środa, 19 maja 2021

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 7 - MSC ROBERTA

MSC ROBERTA ex STUTTGART EXPRESS (MO: 9038907, MMSI: 636017006, sygnał wywoławczy: D5IV9, bandera: Liberia, port macierzysty: Monrovia) – kontenerowiec klasy panamax, zbudowany przez południowokoreańska stocznię stocznię Samsung Heavy Industries Co. Ltd. z Koje jako STUTTGART EXPRESS na zamówienie niemieckiego armatora Hapag-Lloyd AG. Od 1 maja 2015 roku jako MSC ROBERTA pływa w barwach szwajcarskiego armatora Mediterranean Shipping Company – MSC.

*      *     *

Historia budowy:

Numer budowy:

1096

Zdanie:

12.1993

*      *     *

Dane techniczne:

Wyporność:

GT: 53.815 / DWT: 67.640

Wymiary (d. x sz. x z.):

294.09 x 32,25 x 13,50 m

Kadłub:

typ: jednoposzyciowy, podwójne dno

materiał kadłuba: stal

przedziały wodoszczelne: 8

Napęd:

1 x 2 suwowy 9 cylindrowy silnik diesla Hyunday MAN-B&W model: 9K90MC o mocy: 36.510 kW

śruba: 1

Prędkość:

23,8 w.

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze o mocy 1.650 kW każdy

2 zespoły prądotwórcze o mocy 2.200 kW każdy

1 awaryjny zespół prądotwórczy o mocy 350 kW każdy

dziobowy ster strumieniowy

Przestrzeń ładunkowa:

ładownie / luki: 7 / 18

Pojemność ładunkowa:

kontenery: 4.639 TEU

kontenery 14mt: 3.962 TEU

kontenery chłodzone: 452 TEU

Urządzenia załadunkowe:

brak

Pojemność zbiorników:

paliwo: 7.362 m3

Załoga:

? os.

*      *     *

Bibliografia:

https://marine-offshore.bureauveritas.com

ww.fleetmon.com

www.msc.com

*      *     *

Poniżej: MSC ROBERTA wchodząca do portu w Gdyni 19.05.2021, zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)















Poniżej: MSC ROBERTA wchodząca do portu w Gdyni 19.05.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)

















Poniżej: MSC ROBERTA w Gdyni 19.05.2021, zdjęcia: Andrzej Patro, Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz