BAZALT (IMO
7911636, MMSI: 376175000, Sygnał wywoławczy: J8B4614, bandera: Saint Vincent i
Grenadyny) – holownik zaopatrzeniowy do obsługi platform wiertniczych typu
B90 zbudowany przez Stocznię Szczecińską im. A. Warskiego w Szczecinie dla
armatora polskiego Wspólna Organizacja Poszukiwań Naftowych „Petrobaltic” z
Gdańska. Od lutego 2005 roku armatorem jednostki zostaje LOTOS Petrobaltic S.A.
z Gdańska. Sześć lat później nowym armatorem jednostki zostaje spółka Bazalt
Navigation Co. Ltd. (właścicielem jest wciąż LOTOS Petrobaltic S.A. ). Rok
później dochodzi do kolejnej zmiany właścicielem zostaje poprzedni armator, zaś
armatorem spółka Technical Ship Management Ltd.
*
* *
BAZALT (IMO 7911636, MMSI:
376175000, Call sign: J8B4614, flag: Saint Vincent and the Grenadines) – anchor handling supply tug type
B90 built by the Szczecin Shipyard named A. Warski from Szczecin for the Polish
shipowner Common Oil Exploration Organization “Petrobaltic” from Gdansk. From
February 2005 LOTOS Petrobaltic S.A. becomes the new owner of the unit. Six
years later, the company Bazalt Navigation Co. Ltd. becomes the new ship
operator (owner is still LOTOS Petrobaltic S.A.). A year later, another owner
changes, the unit owner becomes the previous ship operator (Bazalt ….), while
the ship operator is Technical Ship Management Ltd.
*
* *
Holowniki
typu B90 / Type B90 tugs:
Nazwa
/ Name
|
Numer budowy / Yard number:
|
Zakończenie budowy / Build end:
|
Los / Fate:
|
GRANIT
|
B90/1
|
31.05.1980
|
złomowany w
2017 r. / scrapped in 2017
|
BAZALT
|
B90/2
|
30.06.1980
|
w służbie / in
service
|
*
* *
Dane
techniczne / Technical data:
Wyporność /
Displacement (GT / DWT):
|
1313 t. / 410
t.
|
Wymiary (d. x s. x z.) /
Dimensions (l. x b. x d.):
|
64,52 x 13,81 x 5,14 m
|
Kadłub / Hull:
|
materiał i
typ: / material and type: pojedynczy, podwójne dno / single hull, double
bottom
|
pokłady ciągłe
/ continuous decks: 2
|
|
Napęd / Propulsion:
spalinowy / diesel
|
dwa 2 suwowe 16 cylindrowe silniki
diesla / two 2 stroke 16 diesel engines: Nohab Polar F216V-D825 – każdy o
mocy / each with power 3.520
KM /HP
|
2 śruby
nastawne w dyszach Korta / 2 controllable pitch propellers in Kort nozzles
|
|
dziobowy ster
strumieniowy / bow thruster: 900TV
|
|
Prędkość /
Speed:
|
16,0 węzłów /
knots
|
Wyposażenie
pokładowe / Deck equipment:
|
dwubębnowa
wciągarka holownicza Bratvaag typu SL 150W/B2T, pojemność bębnów: 2 x 120 m liny stalowej o
średnicy 50 mm
/ double drum towing winch Bratvaag type SL 150W/B2T, drums capacity 2 x 120 m steel wire with
diameter 50 mm
|
bęben rufowy zainstalowany na
pawęży statku (długość: 3,66
m, średnica: 1,77 m) / stern roller installed on the
transom of the ship (length: 3,66
m, diameter: 1,77 m)
|
|
układacz liny
/ rope stacker
|
|
2 wciągarki typu WMA 1010,
pojemność: 120 m
liny o średnicy 22 mm
/ 2 tugger winches type WMA 1010, capacity: 120 m rope with the
diameter 22 mm
|
|
hydrauliczna winda kotwiczna:
Bratvaag typ B9-50-34 / hydraulic windlass: Bratvaag type B9-50-34
|
|
dźwig
pokładowy na sterburcie / deck crane on sb: Towimor – 4 T / 8 m
|
|
szpula
zasobnikowa na pokładzie o pojemności 1.000 m liny o średnicy 55 mm / storage reel on the
deck with a capacity of 1.000
m rope with the diameter of 55 mm
|
|
Uciąg /
Bollard Pull:
|
63 t.
|
Wyposażenie
dodatkowe / Additional equipment:
|
2 działka
wodno – pianowe umieszczone na dachu mostka, każde o wydajności 12m3/h, 600
m3/h przy zasięgu kurtyny wodnej 75
m / 2 water – foam monitors placed on the top of
bridge, each with efficiency 12 m3/h, 600 m3/h at a water curtain range of 75 m
|
łódź ratunkowa
LR-6 wyposażona w silnik Mercury o mocy 25 KM / LR-6 rescue boat equiped with a 25 HP
Mercury engine
|
|
łódź robocza Sillinger typ TRS 420
UM wyposażona w silnik o mocy 25
KM / Sillinger type 420 UM work boat equiped with a 25
HP engine
|
|
Wyposażenie
mostka / Bridge equipment:
|
radary / radars: SRN-301 Radwar,
Furuno RDP-059
|
żyrokompas / gyro compass: Navigat
II Plath
|
|
autopilot:
ARC-1402
|
|
echosonda / echo sounder: Radmor
UP-4301
|
|
GPS (Furuno
GP-70 Mark 2)
|
|
Navtex
|
|
radia / radios: 1 x SSB Skanti TRP
8402S, 2 x VHF Sailor RT 2048, 3 x VHF (przenośne / mobile) Sailor SP 3110
(GMDSS)
|
|
VHF
|
|
Przestrzeń
ładunkowa / Cargo space:
|
rufowy pokład
ładunkowy (powierzchnia i udźwig) / stern cargo deck (space & SWL): 418 m2, 750 t
|
3 zbiorniki
ciśnieniowe dla ładunków luzem (baryt / cement) / 3 pressure tanks for bulk
cargo (barite / cement): 127
m3 (każdy / each)
|
|
Pojemność
pozostałych zbiorników / Other tanks capacities:
|
paliwo / fuel:
812 m3
|
woda pitna /
potable water: 240 m
|
|
woda
techniczna / technical water: 280
m3
|
|
Załoga / Crew:
|
10 ~ 12 + 12
os. / pers.
|
*
* *
Bibliografia
/ Bibliography:
*
* *
Poniżej
zdjęcie holownika BAZALT, Gdańsk 1999, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 1999, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Poniżej zdjęcie holowników BAZALT i GRANIT, Gdańsk 2000, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tugs BAZALT & GRANIT, Gdansk 2000, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie holownika BAZALT, Gdańsk 08.06.2003, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BAZALT, Gdansk 08.06.2003, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 26/27.06.2006, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 26/27.06.2006, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie holowników BAZALT i GRANIT, Gdańsk 2000, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tugs BAZALT & GRANIT, Gdansk 2000, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie holownika BAZALT, Gdańsk 08.06.2003, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BAZALT, Gdansk 08.06.2003, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 26/27.06.2006, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 26/27.06.2006, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej
zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 18.03.2018, autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 18.03.2018, made by Mr. Andrzeja Patro (to enlarge click on the
photo).
Poniżej
zdjęcie holownika BAZALT, Gdańsk 05.05.2018, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BAZALT, Gdansk 05.05.2018, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Poniżej
zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 11.08.2019, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 11.08.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Poniżej zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 25.10.2019, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug BAZALT, Gdansk 25.10.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie holownika BAZALT, Port Północny Gdańsk 18.11.2019, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BAZALT, Port Północny Gdansk 18.11.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 18.11.2019, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 18.11.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 20.06.2020: Poniżej zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 15.06.2020, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.06.2020: Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 15.06.2020, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 25.10.2019, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug BAZALT, Gdansk 25.10.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie holownika BAZALT, Port Północny Gdańsk 18.11.2019, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BAZALT, Port Północny Gdansk 18.11.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 18.11.2019, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 18.11.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 20.06.2020: Poniżej zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 15.06.2020, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.06.2020: Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 15.06.2020, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej
zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 04.05.2021, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 04.05.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Aktualizacja 01.10.2021: Poniżej
zdjęcie holownika BAZALT, Gdańsk 14.08.2021, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021: Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 14.08.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Aktualizacja 01.10.2021: Poniżej
zdjęcie holownika BAZALT, Gdańsk 05.09.2021, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021: Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 05.09.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Aktualizacja 08.11.2021: Poniżej
zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 05.11.2021, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 08.11.2021: Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 05.11.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Aktualizacja 22.01.2022: Poniżej
zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 15.01.2022, autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.01.2022: Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 15.01.2022, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the
photo).
Aktualizacja 26.06.2022: Poniżej
zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 06.06.2022, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 26.06.2022: Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 06.06.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Aktualizacja 02.08.2022: Poniżej
zdjęcia holownika BAZALT, Gdańsk 17.07.2022, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.08.2022: Below photos of the tug BAZALT, Gdansk 17.07.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Aktualizacja 24.03.2023: Poniżej
zdjęcia holownika BAZALT po sprzedaży, Gdańsk 19.03.2023, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 24.03.2023: Below photos of the tug BAZALT after sale, Gdansk 19.03.2023, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Aktualizacja 30.03.2023:
Poniżej
zdjęcia holownika BAZALT po sprzedaży, Gdańsk 30.03.2023, autorstwa Pana
Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 30.03.2023: Below photos of the tug BAZALT after sale, Gdansk 23.03.2023, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Aktualizacja 14.04.2023:
Poniżej
zdjęcia holownika RED BULL ex BAZALT, Gdańsk 10.04.2023, autorstwa Pana
Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 14.04.2023: Below photos of the tug RED BULL ex BAZALT, Gdansk 10.04.2023, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the
photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz