środa, 31 lipca 2024

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 27 ) - HAV MARLIN

HAV MARLIN ex SAN DIEGO ex JUAN DIEGO ex SANDWATER ex OXELOSUND ex SANDWATER (IMO: 9006954, MMSI: 304734000, sygnał wywoławczy: SNNE, bandera: Polska, port macierzysty: Gdańsk) – mały uniwersalny drobnicowiec, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich i kontenerów, zbudowany w 1993 roku w kooperacji przez stocznie Astilleros Unidos de Vera Cruz SA de CV z Vera Cruz oraz B.V. Scheepswerf Damen Gorinchem z Gorinchem na zamówienie niemieckiego armatora Krey Schiffahrts GmbH & Co. KG jako SANDWATER. Od października 1995 do stycznia 1997 roku pływa jako OXELOSUND, po czym wraca do swojej pierwotnej nazwy SANDWATER. W marcu 2003 roku zakupiony przez spółkę Forum Trend Shipping i przemianowany na JUAN DIEGO – armatorem zarządzającym zostaje Linea Peninsular Inc. W lipcu 2013 roku nabyty przez polskiego armatora Żegluga Gdańska Sp. z o. o. i przemianowany na SAN DIEGO. W czerwcu 2019 roku zakupiony przez norweskiego armatora HAV Bulk AS i przemianowany na HAV MARLIN.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

122/8216

Położenie stępki:

08.0.1990

Wodowanie:

07.03.1991

Zdanie:

04.07.1993

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 1.960 / DWT: 3,038 t.

Wymiary (d x sz x z):

88,08 x 12,50 x 4,64 m

Kadłub:

typ: pojedynczy, częściowo podwójne dno

materiał: stal

grodzie wodoszczelne: 4

ilość pokładów ciągłych: 2

Napęd:

4 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla Deutz MWM model SBV 8M628 o mocy: 1.500 kW przy 900 obr./min.

przekładnia redukcyjna

śruba o stałym skoku

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla i alternatora – każdy o mocy 100 kVA

awaryjny zestaw prądotwórczy składający się z silnika diesla i alternatora o mocy 63 kVA

dziobowy ster strumieniowy o mocy 236 kW

Prędkość:

11,6 w.

Ładownie i luki:

liczba: 1 Ła. / 1 Lu.

typ: box

wymiary ładowni:

62,68 x 10,10 x 6,34 m

wymiary luku:

62,68 x 10,10 m

pokrywy lukowe: MacGregor typu folding

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno: 4.006 m3

drewno: 4.000 m3

kontenery: 152 TEU (20 gniazd dla kontenerów chłodzonych)

Pojemność zbiorników:

balast: 1.467,1 m3

paliwo c: 213 t

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

8 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://fleetphoto.ru/projects/8203/

www.scheepvaartwest.be

ttps://www.coasters-remembered.net/showthread.php?t=2251

*     *     *

Poniżej: SAN DIEGO przy Nabrzeżu Pomorskim w Gdyni, 07.05.2019 rok, zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Poniżej: HAV MARLIN w Gdańsku, 14.06.2019 rok, zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: HAV MARLIN w trakcie postoju przy Nabrzeżu Bytomskim w Gdańsku 25.06.2019 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: HAV MARLIN w Gdańsku 10.07.2023 rok, zdjęcie Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

Poniżej: HAV MARLIN w Gdańsku 01.07.2024 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 



 
 
 
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz