W minioną niedzielę, swój pracowity dzień miały
dwa gdańskie pchacze NOSOROŻEC-G01 oraz NOSOROŻEC-G02, które po opuszczeniu
swojego stałego miejsca bazowania, skierowały się Martwą Wisłą w stronę
położonego w Kanale Kaszubskim Nabrzeża Kaszubskiego, gdzie oczekiwał na nie
ponton TRD HORIZON wraz ze znajdującym się na jego pokładzie kadłubem budowanej
jednostki, którego to miały następnie przeholować do gdańskiej Stoczni Conrada.
Ze względu na znaczną wysokość ładunku na
pontonie, uniemożliwiającą swobodne przepłynięcie pod mostami siennickim i III
tysiąclecia oba pchacze wraz pontonem zmuszone były skierować się w stronę wód Zatoki
Gdańskiej, po wyjściu na które obrały następnie kurs na ujście Wisły Śmiałej, skąd
po ponownym wejściu na Martwą Wisłę bez problemów dotarły do Stoczni Conrada.
Poniżej relacja zdjęciowa autorstwa Pana
Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below is a photo
report by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo)
Poniżej: Nosorożce przechodzą pod Mostem Siennickim, autor Pan Jerzy Makieła (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: pushers go under the Siennicki Bridge, author Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo)
* * *
NOSOROŻEC-G01 /
NOSOROŻEC-G02 dane techniczne / technical data:
Wyspornośc
/ Displacement:
|
127
RT / 38 NT
|
Wymiary
(d. x sz. z.) / Dimmesniosn (l. x b. d.)
|
20,92
x 8,61 x 2,86 m
|
Kadłub
/ Hull
|
materiał
/ material: steel
|
grodzie
poprzeczne / transverse bulkheads: 4:
|
|
pokład
ciągły / continious deck: 1
|
|
Napęd
/ Propulsion:
|
NOSOROŻEC
G-01: 2 silniki spalinowe / 2 diesel engines: ZMiMN 54H12Aa o mocy / with
power: 614 kW (835 KM
/ HP)
|
NOSOROŻEC
G-02: 2 silniki spalinowe / 2 diesel engines: AB Vovlvo Penta D16C-A MH550 o
mocy / with power: 808 kW (1.090
KM / HP)
|
|
2
śruby w dyszach Korta / 2 propellers in Kort nozzles
|
|
Prędkość
/ Speed
|
NOSOROŻEC
G-01: 13 w. / kn.
|
NOSOROŻEC
G-02: 8 w. / kn.
|
|
Wyposażenie
spinające / Connecting equipment
|
2
windy spinające typu OHJ prawa, lewa / 2 winches type OHJ, Wright, left
|
2 amortyzatory 10 t. /
2 shock absorbers 10 t.
|
|
2 liny 6 x 37 + R
P24II OC S160 o długości 35 mb / 2 lines 6 x 37 + R P24II OC S160 with a
length of 35 linear meters
|
|
Wyposażenie
holownicze / Towing equipment:
|
hak
holowniczy / towing hook
|
Wyposażenie
cumowniczy / Mooring equipment:
|
pachoły
proste spawane typ 245 po dwa na dziobie i rufie / straight welded bollards,
type 245, two on bow and two on aft
|
2
bębny linowe 20/185 /
|
|
Wyposażenie
kotwiczne / Anchor equipment:
|
kotwica Halla na rufie
o wadze 500 kG
/ Hall anchor
on the stern weighing 500
kg
|
kabestan
kotwiczno – cumowniczy typ KBK 2/3,5 Z / anchor-mooring winch type KBK 2/3,5
Z
|
|
Załoga
/ Crew
|
3
– 4 os./ pers.
|
* * *
Bibliografia /
Bibliography:
- Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, Waldemar Danielewicz, Porta Mare Pomorska Oficyna Wydawniczo – Reklamowa, Gdynia 2015
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz