DOLPHIN ex JADE SERVICE 1 ex ISLAND RETRIVER (IMO 9507386, MMSI: 219750000, sygnał wywoławczy: OXTQ2, bandera: Dania) – holownik portowo – morski, zbudowany przez malajską stocznię Fong Syn Shipyard Sibu z Sarawak jako ISLAND RETRIVER. Od maja 2009 jako JADE SERVICE 1 w barwach niemieckiego armatora Jade-Dienst Gmbh. W maju 2016 zakupiony przez duńskiego armatora Svendborg Bugser A/S z Svendborga i przemianowany na DOLPHIN.
* * *
DOLPHIN ex JADE SERVICE 1 ex ISLAND RETRIVER (IMO 9507386, MMSI: 219750000, call sign: OXTQ2, flag: Denmark) – a harbor - seagoing tug, built by the Malaysian shipyard Fong Syn Shipyard Sibu from SARAWAK as ISLAND RETRIVER. Since May 2009 as JADE SERVICE 1 in the colours of the German shipowner Jade-Dienst GmbH. In May 2016 purchased by the Danish shipowner Svendborg Bugser A/S from Svendborg and renamed to DOLPHIN.
* * *
| 
   Historia budowy / Build history  | 
 |
| 
   Stoczniowy numer budowy / Yard number:  | 
  
   188  | 
 
| 
   Położenie stępki / Date of keel laid:  | 
  
   10.08.2007  | 
 
| 
   Wodowanie / Launch date:  | 
  
   02.09.2008  | 
 
| 
   Zakończenie budowy Date of build:  | 
  
   19.10.2008  | 
 
* * *
| 
   Dane techniczne / Technical data:  | 
 |
| 
   Wyporność / Displacement (GT / DWT):  | 
  
   57 (63) / 0 t.  | 
 
| 
   Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):  | 
  
   23.90 x 8,00 x 3,30 m  | 
 
| 
   Kadłub / Hull:  | 
  
   materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull  | 
 
| 
   pokłady ciągłe / continious decks: 1  | 
 |
| 
   Napęd / Propulsion:  | 
  
   2 silniki diesla / 2 diesel engines: Jinan Diesel G6190ZLC1 o łącznej mocy / with total power: 1.448 KM/HP  | 
 
| 
   2 śruby w dyszach / 2 propellers in nozzles  | 
 |
| 
   Prędkość / Speed:  | 
  
   10,0 węzłów / knots  | 
 
| 
   Wyposażenie holownicze / Towing equipment:  | 
  
   rufowa hydrauliczna dwubębnowa wciągarka holownicza HY TWG 30T 2D – lina stalowa o długości 500 m i średnicy 36 mm / aft hydraulic double drum towing winch: HY TWG 30T 2D – steel wire – 500 m, dia. 36 mm  | 
 
| 
   hak holowniczy / towing hook: 1  | 
 |
| 
   Uciąg / Bollard Pull:  | 
  
   20 t.  | 
 
| 
   Urządzenia pomocnicze / Auxiliares:  | 
  
   2 zespoły prądotwórcze napędzane silnikami diesla AB Volvo Penta D5A TA / 2 generating sets driven by AB Volvo Penta D5A TA diesel engines  | 
 
| 
   dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: 80 kW  | 
 |
| 
   Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:  | 
  
   dźwig pokładowy / deck crane: 3,5 t. SWL – 10 m  | 
 
| 
   pachoły holownicze / towing pins  | 
 |
| 
   wałek rufowy / stern roller  | 
 |
| 
   Pokład roboczy / Cargo deck:  | 
  
   36 m2  | 
 
| 
   Wyposażenie mostka / Bridge equipment:  | 
  
   radar / radar: 2  | 
 
| 
   echosonda / echo sounder  | 
 |
| 
   kompas magnetyczny / magnetic compass  | 
 |
| 
   autopilot  | 
 |
| 
   AIS, Navtex, Satnav GPS, GMDSS A2, ECDIS  | 
 |
| 
   Pojemność zbiorników / Tanks capacities:  | 
  
   paliwo / fuel: 87 m3  | 
 
| 
   Załoga / Crew:  | 
  
   6 os. / pers.  | 
 
* * *
| 
   Bibliografia / Bibliography:  | 
 
| 
   https://www.nhtowage.dk/Files/Files/Fleet/Motortug-Dolphin/Dolphin.pdf  | 
 
| 
   https://www.binnenschifferforum.de/archive/index.php/t-53945.html  | 
 
| 
   https://vesselregister.dnvgl.com/VesselRegister/vesseldetails.html?vesselid=36727  | 
 
* * *
Poniżej: holownik DOLPHIN, Gdańsk 02.08.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug DOLPHIN, Gdańsk 02.08.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz