CHIPOLBROK SUN (IMO: 9272230,MMSI: 477040800, Sygnał wywoławczy: VRZM4, Bandera: Hong Kong, Port macierzysty: Hong Kong) – drobnicowiec wielozadaniowy przystosowany m.in. do przewozu ładunków ciężkich oraz typu „project”. Zbudowany dla Chińsko – Polskiego Towarzystwa – Okrętowego S.A. znanego pod marką CHIPOLBROK przez stocznię Shanghai Shipyard z Szanghaju (CHRL).
* * *
Historia budowy |
|
Numer stoczniowy: |
SS192 |
Położenie stępki: |
05.12.2002 |
Zakończenie budowy: |
14.02.2004 |
* * *
Dane techniczne: |
|
Wyporność: |
GT: 24.167 / DWT: 30.270 t. |
Wymiary (d. x sz. x w.): |
199 x 26 x 15.5 m |
Kadłub: |
typ: podwójny |
materiał: stal |
|
grodzie: 7 |
|
pokłady ciągłe: 2 |
|
Napęd: |
1 x 7 cylindrowy silnik diesla Wartsila-Sulzer typ 7RT-flex60C o mocy: 16.250 kW |
śruba: 1 |
|
Prędkość: |
18,5 w. |
Ster: |
1 |
Urządzenia pomocnicze: |
3 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla Wartsila A6L20 i alternatora ABB AMG 450L8 – każdy o mocy 1.030 kW |
awaryjny zestaw prądotwórczy składający się z silnika diesla Damp D2866Te i alternatora o mocy 212.5 kVA |
|
kotły: 1 x oil-fired Aalborg Mission OS1600, 1x Exhaust-gas Aalborg AV-4 |
|
dziobowy ster strumieniowy: Wuhan-Kawasaki typ KT-105B3 o mocy 900 kW |
|
Ładownie / Luki |
liczba: 5/5 |
Pojemność ładunkowa: |
ziarno: 37.770 – 40.000 m3 |
bele: 37.000 m3 |
|
kontenery: 1.900 TEU |
|
Urządzenia załadunkowe: |
2 dźwigi MacGregor typ GLH – każdy 320 ton SWL |
2 dźwigi MacGregor typ GLH – każdy 50 ton SWL (r) |
|
Pojemność zbiorników: |
balast: 11.591 ton |
paliwo: 2.741 ton |
|
olej smarny: 142 m3 |
|
woda pitna: 275,5 m3 |
* * *
Poniżej zdjęcia CHIPOLBROK SUN w Gdańsku, 27.04.2023 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej zdjęcia CHIPOLBROK SUN w Gdańsku, 08.05.2023 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz