środa, 28 września 2022

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 12) - TORPO

TORPO (IMO: 8908791, MMSI: 314419000, sygnał wywoławczy: 8PAK3, bandera: Barbados, port macierzysty: Bridgetown) – mały masowiec, przystosowany do przewozu kontenerów, zbudowany w 1987 roku przez holenderską stocznię Bodewes Shipyard BV z Hoogezand na zamówienie norweskiego armatora Wilson Shipowning AS, dla którego to pływa do chwili obecnej.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

561

Położenie stępki:

16.11.1989

Wodowanie:

28.04.1990

Zdanie:

12.06.1990

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 1.986 / DWT: 3.504 t

Wymiary (d x sz x z):

88,17 x 14,18 m x 4,89 m

Kadłub:

typ: pojedynczy

materiał: stal

przedziały wodoszczelne: 6

ilość pokładów: 1

Napęd:

4 suwowy 6 cylindrowy silnik diesla MaK 6M452AK – o mocy: 1.176 kW przy 450 obr./min.

śruba: 1

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla i alternatora – każdy o mocy 52 kW

dziobowy ster strumieniowy o mocy 240kW

Prędkość:

11,0 w.

Ładownie i luki:

liczba: 1 Ła. / 2 Lu.

wymiary ładowni: 63,65 x 11,70 x 5,10 m

wymiary luków: 25,35 x 10,20 m

pokrywy lukowe: typ: pontoon

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno: 4.262 m3 / 150.511 ft3

bele: 4.238 m3 / 149.664 ft3

Pojemność zbiorników:

balast: ~1.200 m3

paliwo: 204,7 m3

kontenery: 103 (ładownia: 64 / pokład: 39)

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

6(?) os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://www.wilsonship.no/en/fleet

https://www.coasters-remembered.net

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: TORPO w Kanale Kilońskim w pobliżu śluz Holtenau, 17.06.2018 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).








Poniżej: TORPO, Gdańsk 03.03.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: TORPO, Gdańsk 06.03.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: TORPO, Gdańsk 11.05.2022 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




 

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz