środa, 7 lipca 2021

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 8 - BUXCLIFF

BUXCLIFF ex CMA CGM VERLAINE ex BUXCLIFF (MO: 9221815, MMSI: 255805678, sygnał wywoławczy: CQEC, bandera: Portugalia, port macierzysty: Madeira) – kontenerowiec klasy post-panamax, zbudowany przez południowokoreańską stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. z Okpo jako BUXCLIFF na zamówienie niemieckiego armatora NSB Niederelbe Schiffahrts GmbH & Co. KG z Buxtehude (sam statek został zarejestrowany na spółkę Bereederungs- und Schiffahrtsgesellschaft mbH & Co. MS „BUXCLIFF” KG). Po ukończeniu budowy na okres 11 lat, kontenerowiec został oddany w czarter francuskiemu armatorowi CMA CGM, dla którego to, do maja 2012 roku pływał pod nazwą CMA CGM VERLAINE. Od maja 2012 roku ponownie pod pierwotną nazwą BUXCLIFF.

*      *     *

Historia budowy:

Numer budowy:

4070

Położenie stępki:

22.01.2001

Wodowanie:

14.04.2001

Zdanie:

06.2001

*      *     *

Dane techniczne:

Wyporność:

GT: 77.760 / DWT: 77.900

Wymiary (d. x sz. x z.):

300,04 x 40,00 x 14,52 m

Kadłub:

typ: jednoposzyciowy, podwójne dno

materiał kadłuba: stal

grodzie wodoszczelne: 8

Napęd:

1 x 2 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla Hyunday Heavy Industries MAN-B&W model: 12K98MC-C o mocy: 68.520 kW (93.160 KM) przy 104 obr/min

śruba: 1

Prędkość:

27,0 w. (maks.)

Urządzenia pomocnicze:

3 zespoły prądotwórcze złożone z 4 suwego 8 cylindrowego silnika diesla Wartsila 8R32 o mocy 2.800 kW każdy oraz generatora dającego 3.500 kVA

1 awaryjny zespół prądotwórczy złozony z silnika diesla i generatora o mocy 550 kW każdy

1 dziobowy ster strumieniowy o mocy 1.500 kW

Przestrzeń ładunkowa:

ładownie: 8

Pojemność ładunkowa:

kontenery: 6.712 TEU (3.058 TEU w ładowniach i 3.654 TEU na pokładzie)

kontenery 14mt: 4.995 TEU

kontenery chłodzone: 500 TEU

Urządzenia załadunkowe:

brak

Pojemność zbiorników:

Balast: 19.301 m3

paliwo: 10.854,2 m3

Załoga:

23 os.

*      *     *

Bibliografia:

https://www.scheepvaartwest.be/

https://marine-offshore.bureauveritas.com/bv-fleet/#/bv-fleet/

www.fleetmon.com

*      *     *

Poniżej: BUXCLIFF zbliżający się do główek portu w Gdańsku 06.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Poniżej: BUXCLIFF wchodzący do portu w Gdańsku 06.07.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

zdjęcia: Waldemar Danielewicz


























zdjęcia: Andrzej Patro


















zdjęcia: Jan Kuzdro





Aktualizacja 09.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 08.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Aktualizacja 10.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 09.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

 
Aktualizacja 12.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 11.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 




Aktualizacja 18.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 13.07.2021, zdjęcia: Piotr Jagliński (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

 
Aktualizacja 16.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 14.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

 
Aktualizacja 18.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 15.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 






Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 20.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 



Aktualizacja 23.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 21/22.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 


Aktualizacja 30.07.2021: Poniżej: BUXCLIFF w doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 29.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz