). W sierpniu tego samego roku zakupiony przez Acadian Patriot Shipping Co. Ltd. i przemianowany na GATA BAY. W grudniu 1998 roku przejęty przez holenderskiego armatora Rederij Wessels B.V. z Rotterdamu i przemianowany na DUTCH SEA Od 2005 roku jako WILSON GDYNIA w barwach Wilson Shipowning AS.
* * *
Historia Budowy |
|
Numer budowy: |
2920 |
Położenie stępki: |
11.03.1993 |
Wodowanie: |
23.07.1993 |
Zdanie: |
11.01.1994 |
* * *
Dane techniczne |
|
Wyporność: |
GT: 2.506 / DWT: 3.632 t |
Wymiary (d x sz x z): |
87,87 x 12,8 x 5,52 m |
Kadłub: |
typ: podwójny |
materiał: stal |
|
przedziały wodoszczelne: 4 |
|
ilość pokładów: 1 |
|
Napęd: |
4 suwowy 6 cylindrowy silnik diesla Alpha Diesel – MAN 6L28/32 – o mocy: 1.470 kW przy 775 obr./min. |
pojedyncza śruba nastawna |
|
Urządzenia pomocnicze: |
2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla MAN D 2866 LE i alternatora – każdy o mocy 263 kVA |
awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla MAN D0226 ME i alternatora o mocy 50 kVA |
|
dziobowy ster strumieniowy Jastram BU40 o mocy 185 kW |
|
Prędkość: |
12,0 w. |
Ładownie i luki: |
liczba: 1/1 |
wymiary ładowni: 56,50 x 10,20 x 8,13 m |
|
wymiary luku: 56,50 x 10,20 m |
|
pokrywy lukowe: Kvaerner Multifold Crocodile |
|
Pojemność całkowita ładowni (m3): |
ziarno: 4.625 m3 / 163.316 ft3 |
bele: 4.594 m3 / 162.240 ft3 |
|
kontenery: 168 (ładownia: 108 / pokład: 60) |
|
Pojemność zbiorników: |
balast: 1.575 m3 |
paliwo: 180 m3 |
|
Urządzenia za i wyładunkowe: |
brak (pierwotnie zamontowane były 2 burtowe dźwigi o unosie 35 t.) |
Załoga: |
8~9 os. / pers. |
* * *
Bibliografia |
https://www.wilsonship.no/en/fleet |
www.fleetmon.com |
* * *
Poniżej: WILSON GDYNIA w Oslo i w trakcie opuszczania tego portu, 08.09.2009 rok, (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GDYNIA w Gdańsku, 08.08.2013 rok, (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GDYNIA w Gdańsku, 17.07.2020 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GDYNIA przybywa do Gdańska, 02.06.2021 rok, zdjęcia Łukasz Błaszczak i Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GDYNIA w Gdańsku, 02.06.2021 rok, zdjęcia: Łukasz Błaszczak i Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 20.07.2024: Poniżej: WILSON GDYNIA w Gdańsku, 04/05/06.07.2021 rok, zdjęcia: Łukasz Błaszczak i Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz