HAV MARLIN ex SAN DIEGO ex JUAN DIEGO ex SANDWATER ex OXELOSUND ex SANDWATER (IMO: 9006954, MMSI: 304734000, sygnał wywoławczy: SNNE, bandera: Polska, port macierzysty: Gdańsk) – mały uniwersalny drobnicowiec, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich i kontenerów, zbudowany w 1993 roku w kooperacji przez stocznie Astilleros Unidos de Vera Cruz SA de CV z Vera Cruz oraz B.V. Scheepswerf Damen Gorinchem z Gorinchem na zamówienie niemieckiego armatora Krey Schiffahrts GmbH & Co. KG jako SANDWATER. Od października 1995 do stycznia 1997 roku pływa jako OXELOSUND, po czym wraca do swojej pierwotnej nazwy SANDWATER. W marcu 2003 roku zakupiony przez spółkę Forum Trend Shipping i przemianowany na JUAN DIEGO – armatorem zarządzającym zostaje Linea Peninsular Inc. W lipcu 2013 roku nabyty przez polskiego armatora Żegluga Gdańska Sp. z o. o. i przemianowany na SAN DIEGO. W czerwcu 2019 roku zakupiony przez norweskiego armatora HAV Bulk AS i przemianowany na HAV MARLIN.
* * *
Historia Budowy |
|
Numer budowy: |
122/8216 |
Położenie stępki: |
08.0.1990 |
Wodowanie: |
07.03.1991 |
Zdanie: |
04.07.1993 |
* * *
Dane techniczne |
||
Wyporność: |
GT: 1.960 / DWT: 3,038 t. |
|
Wymiary (d x sz x z): |
88,08 x 12,50 x 4,64 m |
|
Kadłub: |
typ: pojedynczy, częściowo podwójne dno |
|
materiał: stal |
||
grodzie wodoszczelne: 4 |
||
ilość pokładów ciągłych: 2 |
||
Napęd: |
4 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla Deutz MWM model SBV 8M628 o mocy: 1.500 kW przy 900 obr./min. |
|
przekładnia redukcyjna |
||
śruba o stałym skoku |
||
Urządzenia pomocnicze: |
2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla i alternatora – każdy o mocy 100 kVA |
|
awaryjny zestaw prądotwórczy składający się z silnika diesla i alternatora o mocy 63 kVA |
||
dziobowy ster strumieniowy o mocy 236 kW |
||
Prędkość: |
11,6 w. |
|
Ładownie i luki: |
liczba: 1 Ła. / 1 Lu. |
|
typ: box |
||
wymiary ładowni: |
62,68 x 10,10 x 6,34 m |
|
wymiary luku: |
62,68 x 10,10 m |
|
pokrywy lukowe: MacGregor typu folding |
||
Pojemność całkowita ładowni (m3): |
ziarno: 4.006 m3 |
|
drewno: 4.000 m3 |
||
kontenery: 152 TEU (20 gniazd dla kontenerów chłodzonych) |
||
Pojemność zbiorników: |
balast: 1.467,1 m3 |
|
paliwo c: 213 t |
||
Urządzenia za i wyładunkowe: |
brak |
|
Załoga: |
8 os. / pers. |
* * *
Bibliografia |
https://fleetphoto.ru/projects/8203/ |
www.scheepvaartwest.be |
ttps://www.coasters-remembered.net/showthread.php?t=2251 |
* * *
Poniżej: SAN DIEGO przy Nabrzeżu Pomorskim w Gdyni, 07.05.2019 rok, zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: HAV MARLIN w Gdańsku, 14.06.2019 rok, zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: HAV MARLIN w trakcie postoju przy Nabrzeżu Bytomskim w Gdańsku 25.06.2019 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz