BUXCLIFF ex CMA CGM VERLAINE ex BUXCLIFF (MO: 9221815, MMSI: 255805678, sygnał wywoławczy: CQEC, bandera: Portugalia, port macierzysty: Madeira) – kontenerowiec klasy post-panamax, zbudowany przez południowokoreańską stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. z Okpo jako BUXCLIFF na zamówienie niemieckiego armatora NSB Niederelbe Schiffahrts GmbH & Co. KG z Buxtehude (sam statek został zarejestrowany na spółkę Bereederungs- und Schiffahrtsgesellschaft mbH & Co. MS „BUXCLIFF” KG). Po ukończeniu budowy na okres 11 lat, kontenerowiec został oddany w czarter francuskiemu armatorowi CMA CGM, dla którego to, do maja 2012 roku pływał pod nazwą CMA CGM VERLAINE. Od maja 2012 roku ponownie pod pierwotną nazwą BUXCLIFF.
* * *
| 
   Historia budowy:  | 
 |
| 
   Numer budowy:  | 
  
   4070  | 
 
| 
   Położenie stępki:  | 
  
   22.01.2001  | 
 
| 
   Wodowanie:  | 
  
   14.04.2001  | 
 
| 
   Zdanie:  | 
  
   06.2001  | 
 
* * *
| 
   Dane techniczne:  | 
 |
| 
   Wyporność:  | 
  
   GT: 77.760 / DWT: 77.900  | 
 
| 
   Wymiary (d. x sz. x z.):  | 
  
   300,04 x 40,00 x 14,52 m  | 
 
| 
   Kadłub:  | 
  
   typ: jednoposzyciowy, podwójne dno  | 
 
| 
   materiał kadłuba: stal  | 
 |
| 
   grodzie wodoszczelne: 8  | 
 |
| 
   Napęd:  | 
  
   1 x 2 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla Hyunday Heavy Industries MAN-B&W model: 12K98MC-C o mocy: 68.520 kW (93.160 KM) przy 104 obr/min  | 
 
| 
   śruba: 1  | 
 |
| 
   Prędkość:  | 
  
   27,0 w. (maks.)  | 
 
| 
   Urządzenia pomocnicze:  | 
  
   3 zespoły prądotwórcze złożone z 4 suwego 8 cylindrowego silnika diesla Wartsila 8R32 o mocy 2.800 kW każdy oraz generatora dającego 3.500 kVA  | 
 
| 
   1 awaryjny zespół prądotwórczy złozony z silnika diesla i generatora o mocy 550 kW każdy  | 
 |
| 
   1 dziobowy ster strumieniowy o mocy 1.500 kW  | 
 |
| 
   Przestrzeń ładunkowa:  | 
  
   ładownie: 8  | 
 
| 
   Pojemność ładunkowa:  | 
  
   kontenery: 6.712 TEU (3.058 TEU w ładowniach i 3.654 TEU na pokładzie)  | 
 
| 
   kontenery 14mt: 4.995 TEU  | 
 |
| 
   kontenery chłodzone: 500 TEU  | 
 |
| 
   Urządzenia załadunkowe:  | 
  
   brak  | 
 
| 
   Pojemność zbiorników:  | 
  
   Balast: 19.301 m3  | 
 
| 
   paliwo: 10.854,2 m3  | 
 |
| 
   Załoga:  | 
  
   23 os.  | 
 
* * *
| 
   Bibliografia:  | 
 
| 
   https://www.scheepvaartwest.be/  | 
 
| 
   https://marine-offshore.bureauveritas.com/bv-fleet/#/bv-fleet/  | 
 
| 
   www.fleetmon.com  | 
 
* * *
Poniżej: BUXCLIFF zbliżający się do główek portu w Gdańsku 06.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: BUXCLIFF wchodzący do portu w Gdańsku 06.07.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
zdjęcia:
Waldemar Danielewicz 
zdjęcia: Andrzej Patro
zdjęcia: Jan Kuzdro
Aktualizacja 09.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 08.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 18.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 13.07.2021, zdjęcia: Piotr Jagliński (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 20.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 30.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 29.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).







Brak komentarzy:
Prześlij komentarz