HMS HECTOR A254 (IMO 9744867, MMSI: 265737220, sygnał wywoławczy: SIYD, bandera: Szwecja) – holownik typu ASD (projekt: ASD TUG 3010 ICE), zbudowany w 2015 roku przez należącą do koncernu Damen rumuńską stocznię Damen Shipyards Galati dla Marynarki Wojennej Królestwa Szwecji.
* * *
HMS HECTOR A254 (IMO 9744867, MMSI: 265737220, call sign: SIYD, flag: Sweden) – an ASD-type tug (project: ASD TUG 3010 ICE), built in 2015 by the belonging to the Damen Group Romanian shipyard Damen Shipyards Galati for the Navy of the Kingdom of Sweden.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard numer: |
--- |
Położżenie stępki / Keel laid: |
--- |
Wodowanie / Launched: |
--- |
Zdanie / Delivery date: |
2015 |
* * *
Dane techniczne / Technical data |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
299 / 100 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
29,84 x 10,43 x 4,60 m. |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
przedziały wodoszczelne / watertight compartments:--- |
|
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / propulsion: spalinowy / diesel |
2 x 8 cylindrowe silniki diesla / 2 x 8 cylinders diesel engines: MTU 8V400M63/1A – o łącznej mocy / with total power: 2.000 kW (2.718 BHP) |
2 pędniki: Rolls-Royce US205 / 2 thrusters: Rolls-Royce US205 |
|
Prędkość / Speed: |
naprzód / ahead:11,8 węzła / knots |
wstecz / astern: 11,0 węzłów / knots |
|
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
dziobowa hydrauliczna wciągarka holownicza z łączonym bębnem, uciąg na hamulcu 150 t. / bow hydraulic towing winch with split drum:, brake hold 150 t |
rufowa hydrauliczna dwubębnowa wciągarka holownicza, uciąg na hamulcu: 150 t.. / stern hydraulic double drum towing winch, brake hold: 150 t., |
|
hak holowniczy / towing hook: Mampaey SWL 650 kN / 65 t. |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
naprzód / ahead: 32,5 t. |
wstecz / astern: 29,6 t. |
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
2 zestawy prądotwórcze / 2 generting sets: Volvo D5A TA – 107 kVA (każdy / each) |
wyposażenie przeciwpożarowe: 2 monitory wodno – pianowe: 600 m3/h każdy / FiFi equipment: 2 water-foam monitors 600 m3/h each |
|
pompa pożarowe / fi-fi pump: 1.200 m3/h |
|
dźwig pokładowy / deck crane |
|
2 reflektory poszukiwawcze / 2 searchlights: Pesch 2 x 1.000 W |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
radar: Transas, Navy Radar 4000 MFD |
echosonda / echo sounder: Furuno FE-800 |
|
żyrokompas / gyro compass: Anschütz Stndard 22 Cpmpact |
|
kompas / compass: Magnetic Kotter |
|
autopilot: Simrad AP-70 |
|
AIS (Saab R4S), Navtex (Furuno NX-700-A), DGPS (Furuno GP-170-D), ECDIS (Transas Nay Sailor 4100), SART (ARC Pathfinder 3 Sart), SSB (Furuno FS-1575), VHF (2 x Sailor Compact 6220, 2 x Jotron TR 20) |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 75,8 m3 |
olej smarny / lube oil: 3,4 m3 |
|
świeża woda / fresh water: 14,4 m3 |
|
piana / foam: 8,1 m3 |
|
Załoga / Crew: |
6 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography |
https://products.damen.com |
http://newsletter.towingline.com/NewsLetterPage/GetNewsLetter/47!44617/ |
* * *
Poniżej: holownik HMS HECTOR (A254), Sztokholm Frihammnen, 03.06.2022 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug HMS HECTOR (A254), Stockholm Frihamnnen, 03.06.2022 (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz