OKEANOS (IMO 8222355, MMSI: ---, Sygnał wywoławczy: ---, bandera: Polska)
– holownik portowo
– redowy typu H900 zbudowany przez polską stocznię Gdyńska
Stocznia Remontowa „Nauta” z Gdyni dla Stoczni im Komuny Paryskiej w Gdyni.
Od 1991 roku eksploatowany przez Stocznię Remontową „Nauta”.
*
* *
OKEANOS (IMO 8222355, MMSI: ---, Call sign: ---, flag: Polska) – Type H900 harbor - roadstead tug built by the Polish shipyard Gdynia Ship
Repair Yard „Nauta” from Gdynia for the Paris Commune Shipyard
in Gdynia. Since 1991, operated by the Ship Repair Yard „Nauta”.
*
* *
Holowniki typu H900 / Type H900
tugs:
- HELIOS – stoczniowy numer budowy / yard number: H900/I/?, zakończenie budowy / build end: 12.1975, los / fate: złomowany w 2013 r. / scrapped in 2013,
- OKEANOS – stoczniowy numer budowy / yard number: H900/I/373, zakończenie budowy / build end: 04.1978, los / fate: w służbie / in service,
- MOCARZ – stoczniowy numer budowy / yard number: H900/I/375, zakończenie budowy / build end: 05.1978, los / fate: sprzedany i przemianowany na LEONTIY MARTINOVICH, na sznurku w Gdyni / sold and renamed to LEONTIY MARTINOVICH, laid up in Gdynia,
- H-3 – stoczniowy numer budowy / yard number: H900/II/?, podniesienie bandery / raising the flag: 03.12.1979, los / fate: w służbie / in service,
- H-4 – stoczniowy numer budowy / yard number: H900/II/?, podniesienie bandery / raising the flag: 10.02.1980, los / fate: w służbie / in service,
- H-5 – stoczniowy numer budowy / yard number: H900/II/?, podniesienie bandery / raising the flag: 15.06.1981, los / fate: w służbie / in service,
- H-7 – stoczniowy numer budowy / yard number: H900/II/?, podniesienie bandery / raising the flag: 10.10.1981, los / fate: w służbie / in service,
- HEKTOR – stoczniowy numer budowy / yard number: H900/1/377, zakończenie budowy / build end: 10.03.1982, los / fate: wystawiony na sprzedaż / put on sale,
- PANDA – stoczniowy numer budowy / yard number: H900/I/?, zakończenie budowy / build end: 27.04.1985, los / fate: w służbie / in service,
*
* *
Dane
techniczne / Technical data:
- Wyporność / Displacement (GT / DWT): 113 t. / ---
- t.,
- Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 25,75 x 6,81x 2,6 m,
- Kadłub / Hull:
- materiał i typ: / material and type: stal St41, spawany, pojedynczy / St 41 steel, welded, single hull,
- grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 4,
- przedziały / compartments: 5,
- pokłady ciągłe / continuous decks: 1,
- Napęd / propulsion: spalinowy / diesel,
- 1 silnik diesla / 1 diesel engine: H.Cegielski-Sulzer 6 AL 25/30 o mocy / with power 688 kW (935 KM/HP),
- 1 śruba nastawna w dyszy Korta / 1 controllable pitch propeller in Kort nozzle,
- Prędkość / Speed: ~12,0 węzłów / knots,
- Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
- główny hak holowniczy / main towing hook: 15 t.,
- zapasowy hak holowniczy / second towing hook,
- podwójny pachoł na rufie / double bollard at the stern,
- bęben holowniczy o pojemności: 120 m liny stalowej o średnicy 20 mm / towing drum with a capacity: 120 m of 20 mm dia. steel wire,
- Uciąg / Bollard Pull: 12 ~ 14,5 t.,
- Wyposażenie cumownicze / Mooring equipment:
- 8 podwójnych pachołków / 8 double towing bridles,
- 8 przewłok w nadburciu /8 hawses in bulwark,
- 2 przewłoki wargowe w nadburciu / 2 lips hawses in bulwark,
- pachoł holowniczy na dziobie / towing bollard at the bow,
- elektryczny kabestan na rufie o uciągu 2.000 kG / an electric capstan at the stern with a pull 2.000 kG,
- Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:
- 2 pompy pożarowo – ratownicze o wydajności 63 m3/h / 2 fire-salvage pumps with efficiency 63 m3/h,
- działko wodne umieszczone na sterówce / water monitor placed on the bridge,
- zawory hydrantowe / hydrant valves,
- pompa pożarowa do obrony własnej o wydajności 25 m3 / h / fire pump for self-defense with a efficiency 25 m3 /h,
- reflektor poszukiwawczy / searchlight,
- Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
- echosonda / echo sounder,
- kompas magnetyczny / magnetic compass,
- VHF
- Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
- paliwo / fuel: ? m3,
- pianol / foam: 500 l,
- Załoga / Crew: 5 os. / pers.
*
* *
Bibliografia
/ Bibliography:
- https://www.prs.pl/
- Danielewicz Waldemar – Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, POWR Porta Mare
*
* *
Poniżej
zdjęcie: holownika OKEANOS, Gdynia 24.11.2006, autor Wojtek Jel (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug OKEANOS, Gdynia 24.11.2006, author Wojtek Jel (to enlarge click on the
photo).
Poniżej zdjęcie: holownika OKEANOS, Gdynia, autor Wojtek Jel (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug OKEANOS, Gdynia, author Wojtek Jel (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika OKEANOS, Gdynia 27.10.2013 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug OKEANOS, Gdynia 27.10.2013 (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie: holownika OKEANOS, Gdynia, autor Wojtek Jel (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug OKEANOS, Gdynia, author Wojtek Jel (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika OKEANOS, Gdynia 27.10.2013 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug OKEANOS, Gdynia 27.10.2013 (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia: holownika OKEANOS, Gdańsk (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug OKEANOS, Gdansk (to enlarge click on the
photo).
Poniżej zdjęcie: holownika OKEANOS, Gdynia 24.06.2016, autor Wojtek Jel (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug OKEANOS, Gdynia 24.06.2016, author Wojtek Jel (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika OKEANOS, FGdynia 06.04.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug OKEANOS, Gdynia 06.04.2018 (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika OKEANOS, Gdynia 08.03.2020 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug OKEANOS, Gdynia 08.03.2020, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika OKEANOS, Gdynia 17.08.2020 r., autorstwa Panów Andrzeja Patro i Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug OKEANOS, Gdynia 17.08.2020, made by Mr. Andrzej Patro and Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika OKEANOS, Gdynia 05.03.2021 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug OKEANOS, Gdynia 05.03.2021, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz