Zgodnie z
zapowiedziami w minioną środę (27.02.) do portu w Gdyni miał przybyć największy pod względem ładowności
kontenerów, należący do armatora Financial Products Group Co. (operator: Hamburg Süd Line / Maersk Line A/S) kontenerowiec CAP SAN JUAN. Niestety ze względu na
(najprawdpodobniej) panujące warunki atmosferyczne (silny wiatr) jego wejście
zostało przesunięte na dzień następny (najpierw na 16:00, potem na 16:30) a w
końcu przeniesione na piątek. Ostatecznie "czerwoniak" wszedł do
portu w Gdyni o godzinie 9:35, w asyście należących do Fairplay Towage Polska
holowników: FAIRPLAY 26, FAIRPLAY XVI, FAIRPLAY IV oraz FAIRPLAY VII.
Zanim jednak
do wspomnianego wydarzenia doszło, podczas pierwszego jak i drugiego podejścia,
niezmordowanemu Andrzejowi Patro udało się upolować: dwa nieco mniejsze
kontenerowce: MSC PEGASUS i MERCS JAFFNA.
Poniżej
informacje o wyżej wymienionych jednostkach oraz relacja zdjęciowa:
* * *
According to
the announcements, the last
Wednesday (27 February), the largest in terms of container capacity, belonging
to the shipowner Financial Products Group Co. (manager: Hamburg Süd Line / Maersk Line A/S), the
container ship CAP SAN JUAN was to arrive to the port in Gdynia. Unfortunately
due to (probably most likely) prevailing waether conditions (strong wind) its
entrance was moved to the next day (first at 16:00, then at 16:30) and finally
tranferred to Friday. Ultimately, the "red" entered the port in
Gdynia at 09:35, assisted by Fairplay Towage Polska tugs: FAIRPLAY 26, FAIRPLAY XVI,
FAIRPLAY IV and FAIRPLAY VII.
However,
before the mentioned event occured, during the first and second approach,
tirless Andrzej Patro managed to hunt: two slightly smaller container ships:
MSC PEGASUS and MERCS JAFFNA.
Below,
informations about the above-mentioned units and the photo material.
* * *
PIERWSZE PODEJŚCIE: ŚRODA 27.02.2019 / FIRST APPROACH:
WEDNESDAY 27.02.2019
MSC PEGASUS
ex NYK PEGASUS (IMO: 9267637, MMSI: 636016673, sygnał wywoławczy: D5HF9,
bandera: Liberia) –
kontenerowiec zbudowany przez japońską stocznię Koyo Dockyard Co. Ltd. jako NYK
PEGASUS dla japońskiego armatora Shoei Kisen (operator: NYK). Od czerwca 2018
roku jako MSC PEGASUS (armator zarządzający MSC - Mediterranean Shipping
Company S.R.L.)
Historia
budowy:
- numer budowy: 2147
- data zdania: 12.07.2003
* * *
MSC PEGASUS
ex NYK PEGASUS (IMO: 9267637, MMSI: 636016673, call sign: D5HF9, flag: Liberia) – a
container ship built by the Japan shipyard Koyo Dockyard Co. Ltd. as NYK
PEGASUS for the Japan shipowner Shoei Kisen (operator NYK). From June 2018 as
MSC PEGASUS (manager: MSC - Mediterranean Shipping Company S.R.L.)
Built
history:
- yard numer: 2147
- delivery date: 12.07.2003
* * *
Dane
techniczne / Technical data:
- wyporność / displacement: 76.199 GT / 80.270 DWT
- długość całkowita / length overall: 299,95 m
- długość między pionami / length between perpendicular: 287 m
- szerokość / breadth: 40,00 m
- zanurzenie / draught:14,02 m
- kadłub / hull
- typ / type: pojedynczy, podwójne dno / single hull, double bottom
- napęd / propulsion:
- 2 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla / 2 stroke 12 cylinders diesel engine: Diesel United – Sulzer 12RTA96– o mocy / with power: MCR 64.200 kW (87.228 KM / HP)
- śruba o stałym skoku / fixed pitch propeller
- stery strumieniowe /thrusters:
- dziobowy / bow: 1 × 4.400 KM / HP
- ster / ruder: 1
- prędkość / Speed: 27,5 w. / kn
- urządzenia pomocnicze / auxiliaries:
- silniki pomocnicze (w zespołach prądotwórczych) / aux. engines (in generating sets) : 4 x 2.800 kW
- pojemność ładunkowa / cargo capacity:
- ładowność kontenerów / containers capacity: 6.586 TEU
- kontenery 14 t. / 14 t. containers: 4.918 TEU
- kontenery chłodzone / reefer containers: 500
- pojemność zbiorników / tanks capacities:
- paliwo / fuel: 10.417,81 m³
- woda pitna / fresh water: 317 t,
* * *
Bibliografia
/ Bibliography:
- http://www.containership-info.com/
- https://www.veristar.com/portal/veristarinfo/generalinfo/registers/seaGoingShips
* * *
Poniżej: MSC
PEGASUS opuszcza Gdynię 27.02.2019 r. autor Pan Andrzej Patro (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Below: MSC PEGASUS outbound Gdynia 27.02.2019, author Mr.
Andrzej Patro (to enlarge click on the photos).
DRUGIE PODEJŚCIE: CZWARTEK 28.02.2019 / SECOND
APPROACH: THURSDAY 28.02.2019
MERCS JAFFNA
(IMO: 9431331,
MMSI: 417222333, sygnał wywoławczy: 4RBT, bandera Sri Lanka) –
kontenerowiec dowozowy zbudowany przez chińską stocznię Shandong Province
Weihai Shipyard jako O M LENITATIS. Od 7 kwietnia 2001 roku do 13 marca 2012
MERCS JAFFNA po czym CFS DESIREE. Od 13 maja 2019 ponownie MERCS JAFFNA (właściciel
MS „DESIREE FRIEDRICH” Schiffahrtsgesellschaft mbH Co KG, operator: Mercantile
Marine Management Ltd.).
Historia
budowy:
- numer budowy: SN323
- położenie stępki: 21.09.2009
- wodowanie: 03.03.2009
- zdanie: 27.11.2009
* * *
MERCS JAFFNA
(IMO: 9431331,
MMSI: 417222333, call sign: 4RBT, flag: Sri Lanka) – container ship built
by the Chinese shipyard Shandong Province Weihai Shipyard as O M LENITATIS. From
April 7, 2011 to March 13, 2012 MERCS JAFFNA and then CFS DESIREE. From May 13,
2018 again MERCS JAFFNA (owner MS „DESIREE FRIEDRICH” Schiffahrtsgesellschaft
mbH Co KG, manager: Mercantile Marine Management Ltd.
Built
history:
- yard numer: SN323
- keel laid: 21.09.2008
- launched: 03.03.2009
- delivery date: 27.11.2009
* * *
Dane
techniczne / Technical data:
- wyporność / displacement: 15.636 GT / 16.908,38 DWT
- długość całkowita / length overall: 160,84 m
- długość między pionami / length between perpendicular: 150,93 m
- szerokość / breadth: 25,41 m
- wysokość boczna / height: 13,9 m
- zanurzenie / draught: 9,9 m
- kadłub / hull:
- typ / type: pojedynczy, podwójne dno / single hull double bottom
- grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 7
- napęd / propulsion:
- 2 suwowy 6 cylindrowy silnik diesla / 2 stroke 6 cylinders diesel engine: MAN-B&W 6S60MC-C– o mocy / with power: 13.560 kW
- śruba o stałym skoku / fixed pitch propeller
- stery strumieniowe /thrusters:
- dziobowy / bow: 1 x 800 kW
- ster / ruder: 1
- prędkość / Speed: 21 w. / kn
- urządzenia pomocnicze / auxiliaries:
- silniki pomocnicze (w zespołach prądotwórczych) / aux. engines (in generating sets) : 3 x 1.200 kVA,
- ładownie / holds: 7,
- wymiary / dimensions:
- no 1: 24,15 x 15,70 x 17,20 m
- no 2 ÷ 6: 12,48 x 20,70 x 14,30 m
- no 7: 6,24 x 20,70 x 14,30 m
- pojemność ładunkowa / cargo capacity:
- ładowność kontenerów / containers capacity: 1.304 TEU
- kontenery 14 t. / 14 t. containers: 850 TEU
- gniazda dla kontenerów chłodzonych / reefer sockets: 258
- urządzenia załadunkowe / cargo handling::
- 2 dźwigi / 2 cranes: MacGregor – SWL 45 t.
- pojemność zbiorników / tanks capacities:
- paliwo / fuel: 1.600 cbm
- olej smarny / lube oil: 150 cbm
- woda pitna / fresh water: 272,6 cbm
- załoga / crew: 20 os. / pers.
* * *
Bibliografia
/ Bibliography:
* * *
Poniżej: MERCS
JAFFNA przybywa do Gdyni 28.02.2019 r. autor Pan Andrzej Patro (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Below: MERCS JAFFNA inbound Gdynia 28.02.2019, author Mr.
Andrzej Patro (to enlarge click on the photos).
TRZECIE PODEJŚCIE: PIĄTEK 01.03.2019 / THIRD APPROACH:
FRIDAY 01.03.2019
CAP SAN JUAN
(IMO:
9717204, MMSI: 538008132, sygnał wywoławczy: V7OW7, bandera Wyspy Marshala)
– kontenerowiec zbudowany przez południowo koreańską stocznię Daewoo
Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. dla niemieckiego armatora
Hamburg Süd Line (grupa Moller-Maersk A/S).
Historia
budowy:
- położenie stępki: 06.02.2015
- zdanie: 30.06.2015
* * *
CAP SAN JUAN
(IMO:
9717204, MMSI: 538008132, call sign: V7OW7, flag: Marshall Islands) –
container ship built by the South Korean shipyard Daewoo Shipbuilding &
Marine Engineering Co. Ltd. for the German shipowner Hamburg Süd (Moller-Maersk
A/S group).
Built
history:
- keel laid: 06.02.2015,
- delivery date: 30.06.2015.
* * *
Dane
techniczne / Technical data:
- wyporność / displacement: 118.615 GT / 123.101 DWT
- długość całkowita / length overall: 331 m
- długość między pionami / length between perpendicular: 315,3 m
- szerokość / breadth: 48,4 m
- wysokość boczna / height: 24 m
- kadłub / hull:
- typ / type: pojedynczy, podwójne dno / single hull double bottom
- grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 10
- napęd / propulsion:
- 7 cylindrowy silnik diesla / 7 cylinders diesel engine: Hyundai Heavy Ind. Co. Ltd. – 7S90ME-C10.2– o mocy / with power: 30.670 kW
- śruba o stałym skoku / fixed pitch propeller
- stery strumieniowe /thrusters:
- dziobowy / bow: 1
- rufowy / aft: 1
- ster / ruder: 1
- prędkość / Speed: 21 w. / kn
- urządzenia pomocnicze / auxiliaries:
- silniki pomocnicze (w zespołach prądotwórczych) / aux. engines (in generating sets) :
- 2 × Hyundai Heavy Inds. Co. Ltd. HSJ7 919-10P (MCR 4.300 kW – każdy / each)
- 2 × Hyundai Heavy Inds. Co. Ltd. HSJ7 807-10P (MCR 2.800 kW – każdy / each)
- pojemność ładunkowa / cargo capacity:
- ładowność kontenerów / containers capacity: 10.600 TEU
- kontenery 14 t. / 14 t. containers: 7.9300 TEU
- gniazda dla kontenerów chłodzonych / reefer sockets: 1000
- pojemność zbiorników / tanks capacities:
- paliwo / fuel: 8.821,66 t.
- olej smarny / lube oil: 322,83 t.
- woda pitna / fresh water: 512, 8 t.
* * *
Bibliografia
/ Bibliography:
* * *
Poniżej: CAP
SAN JUAN przybywa do Gdyni 01.03.2019 r. autor Pan Andrzej Patro (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Below: CAP SAN JUAN inbound Gdynia 01.03.2019, author Mr.
Andrzej Patro (to enlarge click on the photos).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz