wtorek, 20 lipca 2021

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 9 - MSC PINA

MSC PINA (MO: 9339272, MMSI: 372973000, sygnał wywoławczy: 3ELK8, bandera: Panama, port macierzysty: Panama City) – kontenerowiec klasy post-panamax, zbudowany przez południowokoreańską stocznię Samsung Heavy Industries Co. Ltd. z Gooje na zamówienie szwajcarskiego armatora Mediterranean Shipping Company – MSC (sam statek zarejestrowany jest na spółkę Compania Naviera Pina S.A.).

*      *     *

Historia budowy:

Numer budowy:

1612

Położenie stępki:

21.03.2007

Wodowanie:

02.06.2007

Zdanie:

23.07.2007

*      *     *

Dane techniczne:

Wyporność:

GT: 107.849 / DWT: 117.236,2 t.

Wymiary (d. x sz. x z.):

336,69 x 45,65 x 15,50 m

Kadłub:

typ: jednoposzyciowy, podwójne dno

materiał kadłuba: stal

Napęd:

1 x 2 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla Doosan-MAN-B&W model: 12K98MC-C o mocy: 68.520 kW

śruba: 1

Prędkość:

26,2 w.

Urządzenia pomocnicze:

4 zestawy prądotwórcze składające się z silnika diesla MAN 6L32/40 oraz alternatora o mocy 2.750 kW każdy

1 awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika spalinowego VTA29-DMGE oraz alternatora

dziobowy ster strumieniowy o mocy 3.000 kW

Przestrzeń ładunkowa:

ładownie / luki: ?

Pojemność ładunkowa:

kontenery: 9.178 TEU

kontenery 14mt: ? TEU

kontenery chłodzone: 700 TEU

Urządzenia załadunkowe:

brak

Pojemność zbiorników:

balast: 25.307,7 m3

Załoga:

? os.

*      *     *

Bibliografia:

www.scheepvaartwest.be

ww.fleetmon.com

www.msc.com

*      *     *

Poniżej: MSC PINA wchodząca do portu w Gdyni 19.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz i Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)









































 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz