wtorek, 20 września 2022

Z cyklu okręty wojenne i jednostki pomocnicze ... cz. 85 - HMS HECTOR (A254)

HMS HECTOR A254 (IMO 9744867, MMSI: 265737220, sygnał wywoławczy: SIYD, bandera: Szwecja) – holownik typu ASD (projekt: ASD TUG 3010 ICE), zbudowany w 2015 roku przez należącą do koncernu Damen rumuńską stocznię Damen Shipyards Galati dla Marynarki Wojennej Królestwa Szwecji.

*     *     *

HMS HECTOR A254 (IMO 9744867, MMSI: 265737220, call sign: SIYD, flag: Sweden) – an ASD-type tug (project: ASD TUG 3010 ICE), built in 2015 by the belonging to the Damen Group Romanian shipyard Damen Shipyards Galati for the Navy of the Kingdom of Sweden.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Stoczniowy numer budowy / Yard numer:

---

Położżenie stępki / Keel laid:

---

Wodowanie / Launched:

---

Zdanie / Delivery date:

2015

*     *     *

Dane techniczne / Technical data

Wyporność / Displacement (GT / DWT):

299 / 100 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

29,84 x 10,43 x 4,60 m.

Kadłub / Hull:

materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull

przedziały wodoszczelne / watertight compartments:---

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd / propulsion: spalinowy / diesel

2 x 8 cylindrowe silniki diesla / 2 x 8 cylinders diesel engines: MTU 8V400M63/1A  – o łącznej mocy / with total power: 2.000 kW (2.718 BHP)

2 pędniki: Rolls-Royce US205 / 2 thrusters: Rolls-Royce US205

Prędkość / Speed:

naprzód / ahead:11,8 węzła / knots

wstecz / astern: 11,0 węzłów / knots

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

dziobowa hydrauliczna wciągarka holownicza z łączonym bębnem, uciąg na hamulcu 150 t. / bow hydraulic towing winch with split drum:, brake hold 150 t

rufowa hydrauliczna dwubębnowa wciągarka holownicza, uciąg na hamulcu: 150 t.. / stern hydraulic double drum towing winch, brake hold: 150 t.,

hak holowniczy / towing hook: Mampaey SWL 650 kN / 65 t.

Uciąg / Bollard Pull:

naprzód / ahead: 32,5 t.

wstecz / astern: 29,6 t.

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

2 zestawy prądotwórcze / 2 generting sets: Volvo D5A TA – 107 kVA (każdy / each)

wyposażenie przeciwpożarowe: 2 monitory wodno – pianowe: 600 m3/h każdy / FiFi equipment: 2 water-foam monitors 600 m3/h each

pompa pożarowe / fi-fi pump: 1.200 m3/h

dźwig pokładowy / deck crane

2 reflektory poszukiwawcze / 2 searchlights: Pesch 2 x 1.000 W

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

radar: Transas, Navy Radar 4000 MFD

echosonda / echo sounder: Furuno FE-800

żyrokompas / gyro compass: Anschütz Stndard 22 Cpmpact

kompas / compass: Magnetic Kotter

autopilot: Simrad AP-70

AIS (Saab R4S), Navtex (Furuno NX-700-A), DGPS (Furuno GP-170-D), ECDIS (Transas Nay Sailor 4100), SART (ARC Pathfinder 3 Sart), SSB (Furuno FS-1575), VHF (2 x Sailor Compact 6220, 2 x Jotron TR 20)

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo / fuel: 75,8 m3

olej smarny / lube oil: 3,4 m3

świeża woda / fresh water: 14,4 m3

piana / foam: 8,1 m3

Załoga / Crew:

6 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography

https://products.damen.com

http://newsletter.towingline.com/NewsLetterPage/GetNewsLetter/47!44617/

*     *     *

Poniżej: holownik HMS HECTOR (A254), Sztokholm Frihammnen, 03.06.2022  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug HMS HECTOR (A254), Stockholm Frihamnnen, 03.06.2022 (to enlarge click on the photo).










 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz