wtorek, 10 września 2024

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 28) - NIKLAS G

NIKLAS G ex WILSON VALENCIA ex NIKLAS G (IMO: 9534303, MMSI: 305733000, sygnał wywoławczy: V2FN6, bandera: Antigua i Barbuda) – mały uniwersalny masowiec, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich oraz kontenerów, zbudowany w 2010 roku w kooperacji przez chińską stocznię Jiangsu Yangzi Changbo Shipbuilding Co. Ltd. oraz holenderską stocznię Volharding Shipyards B.V. z Hoogezand na zamówienie niemieckiego armatora Reederei Gerdes Gruppe z Haren jako NIKLAS G. Od początku 2017 roku do kwietnia 2019 roku w czarterze Wilson Ship Management AS jako WILSON VALENCIA. Po zakończeniu umowy czarterowej statek powrócił do swojego właściciela oraz pierwotnej nazwy.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

CBSY06-010/?

Położenie stępki:

10.01.2008

Wodowanie:

---

Zdanie:

29.06.2011

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 4.255 / DWT: 6.157 t

Wymiary (d x sz x z):

114,40 x 14,40 x 6,04 m

Kadłub:

typ: podwójny

materiał: stal

przedziały wodoszczelne:

ilość pokładów: 1

Napęd:

4 suwowy 9 cylindrowy silnik diesla Caterpillar MaK 9M25 – o mocy: 2.970 kW przy 750 obr./min.

pojedyncza śruba nastawna

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla i alternatora – każdy o mocy 235 kVA

prądnica wałowa o mocy 530 kVA

dziobowy ster strumieniowy o mocy 350 kW

Prędkość:

13,0 w.

Ładownie i luki:

liczba: 2/2

wymiary ładowni:

37,37 x 11,70 x 8,99 m

43,49 x 11,70 x 8,99 m

wymiary luków:

37,37 x 11,70 m

43,49 x 11,70 m

pokrywy lukowe: typu „pontoon”, obsługiwane przez dźwig bramowy

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno:

Ła1: 3.855 m3 / 136.238 ft3

Ła2: 4.646m3 / 164.072 ft3

bele:

Ła1: 3.470 m3 / 122.542 ft3

Ła2: 4.181 m3 / 147.651 ft3

kontenery: 0 (ładownia: 0 / pokład: 0)

Pojemność zbiorników:

balast: 2.960 m3

paliwo: 389 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

10+ os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://www.wilsonship.no/en/fleet

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: WILSON VALENCIA na redzie Gdańska, 07.07.2017 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

Poniżej: NIKLAS G w Gdańsku, 24.05.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: NIKLAS G w Gdańsku, 04.08.2024 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).







 

 

 

 

 

czwartek, 5 września 2024

Z cyklu samochodowce/pojazdowce ... cz. 8 - WESER HIGHWAY

WESER HIGHWAY (IMO: 9065417, MMSI: 355390000, Sygnał wywoławczy: H9DD, Bandera: Panama, Port macierzysty: Panama City) – mały samochodowiec typu PCC (Pure Car Carrier), zbudowany w 1994 roku przez japońską stocznię Usuki Shipyard Zosensho z Usuki jako FEEDER CAPTAIN dla niemieckiego armatora E. Harms Gmbh & Co. Od sierpnia 2004 roku jednostka pływa pod nazwą WESER HIGHWAY w barwach „K” Line Sea Highway Services GmbH (formalnie statek zarejestrowany jest na spółkę Feedercaptain Shipping SA).

*     *     *

Historia budowy

Numer stoczniowy budowy:

1623

Data położenia stępki:

24.06.1993

Wodowanie:

05.09.1993

Data ukończenia:

20.01.1994

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 8.659 / DWT: 3.222 t.

Wymiary (d. x. sz. z.):

99,90 x 20,53 x 5,62 m

Kadłub:

typ: pojedynczy, podwójne dno

grodzie poprzeczne: ?

materiał: stal

Napęd:

1 x 6 cylindrowy silnik diesla Hanshin-MAN-B&W 6L35MC o mocy 3.176 kW

śruba: 1

Prędkość:

14.10 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

dziobowy ster strumieniowy o mocy: 515 kW

Przestrzeń ładunkowa:

pokłady: 6

lina ładunkowa ro/ro: ? m,

Pojemność ładunkowa:

auta osobowe: 864

Wyposażenie ro-ro:

rampa rufowa: 30 t. SWL o wymiarach 12,00 x 5,00 m.

rampa burtowa: 30 t. SWL o wymiarach 15,5 x 5,00 m

rampy wewnętrzne stałe pomiędzy pokładami ładunkowymi

Pojemność zbiorników:

balast: ? m3

paliwo: ? m3

woda słodka: ? m3

Załoga:

? os.

*     *     *

Bibliografia

www.scheepvaartwest.be

http://www.kess.kline.de/index.php?//Fleet/Schelde%2C%20Weser%20Highway

*     *     *

Poniżej: WESER HIGHWAY wchodzący do Gdańska, 24.07.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).





Poniżej: WESER HIGHWAY w doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, 26.07.2023 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: WESER HIGHWAY w doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, 01.08.2023 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).